Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus xD kort-fejl
Fra : BuFFerz

Dato : 02-03-05 00:33

Hej

Sidder med et Olympus xD kort på 64 mb der melder fejl når det er sat i et
kamera.
Kameraet vil ikke kendes ved det (har prøvet det i flere kameraer)

Kortet virker godt når man sætter det i en kortlæser til en pc - og kan både
fylde og slette data på det - men det virker bare ikke i kameraer - mere.

Hvad sker der ? Løsning ?

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : Niels

Dato : 02-03-05 03:38

> Kortet virker godt når man sætter det i en kortlæser til en pc - og kan
> både fylde og slette data på det - men det virker bare ikke i kameraer -
> mere.
>
> Hvad sker der ? Løsning ?

Prøv at lade dit kamera formatere kortet..

Mvh.
Niels

Fra : BuFFerz

Dato : 02-03-05 09:52

> Prøv at lade dit kamera formatere kortet..

Det ene kamera forreslår selv dette - men når jeg trykker Yes til formaterig
kommer der
'Card Error'

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-03-05 11:07

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> wrote in message

> Det ene kamera forreslår selv dette - men når jeg trykker Yes til
formaterig
> kommer der
> 'Card Error'

Dit kort har tydelig vis en controller fejl, i en kortlæser ligger der en
lille controller til at fortælle computeren hvordan den skal håndtere det
kort der sidder i, så der vil du ikke opleve fejlen. Få enten kortet byttet
eller smid det væk og køb et nyt.

Mvh
Simon

Fra : Peter Schrøder

Dato : 02-03-05 12:43

BuFFerz skrev:

> Det ene kamera forreslår selv dette - men når jeg trykker
> Yes til formaterig
> kommer der
> 'Card Error'

Formattér kortet i kortlæseren og brug
"skub ud" når formatteringen er gennemført.
Så burde du efterfølgende kunne formattere
det i kameraet.

Peter Schrøder

Fra : BuFFerz

Dato : 02-03-05 13:54

> Formattér kortet i kortlæseren og brug
> "skub ud" når formatteringen er gennemført.
> Så burde du efterfølgende kunne formattere
> det i kameraet.

Er nu prøvet - virkede ikke.

--
Bufferz