Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Reboot af 20D
Fra : filip

Dato : 02-03-05 17:41

Min nyanskaffede 400 mm 5,6 L optik funker perfekt, bortset fra, at den af
og til får mit 20D til
at gå i baglås, således man bliver nødt til at tage batteriet ud for at
starte det igen.
Jeg synes jeg har set andre skrive om problemet, - er det nemt at få fejlen
rettet?
Er det kamera eller optik det er galt med?

Fra : [HCS] 4000

Dato : 02-03-05 17:57

Hvilken ver. firmware har du i kameraet?

--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : filip

Dato : 03-03-05 18:57

Ver 1.0.5

Hvordan skifter man?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-03-05 18:59

In article <d07j3v$2d8i$1@news.cybercity.dk>, filip wrote:
> Ver 1.0.5
>
> Hvordan skifter man?

Der er en brugsanvisning på Canons side hvor du kan hente
opgraderingen.

Fra : [HCS] 4000

Dato : 03-03-05 19:15

Jeg tror ikke der er kommet nyere ver. end den du har.
Læs her:
http://www.dpreview.com/news/0410/04100701canon_eos20dfw105.asp

Fra : Morten Wartou

Dato : 03-03-05 19:21

[HCS] 4000 wrote:
> Jeg tror ikke der er kommet nyere ver. end den du har.
> Læs her:
> http://www.dpreview.com/news/0410/04100701canon_eos20dfw105.asp

Jeg vil umiddelbart skyde på at denne er nyere:
http://www.dpreview.com/news/0412/04120701canoneos20dfw110.asp

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Ni-MH celler (Nickel Metal Hydrid) er p.t. den mest udbredte type
genopladelige celler, de indeholder ikke tungmetaller" - Niels Riis Ebbesen

Fra : rosenauer.dk

Dato : 02-03-05 18:02

> Er det kamera eller optik det er galt med?

Har du nyeste firmware og prøvet at rense kontakterne mellem objektiv og
kamera ? :)

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 03-03-05 11:13

> [...]
> fejlen rettet?
> Er det kamera eller optik det er galt med?

Hej

Uden at jeg skal gøre mig klog, var der så ikke noget med et batterigrebet
var lavet for svagt så man med tunge teler kunne vride det så meget at det
mistede den elektriske forbindelse til huset.
Jeg husker dog ikke om det var dette "set" det var galt med.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 03-03-05 19:27

Langgaard Bærbar wrote:
> [...]
> det så meget at det mistede den elektriske forbindelse til huset.
> Jeg husker dog ikke om det var dette "set" det var galt med.

Det er korrekt. Men Filip nævner vist ikke noget om at han har batterigreb
på det - og symptomerne er anderledes. Batterigrebsproblemet betyder "blot",
at strømmen ryger et kort øjeblik, og kameraet tænder automatisk igen.
Trist, hvis man har bufferen fyldt - og absolut en utilgivelig designfejl.

Jeg har været ude for både problemet med batterigrebet, og at kameraet går i
baglås, og kræver batteriet hevet ud og ploppet ind for at komme i live
igen.

Filip, melder den err99 på LCD-displayet på toppen af kameraet? Det har jeg
været ude for nogle gange, og har ikke fundet ud af hvad det skyldes - jeg
mener, uden at ville lægge hovedet på blokken, at det i alle tilfældene har
været med mit 100-400 monteret.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : filip

Dato : 03-03-05 22:42

> Filip, melder den err99 på LCD-displayet på toppen af kameraet?

Jep, det har jeg set en enkelt gang, men jeg mener, at de 2 andre gange
kameraet er gået i baglås, kom der ikke nogen fejlmelding.

Håber det kan hjælpe med ny firmware.