Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lys til udendørs bil photo
Fra : Michael Birkmose

Dato : 06-03-05 08:40

Hejsa alle sammen,

Jeg skal tage et udendørs photo af en bil, og ville høre om der var nogle
der kunne give nogle gode hints til hvornår på dagen det ville være godt at
gøre dette.
Billedet er til en kørelærer/hans hjemmeside, så jeg leder efter "normalt"
lys - altså ikke noget solnedgang/solopgang agtigt. Jeg vil dog helst undgå
noget alt for skrapt lys hvor kørelæren står og kniber øjnene sammen.

Jeg havde regnet med at bruge mit 17-40L objektiv (når det kommer engang i
næste uge - ). Endvidere får jeg med objektivet et polariserings
filter - vil dette kunne bruges i denne situation til noget konstruktivt?

Mvh
Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-03-05 13:32

"Michael Birkmose" -
> [...]
> næste uge - ). Endvidere får jeg med objektivet et polariserings
> filter - vil dette kunne bruges i denne situation til noget konstruktivt?

Hej Micheal, jeg er ikke med du skal ta' et billede a en bil,
men lyset må ikke være så skarpt at kørelæren kniber øjnene
sammen..???
Med det vejr vi har nu ville jeg skynde mig ud på landet og
finde en smuk let snoet vej, med flot hvid sne på siderne
og så ville jeg bruge en lang tele. Eller i kører ud til samme
område i to biler og du sætter dig i den ene med åben bagsmæk
med din 17-40 og skyder mens begge biler kører, din kørelærer
ven skal naturligvis have nogle seje solbriller på.Polfiltret kan helt
sikkert bruges i begge scenarier..
Lys som det der er i øjeblikket finder du ikke hver dag, udnyt det,
skyd RAW så du får lidt ekstra exponerings spillerum.. Sefølig kan
du også tage billederne ud vinduet fra bil 2 mens i kører gennem byen,
Ja det er ikke sådan at forklare, men jeg ser billederne inde i hovedet -max-