Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
A95 hurtig blitz ?
Fra : Olsen

Dato : 02-03-05 21:10

Er newbie. Ejer af et Canon Powershot A95.
Den er meget længe om at tage et billede med blitz når den står på
automatisk.

Hvordan kan jeg gøre det bedre?

\Olsen

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 02-03-05 21:14

"Olsen" <xxsnipnospamyy@olsen.mail.dk> wrote in message
> Er newbie. Ejer af et Canon Powershot A95.
> Den er meget længe om at tage et billede med blitz når den står på
> automatisk.
>
> Hvordan kan jeg gøre det bedre?

Er det ikke fordi der er rød-øje korrektion på? Du kan slå det fra, så går
det hurtigere.

Har selv et A95 - fedt kamera.

Vh, Lars.

Fra : Olsen

Dato : 02-03-05 22:15

Lars Bonnesen wrote:
> Er det ikke fordi der er rød-øje korrektion på? Du kan slå det fra, >så
> går det hurtigere.

Har i hvert fald denne funktion på (den virker i øvrigt ikke særlig godt?)

> Har selv et A95 - fedt kamera.

Har du links til nogle gode tip til dette kamera?

Tak for svaret.

\Olsen

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 04-03-05 07:55

> Har i hvert fald denne funktion på (den virker i øvrigt ikke særlig godt?)

Nej, men det er fordi blitzen sidder for tæt på objektivet. Det er alm. for
kompaktkameraer.

Men jeg vil godt give dig ret i, at den i mange tilfælde ikke virker efter
hensigten.

Vh, Lars.

Fra : Povl

Dato : 02-03-05 22:30

Olsen wrote:
> Er newbie. Ejer af et Canon Powershot A95.
> Den er meget længe om at tage et billede med blitz når den står på
> automatisk.
>
> Hvordan kan jeg gøre det bedre?
>
> \Olsen

Hvis du bruger almindelige alkaline-batterier nu, skulle der være en
lille forbedring (måske 25% kortere recycle-tid) hvis du i stedet bruger
opladelige NiMH-batterier.

Ellers er der ikke så meget at gøre. Det er selvfølgelig altid bedre
hvis du kan skaffe mere lys! Eller du kan skrue på ISO-en (men så er det
ikke længere auto, og billedkvaliteten bliver dårligere).

Fra : Brian Lund

Dato : 02-03-05 23:42

> Er newbie. Ejer af et Canon Powershot A95.
> Den er meget længe om at tage et billede med blitz når den står på
> automatisk.
>
> Hvordan kan jeg gøre det bedre?

Er det autofocus eller blitzen der er sløv?

Jeg ved på mit A75 kan den godt tage 3-4 sekunder om at fokusere når der er
dårlige lysforhold, hvis jeg sætter den om på manuel (med blitz) kan jeg
tage billedet stort set når jeg trykker på knappen!

Brian

Fra : Olsen

Dato : 02-03-05 23:59

Brian Lund wrote:
> Jeg ved på mit A75 kan den godt tage 3-4 sekunder om at fokusere når der
> er dårlige lysforhold, hvis jeg sætter den om på manuel (med blitz)

Er det blitz du sætter på manual?
Eller...?

\Olsen

Fra : Brian Lund

Dato : 03-03-05 00:46

> Er det blitz du sætter på manual?
> Eller...?

Nej, fokuseringen!

Blitzen tager på mit A75 ikke mange tiendedelssekunder om at lade op, men
fokuseringen kan tage længe i dårlige lysforhold... - Dvs. at selvom du slår
blitzen fra vil den stadigt tange længe om at tage et billede! - Det bliver
så bare mørkt og ubrugeligt ;)

Brian

Fra : Olsen

Dato : 03-03-05 12:24

Brian Lund wrote:

> Nej, fokuseringen!

Hvad mon det hedder på A95 ?

\Olsen

Fra : Brian Lund

Dato : 03-03-05 17:43

> Hvad mon det hedder på A95 ?

Hvis du går om på P-indstillingen og trykker ned (sådan er det på mit A75)
så kan du vælge fokus-afstanden (med højre/venstre), altså der hvor den har
fokus! - Nu skal kameraet ikke til at fokusere!

Men hvis billederne skal blive helt skarpe kræver det at du er ret god til
at gætte dig til hvor langt væk motivet er, men hvis du vil have
instant-action så er dét vist den eneste løsning...

Brian

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 04-03-05 07:57

> Hvad mon det hedder på A95 ?

Det hedder også focusering. I "P" f.eks. trykker du et par gange på blomsten
bag på kameraet. Den skifter mellem autofoucus, macro og man. focus.

Vh, Lars.