Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pasfoto
Fra : 2rb1

Dato : 02-03-05 14:33

Må man bruge billeder som man har udskrevet på fotoprinter pas og kørekort?
Og er der nogle der kender link til bekendgørelse derom?

2rb1

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-03-05 14:39

"2rb1"
> Må man bruge billeder som man har udskrevet på fotoprinter pas og kørekort?
> Og er der nogle der kender link til bekendgørelse derom?
>
> 2rb1

JA det må du godt - også til visa og alt muligt andet, har aldrig
fået afvist et print, idag skanner de fleste alligevel billederne. ind
i pas og så viderererere -max-

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-03-05 14:47

On Wed, 2 Mar 2005 14:39:25 +0100
";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote:

> "2rb1"

> JA det må du godt - også til visa og alt muligt andet, har aldrig
> fået afvist et print, idag skanner de fleste alligevel billederne. ind
> i pas og så viderererere -max-

jeg erindrer faktisk noget om at der stod i pas ansøgningspapirere at
man ikke måtte bruge andet end rigtige foto's (nok formuleret som det
omvendte med at man ikke må bruge hjemmeprintede billeder).
Det er dog nogle år siden så jeg er ikke 100% sikker....kan bare huske
at vi diskuterede det dengang.

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : N/A

Dato : 02-03-05 16:44

Fra : N/A

Dato : 02-03-05 16:44

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-03-05 16:44

Mikael Ejberg Pedersen wrote:
> Ja, jeg mindes at formuleringen hed noget med at billedet skulle være
> fremstillet udelukkende ved hjælp af optiske fremgangsmåder. Eller
> noget i den stil.

Det er vel stadig lige optisk hvad enten det er film eller digital... ?

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Christian Cederberg

Dato : 02-03-05 15:56

On Wed, 2 Mar 2005 14:32:42 +0100, "2rb1" <jule@manden.dk> wrote:

>Må man bruge billeder som man har udskrevet på fotoprinter pas og kørekort?
>Og er der nogle der kender link til bekendgørelse derom?
>
>2rb1

Da jeg fik lavet nyt pas sidste år anvendte jeg et billede, jeg selv
havde taget. Det var udskrevet på fotopapir på en fotoprinter. Det var
imidlertid taget foran en hæk og den urolige baggrund var ikke
acceptabel, så jeg måtte tilbage og photoshoppe en grøn baggrund ind i
stedet. Herefter var der ingen problemer.

Med venlig hilsen
Christian Cederberg
--
Besøg min side med damplokomotivfotos http://www.damplokomotiv.dk/
For mig stoppede udviklingen hos DSB 31. maj 1970.

Fra : Nille

Dato : 02-03-05 16:00

"2rb1" <jule@manden.dk> wrote in message
> Må man bruge billeder som man har udskrevet på fotoprinter pas og
kørekort?
> Og er der nogle der kender link til bekendgørelse derom?
>
> 2rb1

Jeg har lige fået et brev fra politiet hvor de skriver at mit pas snart
udløber, og så er der vedlagt en næsten færdig udfyldt ansøgning om nyt pas.

Citat: "Et vellignende pasbillede (35 x 45 mm) taget i havlprofil, dvs. at
begge øjne og højre side af ansigtet er synligt. Hovedet skal være 25-35 mm
i højden. Billedet skal være af god kvalitet, egnet til indskanning og uden
huller eller andre beskadigelser."

Nille

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-03-05 16:48

"Nille"
> [...]
> i højden. Billedet skal være af god kvalitet, egnet til indskanning og uden

Godt Nille..!!! Så sku den være på plads, ved ikke hvad alle de
senile indlæg skulle til - hvis i ikke er sikre og ikke kan huske,
så er i jo ikke ret megen hjælp - Kim og 2rb1, hehe. Lad os få
lidt flere gode tips fra folk der ikke kan huske hvad det er de
ikke kan huske.. -max-

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 02-03-05 16:11

En helt masse bits fra 2rb1 til dk.fritid.foto gav følgende:

> Må man bruge billeder som man har udskrevet på fotoprinter pas og kørekort?

Ja da.
Fra "Bekendtgørelse om pas m.v." (BEK nr. 958 af 21 09 2004):

"§ 6. Pasansøgeren skal personligt til politiet indlevere en af vedkommende
udfyldt og underskrevet pasansøgningsblanket, der udleveres af politiet, samt
et vellignende fotografi af ansøgeren (portrætbillede i halvprofil uden
hovedbeklædning) i størrelse 35 x 45 mm, hvor hovedet måler 25- 35 mm i
højden. Fotografiet skal være holdbart, egnet til indscanning og uden
stempler, huller eller andre beskadigelser.

Stk. 2. Politiet kan tillade, at ansøgeren bærer hovedbeklædning på det i stk.
1 nævnte fotografi, hvis ansøgeren af religiøse grunde anmoder herom."

Intet om at det ikke må være taget digitalt, så sålænge det er vellignende,
størrelsen er 35x45, hovedet er 25-35 mm i højden og i halvprofil m. eller u.
hovedbeklædning er det helt fint.

http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/B2004/0095805.htm

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Politics is the entertainment branch of industry "
-- Frank Zappa

Fra : 2rb1

Dato : 02-03-05 16:28

Mange tak Henrik ;0)

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-03-05 16:28

[snip]
> Men ved et kig på pasvejledningen på www.politi.dk, ser det ud
til at
> det krav nu er forsvundet. Nu skal billedet til gengæld være
> vellignende

ej så kan jeg altså ikke bruge billedet af naboens hund mere

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-03-05 17:10

[snip]

> [...]
> så er i jo ikke ret megen hjælp - Kim og 2rb1, hehe. Lad os få
> lidt flere gode tips fra folk der ikke kan huske hvad det er de

Ja det er godt vi har google groups til at frisk hukommelsen op med. kan
se at jeg dengang netop var "du må gerne selv tage+printe billedet"
tilhænger og ikke imod det - da billedet efter indscanning alligevel er
meget ringe.
Dengang blev konklusionen også at det måtte man gerne

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : Claus Smith

Dato : 02-03-05 17:22

Hej Torben.

Det er der ingen problemer i, har flere gange brugt disse til både
offentlige kort, men også til interne kort.

Claus Smith