Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye billeder med ny blitz
Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-03-05 00:52

Hej

Jeg har været lidt ude og lege med min nye blitz. og jeg har fået to billede
ud af det som jeg gerne vil dele med jer.

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=129683
og
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=129680

Det drejer som en Nikon SB-800 og med Nikon SC-29 off-shoe chord.

Hvad syntes folket?

Mvh
Simon

Fra : 2rb1

Dato : 02-03-05 09:18

Du bør nok sætte dig mere ind i hvordan man bruger en flash - "månestenen"
kritter voldsomt.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-03-05 11:03

"2rb1" <jule@manden.dk> wrote in message
> Du bør nok sætte dig mere ind i hvordan man bruger en flash - "månestenen"
> kritter voldsomt.

Jeg har taget billedet og justeret mængden af flash sådan som jeg syntes det
skulle til. Hvad mener du med "kritter" ?

Mvh
Simon

Fra : 2rb1

Dato : 02-03-05 12:01

> [...]
det
> skulle til. Hvad mener du med "kritter" ?

Det betyder bare at højlysene er kørt og der ikke er inf. i højlyset.

Hvordan har du just. i optagelsen så højlyseet kritter?

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-03-05 14:55

> det

> Det betyder bare at højlysene er kørt og der ikke er inf. i højlyset.
>
> Hvordan har du just. i optagelsen så højlyseet kritter?

Det har været ganske bevidst at få noget overbelyst i toppen, Men jeg
forstår stadig ikke hvad du mener med kritter, kan du ikke specificere det?

Mvh
Simon

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-03-05 18:50

Simon Nielsen wrote:

> Det har været ganske bevidst at få noget overbelyst i toppen, Men jeg

Hmmm - udbrændte områder er et meget interessant 'bevidst' valg!

> forstår stadig ikke hvad du mener med kritter, kan du ikke
> specificere det?

Lad os gætte, at han egentlig mener 'kridter' altså en afledning af det gode
danske ord 'kridt', der som bekendt er hvidt i sin rene form.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 27/2/2004) ynkelige knipserier kan findes på

Fra : Ole

Dato : 02-03-05 16:04

Simon Nielsen wrote:

> Jeg har taget billedet og justeret mængden af flash sådan som jeg syntes det
> skulle til.

Hvad synes du selv om resultatet ?

> Hvad mener du med "kritter" ?

At højlysened er helt kridt hvide = uden antydning af tegning. Og denne
kridtning fortsætter i dit stenbillede langt ned i øvre mellemtone. Så
det du synes ovenstående, er en grov fejlvurdering medmindre du vil
påberåbe dig et helt specielt udtryk.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på: