Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Zoom linser til Konica Minolta A1
Fra : Lene Vang

Dato : 06-03-05 21:14

Hejsa
Jeg har overvejet at anskaffe mig en zoom linse til min Konica Minolta
Dimage A1, som har x7 zoom. Jeg kan så få en zoom på 1,5.

Men hvad vil jeg så ende op med ?? 9,5 zoom eller 10,5??

Kan man få zoom linser som kan bruges til mit kamera, men ikke lige er lavet
af Konica Minolta selv???

Hilsen Lene Vang

Fra : Lars Månsson

Dato : 06-03-05 21:47

"Lene Vang" <lenevang@sletmig.webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dimage A1, som har x7 zoom. Jeg kan så få en zoom på 1,5.
>
> Men hvad vil jeg så ende op med ?? 9,5 zoom eller 10,5??

nu 28mm-200=ca 7x zoom
efter 42mm-300mm = ca 7x zoom

> Kan man få zoom linser som kan bruges til mit kamera, men ikke lige er >
> lavet af Konica Minolta selv???

Ja bla. http://www.raynox.com/ jeg kender ikke kvaliteten

Hilsen
-Lars-

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 06-03-05 22:33

> [...]
> Dimage A1, som har x7 zoom. Jeg kan så få en zoom på 1,5.

> Men hvad vil jeg så ende op med ?? 9,5 zoom eller 10,5??

Det bliver så 10,5
> Kan man få zoom linser som kan bruges til mit kamera, men ikke lige er
> lavet af Konica Minolta selv???

Det kan du godt, måske har jeg en liggende. Jeg kigger lige efter.
Mvh
Kenneth

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-03-05 07:39

In article <422b7706$0$498$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Kenneth Villefrance wrote:

> "Lene Vang" <lenevang@sletmig.webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det bliver så 10,5

Nej det gør ikke. Se den anden tråd, det er fortsat 7x zoom.
Ligesom en fast 300mm er 1x - Selvom de fleste med kompaktkamera vil
kalde den 12x eller 15x hvis det er på dSLR.

> Det kan du godt, måske har jeg en liggende. Jeg kigger lige efter.

Der er flere der laver 3die parts. Generelt laver Kenko til mange.

Fra : Lene Vang

Dato : 07-03-05 11:20

Jeg har fundet en linse som er til at dø for. en must-have ting.
Men hvor god er den, kender I noget til den???

DCR-2020PRO 2.2X
High Definition Telephoto Conversion Lens

http://raynox.co.jp/english/digital/egdimage7hi.htm

Og til dem der siger at det ikke er størrelsen, det kommer an på. Kan jeg
kun siger at det passer ikke. *GG*

Hilsen Lene

Fra : Lene Vang

Dato : 07-03-05 12:46

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 07-03-05 15:38

> Jeg har fundet en linse som er til at dø for. en must-have ting.
> Men hvor god er den, kender I noget til den???
>
> DCR-2020PRO 2.2X
> High Definition Telephoto Conversion Lens

Hej Lene.

Du skal ikke regne med at kunne bruge din zoom med en teleconverter
monteret, forstået på den måde at hvis du zoomer ud til mindre end 100 mm
vil du få så meget vignetering at det er som at kigge igennem en kikkert.
Dette er med en god tc, de billige laver også voldsom vignetering ved fuld
zoom.
Jeg vil anbefale at købe en Olympus tcon 17 som er en 1,7 gange tc der
næsten ikke vigneterer ved fuld zoom. Den er efter hvad jeg har fundet ud af
den bedste tc efter den originale Minolta 1,5 gange der har de ulemper at
den er dyr og tung.
Hvis du gerne vil have en billig en at prøve med har jeg en Kenko KUT-300 Hi
( ja det hedder den!) du kan købe billigt. Den giver vignetering ved fuld
zoom så der skal man helst bruge digital zoom også. Så bliver det totalt
3*200*2=1200mm, det er da en størrelse der vil noget

Hilsen, Steen.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 07-03-05 16:00

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse
> zoom.
> Jeg vil anbefale at købe en Olympus tcon 17 som er en 1,7 gange tc der
> næsten ikke vigneterer ved fuld zoom. Den er efter hvad jeg har fundet ud
af

Glemte lige at hvis du køber Olympus skal du også have en converter-ring til
49 mm.

Steen.

Fra : Lene Vang

Dato : 07-03-05 19:21

Jeg kan læse mig frem til at jeg ikke kan få det som jeg vil have det, en
fed zoom til rimelige penge som kan levere nogle ordentlige billeder.
Jeg havde håbet på at kunne få fingrene i en zoom linse som kunne sparke røv
til flyshowet til sommer. Men så skal jeg vist have mig et spejl refleks. og
det får jeg ikke. :(

Jeg er ikke villig til at gå på kompromis med billedernes kvalitet, dem skal
jeg nok selv ødelægge, det har ikke bruge for hjælp med.

og en linse er i mine øjne en for lille en linse til at kunne gøre en
forskel, men det måske bare mig som har misforstået noget.

Hilsen Lene