Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-03-05 13:02

Michael Bothager wrote:
> Hejsa
>
> Her lidt billeder fra Dragør Havn i solskin.

> [...]

Rigitg gode billeder - hvis man lige ser bort fra alle de vertikale
striber Just kidding. Kan godt lide du har så meget smæk på dine
farver. Har du evt. et før/efter billede af:

http://www.michaelbothager.dk/da/places/200503DA00140.html

En skam billederne ikke er lidt større. Man skal jo næsten sidde med
loop på nogle af dem

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Michael Bothager

Dato : 06-03-05 14:19

Thomas Schreiber wrote:

> Rigitg gode billeder - hvis man lige ser bort fra alle de vertikale
> striber Just kidding.

bisse

> Kan godt lide du har så meget smæk på dine
> farver. Har du evt. et før/efter billede af:
>
> http://www.michaelbothager.dk/da/places/200503DA00140.html

http://www.michaelbothager.dk/img/orig200503DA00140.jpg
rå jpg direkte fra raw-filen, altså den embedded jpg der anvendes af
kameraet til preview, og som får de settings der er sat i kameraet.

> En skam billederne ikke er lidt større. Man skal jo næsten sidde med
> loop på nogle af dem

jeg ved ikke hvilken opløsning og hvor stor skærm du har, men
umiddelbart lyder det som om at du har en meget højere opløsning end jeg
selv har (19"/1280x960)(du har nok bedre øjne som kan se det småtterier
det giver (-: ).

billederne er (forsøgt) lavet i en oplæsning så de kan vises uden
problemer ved 1024*768. jeg leger lidt med tanken at lave flere
størrelser så man selv kan vælge hvilken opsætning/størrelse man vil se
dem i, men jeg er ikke kommet så langt. men en dag, det lover jeg

og tak for kommentarerne

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-03-05 22:06

Michael Bothager wrote:
> [...]
> størrelser så man selv kan vælge hvilken opsætning/størrelse man vil se
> dem i, men jeg er ikke kommet så langt. men en dag, det lover jeg

Kører 1280*1024 på en 17" TFT.

> og tak for kommentarerne

Det var så lidt

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Michael Bothager

Dato : 07-03-05 22:47

Thomas Schreiber wrote:

> Kører 1280*1024 på en 17" TFT.

Ups, det tog jeg vist fejl mht. til størrelsen af din..., sorry

Men jeg lover, en dag kommer jeg til at lave det om, og så bliver
billederne lidt større. Helt ærligt, jeg looooover altså

<snip>

Btw. kunne du bruge sammenligningen med originalen til noget?

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-03-05 13:41

"Michael Bothager"
> Hejsa
>
> Her lidt billeder fra Dragør Havn i solskin.

> [...]

Jooo de er flotte - kan bedst li' det første, der er lidt flare,
men fedt alligevel - de andre står bragende flot, men lidt
postkort agtige. Skyggen på husfacaden fra flaget er jo
bare nam nam.. -max-

Fra : Michael Bothager

Dato : 06-03-05 14:31

-max- wrote:
> [...]
> men fedt alligevel - de andre står bragende flot, men lidt
> postkort agtige. Skyggen på husfacaden fra flaget er jo

Hej Max, og tak

Min 16-35 (ny) har tilsyneladende lettere ved flare og ghosting end den
gamle 17-35, hvilket er lidt ærgeligt. C'est la vie.

Jeg havde ikke lige tænkt postkort, men du siger noget... kender du
nogen firmaer der laver dem?

Der var ikke så mange mennesker derude der var samarbejdsvillige, så den
menneskelige involvering i billederne blev lidt fattig, ingen
menneskelig kontakt.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-03-05 14:50

"Michael Bothager"

> Hej Max, og tak
>
> Min 16-35 (ny) har tilsyneladende lettere ved flare og ghosting end den
> gamle 17-35, hvilket er lidt ærgeligt. C'est la vie.

Hmm..

> [...]
>
> Der var ikke så mange mennesker derude der var samarbejdsvillige, så den
> menneskelige involvering i billederne blev lidt fattig, ingen

Hva faen - jeg troede Dragør folk var så flinke, det er
måske tilflyttere..?

Postkort kan du få trykt på vel stortset alle offset trykkerier.
Måske der er andre der gerne vil have lavet et postkort af
et af deres bedste billeder - så kan i jo gå sammen og fylde
et helt tryk ark (forskellige størrelser) det koster ikke mange
basse ører, papiret er det dyreste og det skal man ikke spare på.
Problemet er så at komme af med 10.000 postkort, hehe. -max-

Fra : Michael Bothager

Dato : 06-03-05 15:01

-max- wrote:
> "Michael Bothager"

> Hmm..

<snip>

> [...]
> basse ører, papiret er det dyreste og det skal man ikke spare på.
> Problemet er så at komme af med 10.000 postkort, hehe. -max-

Jeg tænkte mere på at sælge billederne til et firma som laver postkort,
jeg ville ikke vide hvad jeg skulle gøre med 1.000-vis af postkort *G*

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-03-05 15:10

"Michael Bothager" <not@valid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Jeg tænkte mere på at sælge billederne til et firma som laver postkort,
> jeg ville ikke vide hvad jeg skulle gøre med 1.000-vis af postkort *G*

Hehe - næh det ved jeg heller ikke - plejer der ikke at være en
lille firma logo ting på de postkort man køber, ellers er der måske
en postkort producent rubrik i dgs. -max-

Fra : Ole

Dato : 06-03-05 16:12

Michael Bothager wrote:
> Hejsa
>
> Her lidt billeder fra Dragør Havn i solskin.

> [...]
Jo, de er alle absolut vellykkede og har knald på. Men jeg er vandt til
bedre (mere interessant end den blotte registrering) fra dig ?
Og så har jeg det svært med disse "smarte" rotationer - måske skyldes
det at det er så populært inden for den hurtige-pop-trend.

PS. du har tidligere talt en del om batch-konvert. af raw. Du kender vel
russell browns script til PS?-ja, det gør du!
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : Michael Bothager

Dato : 06-03-05 18:08

Ole wrote:
> [...]

<snip links>

> Jo, de er alle absolut vellykkede og har knald på. Men jeg er vandt til
> bedre (mere interessant end den blotte registrering) fra dig ?

Ouch... så må jeg bare oppe mig mere . Som jeg også sagde i et andet
svar, så var der ikke den helt store menneske-kontakt derude i går, det
var skisme lidt for koldt tror jeg.

Folk er egentlig rare nok for tiden, men ville ikke så gerne stå og
blive fotograferet når de fryser.

Men det er bare om igen for mig, og gøre det bedre.

> Og så har jeg det svært med disse "smarte" rotationer - måske skyldes
> det at det er så populært inden for den hurtige-pop-trend.

Dobbelt-av jeg fornemmer du mener det ikke bibringer billederne
noget, og det er en lidt overbrugt gimmick. Det må jeg også gøre bedre.

> PS. du har tidligere talt en del om batch-konvert. af raw. Du kender vel
> russell browns script til PS?-ja, det gør du!

Jeps, men Dr. Browns scripts virker kun i PS-CS og jeg har den "gamle"
PS 7.01 :( Er for tiden egentlig godt tilfreds med Canon's DPP, selvom
det er lidt langsomt til at lave selve konverteringen. Når den næste PS
kommer, med en væsentlig hurtigere filebrowser, så må vi se om jeg ikke
opgraderer.

Fra : Ole

Dato : 06-03-05 16:13

Michael Bothager wrote:
> Hejsa
>
> Her lidt billeder fra Dragør Havn i solskin.

> [...]
Og så var det jo nemt om de var fortløbende nummereret så man kunne
bladre - når du nu viser en stribe........?

Fra : Michael Bothager

Dato : 06-03-05 18:11

Ole wrote:

<snip links>
> Og så var det jo nemt om de var fortløbende nummereret så man kunne
> bladre - når du nu viser en stribe........?

Nixen-bixen, de numre er også billeder som netop er forløbende, de er
bare ikke til nettet (dubletter, slettede, varianter etc. etc.).

Og bladre, det kan man på siderne (links til næste, forrige og index
nederst til højre på billede-siderne). Er der noget jeg misser her?

Fra : Ole

Dato : 06-03-05 18:24

Michael Bothager wrote:

> [...]
>
> Og bladre, det kan man på siderne (links til næste, forrige og index
> nederst til højre på billede-siderne). Er der noget jeg misser her?

Så er det vist min tur til at sige Ouch, men så fik jeg set billederne
igen, og vejhanen er sgu god.......

Fra : Michael Bothager

Dato : 06-03-05 21:19

Ole wrote:

> Så er det vist min tur til at sige Ouch, men så fik jeg set billederne
> igen, og vejhanen er sgu god.......

Næh-nej, sådan leger vi ikke, nu sidder jeg jo lige og har helt ondt af
mig selv efter din kritik (og jeg har ikke flere kiks) *GGG* hehe

Jeg er glad for at du fandt noget der var seværdigt. Det tog et kvarter
at vente på vinden fik vejrhanen til at stå rigtigt
(ryste-ryste-klapre-med-tænderne).

Fra : Ole

Dato : 06-03-05 21:33

Michael Bothager wrote:

> Næh-nej, sådan leger vi ikke, nu sidder jeg jo lige og har helt ondt af
> mig selv efter din kritik (og jeg har ikke flere kiks) *GGG* hehe

Og jeg har fået skyldfølelse, så vi mødes nok i terapien....

Fra : Kenneth K.

Dato : 06-03-05 23:09

On Sun, 06 Mar 2005 12:44:24 +0100, Michael Bothager <not@valid.com> wrote:

> Hejsa
>
> Her lidt billeder fra Dragør Havn i solskin.
>
> Ris og kritik modtages meget gerne

En rigtig god serie med mange gode. Jeg kan godt li' din brug af
lys/skygge, det er virkelig spændende at kigge på. Den eneste som ikke
rigtig bidder på mig er fiskeroserne, den er for ligefrem og kedelig.
Ellers er mine favoritter vimplen på huset og vejr-gåsen.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Michael Bothager

Dato : 07-03-05 22:04

Kenneth K. wrote:

> [...]
> rigtig bidder på mig er fiskeroserne, den er for ligefrem og kedelig.
> Ellers er mine favoritter vimplen på huset og vejr-gåsen.

Hej Kenneth

Tak for orderne.

Har du en ide til hvordan fiskeroser kan laves på en mere spændende
måde? Jeg søger altid ideer og inspiration fra andre.

Fra : News

Dato : 07-03-05 14:34

> Hejsa
>
> Her lidt billeder fra Dragør Havn i solskin.
>
> Ris og kritik modtages meget gerne

FLOTTE billeder, flot komposition, dine motiver er alletiders,
og jeg er glad for se at motiver kan ses fra andre vinkler.

Da jeg sidst var i Dragør, tænkte jeg kun på at komme op i tårnet nede
på havnen,
og tage "udsigtsbilleder", jeg kom skam også derop men fik ikke rigtig
studeret alle
de andre muligheder, måske fordi man er tonedøj, på det her område også.

Venligst
Peter

Fra : Michael Bothager

Dato : 07-03-05 22:07

News wrote:
> "Michael Bothager" <not@valid.com> skrev i en meddelelse

> FLOTTE billeder, flot komposition, dine motiver er alletiders,
> og jeg er glad for se at motiver kan ses fra andre vinkler.

Hejsa, og tak.

> [...]
> studeret alle
> de andre muligheder, måske fordi man er tonedøj, på det her område også.

Jeg var også oppe i lodstårnet (to hyggelige fyrer på bænken sagde jeg
skulle gå derop, selvom der står adgang forbudt hehe), og det var
sk*d*p*ss*h*mr*nd* koldt. Fik ingen gode billeder deroppe fra, måske
næste gang.