Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D70 og Win98
Fra : Kim Christensen

Dato : 01-03-05 21:19

Hej i gruppen

Findes der software til at hente billeder til PC fra Nikon D70,
software som også kan køre på Windows 98? Nikons PictureProject
kræver som minimum Win98SE, men jeg vil slet ikke bruge dette program,
når jeg har PS der kan det jeg skal bruge. Uheldigvis skal driveren
til D70 installeres af netop dette program, så findes der tredieparts
software der kan klare opgaven?
Kan Canon's EOS300D evt bedre kommunikere med WIN98?

Hilsen Kim

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-03-05 21:25

Kim Christensen wrote:

> Findes der software til at hente billeder til PC fra Nikon D70,
> software som også kan køre på Windows 98?

Køb en løs kortlæser, det burde ikke være svært at finde en som også
kan spille med Windows 98, hvis det er en ældre bærbar, så kan du
evt. nøjes med PCMCIA kortlæser...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars Hjortø

Dato : 01-03-05 21:28

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Kim

Har du prøvet at tilslutte et D70 via USB til din PC? Jeg mener da at Win98
understøtter USB så det uden videre kan lade sig gøre. Ellers er løsningen
at du investerer i en kortlæser til dit CF-kort. Så kommer du helt ud over
problematikken.
Hvor i verden bor du? Måske der er en der vil komme forbi med sit D70 for
lige at se om det kan fungere.
--
Hilsen Lars Hjortø

Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Lars Troels

Dato : 01-03-05 21:30

Findes der software til at hente billeder til PC fra Nikon D70,
software som også kan køre på Windows 98?

Ja. Nikon View fungerer perfekt med D70/Win98. Men det følger jo med
kameraet....?

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-03-05 22:39

Lars Troels wrote:

> Ja. Nikon View fungerer perfekt med D70/Win98. Men det følger jo med
> kameraet....?

Nej, det gør det ikke længere. Men når man har et D70 kan man registrere sig
hos Nikons europæiske supportside og der downloade Nikon View.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 27/2/2004) ynkelige knipserier kan findes på

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-03-05 21:37

Nej, der følger kun PictureProject med, og den kan ikke med Win98! Jeg
har lånt en D70 og det fungerer ikke, softwaren vil ikke installere.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-03-05 21:40

Hej

Jeg har lånt en D70 med ejer og prøvet at installere softwaren, og
det fungerer ike med USB. Måske en løs kortlæser kan klare
problemet, og det må så blive løsningen. Selve kameraet er jo
alletiders.

Hilsen Kim

Fra : Lars Hjortø

Dato : 01-03-05 21:45

Hej Kim

Ja, jeg er også rigtig glad for mit D70. Men sætter det nu aldrig direkte
til PC men bruger en kortlæser.

Fra : Tonny

Dato : 01-03-05 21:54

[...]

Dit problem kan måske løses hvis du opdatere din bios samt bundkortdriver,
men vær forsigtig med at opdatere din bios hvis du ikke selv har prøvet det
før.
Ellers prøv at kigge på denne usb-side, den kan måske hjælpe dig.
http://www.usbman.com/Troubleshooter%20General.htm
Mvh
Tonny

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-03-05 22:53

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote in message
Hej i gruppen

Findes der software til at hente billeder til PC fra Nikon D70,
software som også kan køre på Windows 98? Nikons PictureProject

Kan Canon's EOS300D evt bedre kommunikere med WIN98?

Det er nok en bedre ide, at skifte et 7 år gammelt styresystem ud, end at
skifte et nyt digicam ud :- )

Bo //