Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 20D
Fra : Newbie

Dato : 07-03-05 13:58

Hej
Jeg har efter at have studeret denne gruppe og div. test besluttet mig for
at købe en Canon 20d kamera + et Canon 17-40L optik når jeg skal til USA.

Jeg ved godt at der på Canon's optik er worldwide garanti, og at kameraet
kun i fald det er købt i USA er omfattet af den Amerikanske garanti.

Da jeg ikke har kunnet finde nogen negativ omtale af det pågældende kamera,
vil jeg gerne lige høre om nogen her i gruppen er bekendt med at kameraet
evt. skulle have nogle kendte små fejl man måske skulle være på vagt
overfor, selv om jeg har familie "over there" er det jo lidt besværligt hvis
det bliver nødvendigt at gøre brug af garantien.

på forhånd tak.

mvh
Poul Erik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-03-05 14:13

Newbie wrote:
> [...]
> overfor, selv om jeg har familie "over there" er det jo lidt besværligt hvis
> det bliver nødvendigt at gøre brug af garantien.

Fx. bør man checke om AF virker, og rammer rigtigt, der har været
snak om focus-fejl både på 10D, 300D og 20D.. men det sker nok ikke
tit :)

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Food_life

Dato : 07-03-05 14:36

On Mon, 7 Mar 2005 13:57:51 +0100, "Newbie" <newbie@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>overfor, selv om jeg har familie "over there" er det jo lidt besværligt hvis
>det bliver nødvendigt at gøre brug af garantien.

Har lige købt og er meget tilfreds!

MVH

Mogens

Fra : Per O.

Dato : 07-03-05 16:32

"Newbie" <newbie@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vagt overfor, selv om jeg har familie "over there" er det jo lidt
> besværligt hvis det bliver nødvendigt at gøre brug af garantien.

Jeg kan kun soge at jeg er meget glad for mit 20D, og giver det mine bedste
anbefalinger.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Michael Bothager

Dato : 07-03-05 22:30

Newbie wrote:
> [...]
> overfor, selv om jeg har familie "over there" er det jo lidt besværligt hvis
> det bliver nødvendigt at gøre brug af garantien.

Hej Poul Erik

20D er et helt fint lille kamera.

Det ligger godt i mine hænder, har en forholdsvis simpel betjening (ved
ikke om Nikon D70 er mere simpel), har fine muligheder for at lave nogle
gode grundinstillinger mht. farvebalance, sharpening, saturation etc.

Det reagerer ganske hurtigt, jeg syntes ikke at det er væsentligt
langsommere end min 1Dmk2.

De eneste 3 ulemper jeg er støt på indtil nu er
1) den klarer ikke helt de samme fine detaljer som 1Dmk2 gør, men det er
minimalt og kræver sammenligning side ved side
2) Photokit Sharpener er ikke helt god til at lave sharpening på 20D
billederne ved 8 bit. Om det gælder alle former for highpass behandling
af billederne ved jeg ikke

Herudover påstås AF algoritmen er lidt grovere i sine trin, så med
f.eks. 50/1.4, 82/1.2 135/2.0 og lignende objektiver har større mulighed
for inkonsekvent fejlfokusering. Om det er et problem med kameratet
eller brugerfejl ved jeg ikke. Jeg har anvendet det ganske meget med
50/1.4 og 28/1.8 og har ikke bemærket noget. De billeder der var uskarpe
var fordi jeg selv lavede fodfejl.

Den allervigtigste tip jeg kan give dig er at du præver alle kameraerne
i hænderne i mere end 2 minutter, og prøver på at forstå betjeningen af
kameraet mht. knapper, menuer, funktioner og indstillinger. Canon 20D og
Nikon D70 er næsten ens rent billedmæssigt, så det er betjeningen du
skal være opmærksom på. Nogen kan bedre lide Nikons brugerinterface, jeg
kan selv bedst lide Canons.

God tur.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards