Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Step-up ring - Hvor ? Hvor meget ?
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-03-05 20:49

Hvad hedder en step-up ring på dansk ?
Hvem laver dem, og hvor kan jeg købe dem ? Ca. pris ?
Skal bruge 72-77mm, og 77-82mm.

Fra : Ole

Dato : 02-03-05 21:07

Povl H. Pedersen wrote:
> Hvad hedder en step-up ring på dansk ?
> Hvem laver dem, og hvor kan jeg købe dem ? Ca. pris ?
> Skal bruge 72-77mm, og 77-82mm.

Prøv filter-mærkerne. B+W har en informativ site.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : [HCS] 4000

Dato : 02-03-05 21:43

Hoya laver mange forskellige prøv at se på
http://www.technikdirekt.de/main/page.xp
Photo>filters & lens hoods og søg på Hoya

hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-03-05 23:50

Povl H. Pedersen wrote:

> Hvem laver dem, og hvor kan jeg købe dem ? Ca. pris ?

Hama har dem, pris tjek selv på deres hjemmeside.

http://www.hama-danmark.dk/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Claria

Dato : 03-03-05 08:45

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message
> Hvad hedder en step-up ring på dansk ?
> Hvem laver dem, og hvor kan jeg købe dem ? Ca. pris ?
> Skal bruge 72-77mm, og 77-82mm.

Der er mange som laver dem, men de koster en Herrergård herhjemme så find
dem du skal bruge i tyskland.

Jeg stod og skulle bare bruge en 55->58 i lørdags og blev nødtil at købe den
hos en lokal fotohandler lige før lukketid, 495,- Dkr for en Hama.
Så var den altså også betalt.

Derfor købe i Tyskland, Sverige, England eller USA bare ikke herhjemme.

Mvh
Claudia

Fra : max[dk]

Dato : 03-03-05 09:22

> Jeg stod og skulle bare bruge en 55->58 i lørdags og blev nødtil at købe
den
> hos en lokal fotohandler lige før lukketid, 495,- Dkr for en Hama.
> Så var den altså også betalt.

Hvad?de priser jeg har fået oplyst har lagt på 100-150kr i div. butikker...

/Max

Fra : Claria

Dato : 03-03-05 09:52

"max[dk]" <maxses_snot_@hotmail.com> wrote in message
> den
>
> Hvad?de priser jeg har fået oplyst har lagt på 100-150kr i div.
> butikker...
>
> /Max

Det var prisen 495,- hos en fotohandler i "Fotokæden" - jeg havde ikke tid
til at shoppe rundt kl. var 15:55 og jeg skulle bare bruge denne step-ring.

Så jeg har tænkt mig at male den med guldspray....

Om lidt skal jeg op til min normale fotohandler, så fårhøre jeg mig om
prisen hos ham.

Mvh
Claudia

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-03-05 10:01

max[dk] wrote:

> Hvad?de priser jeg har fået oplyst har lagt på 100-150kr i div. butikker...

Jeg har købt en step-down ring (58 til 55 mm), og den har jeg givet
ca. 100 kroner for, hos min lokale fotohandler...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-03-05 17:31

In article <4226c90d$0$48681$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, max[dk] wrote:
> den
>
> Hvad?de priser jeg har fået oplyst har lagt på 100-150kr i div. butikker...

Så har jeg lige købt på eBay. 2 stk + porto = $15. Det er næsten det
Technikdirekt skal have for en enkelt uden porto.

Fra : Knud I

Dato : 03-03-05 14:31

"Claria" < skrev i en meddelelse>

> Derfor købe i Tyskland, Sverige, England eller USA bare ikke
> herhjemme.

Claudia

ja tror du har ret
Jeg købte følgende
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=43441&item=3877927949&rd=1
der er 7stk fra49-77mm og 7 fra 77-49mm
34,95 $ porto 7$ modtog dem efter 4 dage
jeg kan ikke svare på kvaliteten da jeg ikke har andre
men de virker efter hensigten

han har bare ikke 77-82 på auktion lige nu
Mvh Knud

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-03-05 16:47

"Claria" <paradis.dk@claria> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så var den altså også betalt.
>
> Derfor købe i Tyskland, Sverige, England eller USA bare ikke herhjemme.

+++++++++++++++++++++++

Hej.

Jeg købte en 58 til 62 mm for ca.125 Kr. hos fotohandleren. Så 495Kr. det
lyder godt nok af meget.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-03-05 17:45

> [...]
> Så var den altså også betalt.
>
> Derfor købe i Tyskland, Sverige, England eller USA bare ikke herhjemme.

Jeg tror de har snydt dig noget så grusomt. Jeg gav en flad halvtredser for
en 52-62mm BW hos den lokale fotohaj.

MVH
Thomas