Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Størrelse på 24-70L ?
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-03-05 17:48

Jeg overvejer at købe en Toploader Zoom 1 taske igen. Er der plads
til 24-70mm f/2.8L i denne ? Hvor langt er objektivet når det
er kortest ?

TLZ1 passer lige til 20D + 28-135mm eller 10-22mm, og det vil være rart
at få en taske hvor jeg også evt kunne have 24-70L i stedet.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-03-05 18:16

"Povl H. Pedersen
> [...]
>
> TLZ1 passer lige til 20D + 28-135mm eller 10-22mm, og det vil være rart
> at få en taske hvor jeg også evt kunne have 24-70L i stedet.

Den er stor - måske du vil købe min, vi svinger overhovedet ikke,
den ligner en extrem zoom og er ikke andet end en avanceret normal,
ved godt er er folk der elsker den - såen er vi så forskellige.. -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-03-05 19:18

> Den er stor - måske du vil købe min, vi svinger overhovedet ikke,
> den ligner en extrem zoom og er ikke andet end en avanceret normal,
> ved godt er er folk der elsker den - såen er vi så forskellige.. -max-

Ja, men min Sigma 15-30 er ca. ligeså stor, men vejer til gengæld ikke så
meget. Jeg synes også 24-70 er stor, specielt med modlysblænden, så tror
folk man kommer med en kæmpezoom. Det er derfor jeg overvejer at købe en
17-85 ekstra.
Mvh, Hans

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-03-05 22:52

In article <422754ce$0$29285$14726298@news.sunsite.dk>, Hans Kruse wrote:

> [...]
> meget. Jeg synes også 24-70 er stor, specielt med modlysblænden, så tror
> folk man kommer med en kæmpezoom. Det er derfor jeg overvejer at købe en

Jeg er blevet kaldt paparazzi med en 28-135mm. Alt der er større end
et kompaktkamera er megazoom for de fleste.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-03-05 20:08

In article <QHHVd.102824$Vf.3964113@news000.worldonline.dk>, -max- wrote:

> [...]
> den ligner en extrem zoom og er ikke andet end en avanceret normal,
> ved godt er er folk der elsker den - såen er vi så forskellige.. -max-

Øv, har lige overført penge til England. Så desværre. Ellers var
jeg meget interesseret. Men det er lige en halv dag for sent :(
Den lidt mindre Sigma 24-70 er på vej retur til Tyskland. Den kunne
slet ikke finde ud af autofokus ved andet end 70mm.

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-03-05 20:13

> [...]
> Den lidt mindre Sigma 24-70 er på vej retur til Tyskland. Den kunne
> slet ikke finde ud af autofokus ved andet end 70mm.

Nu skal du jo ikke regne med max, han svinger vist ikke med andet end en
500mm

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-03-05 11:43

"Hans Kruse"

Lyder undligt med Sigmaen -som altid har jeg perfekt timing, hehe,
men håber du blir glad for den, nu mangler du bare en ryksæk du
kan have den i )

Hva man ikke må høre for )-max-

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-03-05 16:31

In article <D%WVd.102940$Vf.3966088@news000.worldonline.dk>, -max- wrote:
> "Hans Kruse"
>
> Lyder undligt med Sigmaen -som altid har jeg perfekt timing, hehe,
> men håber du blir glad for den, nu mangler du bare en ryksæk du
> kan have den i )

Sigma licenserer ikke teknologu fra Canon, men laver reverse engineering.
Og 24-70 har det problem, at ved 24mm fokuserer den ikke længere væk
end 3 meter. Og med ekstern flash på 20D (hvor kameraet vel forsøger
at få afstandsinfo til E-TTL II) går det helt galt for objektivet.

Har talt med Sigma, de regner med at den ny chip er klar i løbet af denne

Den "lille" ryhsæk blev en Tamrac Velocity 7. Har allerede en stor
expedition 7.

Fra : Mathias Christensen

Dato : 03-03-05 20:22

> [...]
> den ligner en extrem zoom og er ikke andet end en avanceret normal,
> ved godt er er folk der elsker den - såen er vi så forskellige.. -max-

Jeg kunne godt være interesseret. Hvor gammel er den? Hvilken stand er den
i? Hvad skal den koste?

--
Venlig hilsen
Mathias Christensen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-03-05 11:40

"Mathias Christensen"

> "-max-"
>
> Jeg kunne godt være interesseret. Hvor gammel er den? Hvilken stand er den
> [...]

Vi er OT her - jeg poster den i markedsgruppen
eller du kan maile mig, fjern 3tallet i mailadressen.
Den er sprit ny (under 300 billeder) så hvis du leder
efter billig billig billig er det ikke den. -max-

Fra :

Dato : 04-03-05 11:26

> Den er stor - måske du vil købe min, vi svinger overhovedet ikke,
> den ligner en extrem zoom og er ikke andet end en avanceret normal,
> ved godt er er folk der elsker den - såen er vi så forskellige.. -max-

Er der alternativer der er mindre i samme optiske kvalitet uden at det
bliver fast brændvidde??
Hilsen Henrik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-03-05 11:55

"HØ"

> Er der alternativer der er mindre i samme optiske kvalitet uden at det
> bliver fast brændvidde??
> Hilsen Henrik

Du må godt skrive hvilke.. Jeg købte den fordi folk der bruger den
sagde den var fantastisk, det nytter jo så ikke så meget når man gerne
vil ud i noget mere vidvinkel og egentlig ikke er så hooked på mellem-
tele området. -max-

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-03-05 16:28

In article <q8XVd.102943$Vf.3966294@news000.worldonline.dk>, -max- wrote:

> [...]
> sagde den var fantastisk, det nytter jo så ikke så meget når man gerne
> vil ud i noget mere vidvinkel og egentlig ikke er så hooked på mellem-

Sigma 24-70 f/2.8 går for at være i samme boldgade rent optisk.
Dette dog kun når Autofokus er korrekt eller man kører manuelt.

Har dog sendt min retur da der de først regner med at have den
nye firmware klar til dem i denne måned, og der går nok lidt tid
iden dem på lager er udsolgt, og man kan være sikker på at få en
med ny chip. Der er dog nogle der har superkopier af 24-70L, og
det kan Sigma'en ikke følge med til

Tamron 28-75 (?) går også for at være i samme liga.

Fra : Ole

Dato : 03-03-05 18:53

Povl H. Pedersen wrote:
> [...]
>
> TLZ1 passer lige til 20D + 28-135mm eller 10-22mm, og det vil være rart
> at få en taske hvor jeg også evt kunne have 24-70L i stedet.
På Lowe pro site er dim. på taskerne opgivet.
Mon ikke de også er på obj. på Canons site ?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : [HCS] 4000

Dato : 03-03-05 19:03

Canons 24-70mm er væsentlig større end de to nævnte objektiver. Længden er
nok ikke det værste men det er meget tykkere.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-03-05 22:28

In article <42275148$0$206$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, [HCS] 4000 wrote:
> Canons 24-70mm er væsentlig større end de to nævnte objektiver. Længden er
> nok ikke det værste men det er meget tykkere.

Men mit 10-22mm er også 77mm filter som 24-70. Diameter 83,5mm.
24-70 er tynd med kun 83,2mm :)

Har lige målt mine objektiver, og kan se at Canons' mål på
http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/f_lens.html

Er objektivlængden når der er kortest, og så kun den del der rager
ud af kameraet. Så jeg skal op i TLZ2 for at have plads til de
3.5cm som 24-70mm er længere.

Så overvejer jeg også lige et par Tamrac. Enten Velocity eller
Pro Digital Zoom serierne.

Fra : [HCS] 4000

Dato : 03-03-05 19:08

Længden er ca. 15 cm.
Diameter ca. 10 cm. m/modlysblænde bagvendt på ca. 12 cm.

Fra : Jesper HVL

Dato : 04-03-05 10:33

Povl H. Pedersen wrote:
> [...]
>
> TLZ1 passer lige til 20D + 28-135mm eller 10-22mm, og det vil være rart
> at få en taske hvor jeg også evt kunne have 24-70L i stedet.

Følgende mål. er "ca" på en 20D:

Længde fra kamerahus til spidsen af den påmonterede modlysblænde på
24-70L: 185 mm

Længde fra kamerahus til spidsen af 24-70 Længst (inkl. UV filter og
objektivdæksel): 170 mm

Længde fra kamerahus til spidsen af 24-70 kortest (inkl. UV filter og
objektivdæksel): 135 mm

Personligt har jeg en lille rygsæk hvor der er plads til 24-70L med
modlysblænden monteret. Jeg synes det er ekstremt besværligt at skulle
montere den bagvendt hver gang man skal putte kameraet i tasken. Så jeg
foretrækker altid at have den monteret "i udslået" stand.

Mvh J.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-03-05 11:28

"Jesper HVL"

)

Fra : michael bs

Dato : 04-03-05 13:05

"Jesper HVL" <jhvl@nospammail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Så jeg foretrækker altid at have den monteret "i udslået" stand.
>
> Mvh J.

Say no more.

Michael