Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Q: KM 7D eller Nikon D70?
Fra : Morten Sten Andersen

Dato : 05-03-05 01:29

Hej

Jeg går for tiden og overvejer hvilket DSLR jeg skal købe og er nu nået frem
til følgende to modeller:

Nikon D70 kit med 18-70 optik

+ billigt
+ været på markedet et stykke tid dvs. færre børnesygdomme
+ godt kamera til prisen og med en fin optik der kan dække 95% af mit
daglige behov

- har ikke noget Nikon udstyr på nuværende tidspunkt

KM 7D hus

+ bedre kamera end Nikon D70 på stort set alle punkter
+ har allerede 2 optiker (sigma 28-70 2.8 og Minolta 35-200)

- prisen
- relativt nyt kamera med en del børnesygdomme (specielt backfocus
skræmmer!)

Jeg har læst stort set alt hvad der kan opdrives omkring de to kameraer på
bl.a. dpreview.com så jeg ved godt hvad kan hver især, så det jeg er
interesseret i er "user feedback", dvs. er der nogen der har haft mulighed
for at bruge begge kameraerne eller nogen som har et grunddigt kendskab til
enten D70 eller 7D?

Specielt er jeg interesseret i at høre fra nogen der har købt KM 7D, da der
har været en del problemer med backfocus og i givet fald hvordan problemet
er blevet løst? (dvs. sender man kameraet tilbage til forhandleren for
rekalibrering eller hvad?).

Mvh Morten

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 07-03-05 10:56

Morten Sten Andersen <no@thanks.dk> wrote:
> Specielt er jeg interesseret i at h?re fra nogen der har k?bt KM 7D, da der
> har v?ret en del problemer med backfocus og i givet fald hvordan problemet
> er blevet l?st? (dvs. sender man kameraet tilbage til forhandleren for
> rekalibrering eller hvad?).

Mit 7D har ingen problemer med backfokus, så det skal jeg ikke kunne
sige.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D