Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon speedlite
Fra : t.jensen

Dato : 27-02-05 11:53

har købt en sådan til mit d10 hvilke batterrier virker længst har brugt
genopladelige men syndtes hurtig de går døde, kan der være noget om snakken
eller er det mine batterier der er dårlige.
Mv. Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-02-05 12:29

In article <VDhUd.343$s7.89@news.get2net.dk>, t.jensen wrote:
> har købt en sådan til mit d10 hvilke batterrier virker længst har brugt
> genopladelige men syndtes hurtig de går døde, kan der være noget om snakken
> eller er det mine batterier der er dårlige.

Hvor mange mAh er dine batterier på ? I dag fås de op til 2500 mAh.
Derudover, sør taber genopladelige batterier ret hurtigt strøm
hvis du ikke bruger dem.

Det bedste er vist Lithium batterier til en mindre formue. Og
de kan ikke genlades.

Fra : Peter Holm

Dato : 27-02-05 18:14

t.jensen wrote:
> [...]
> brugt genopladelige men syndtes hurtig de går døde, kan der være
> noget om snakken eller er det mine batterier der er dårlige.

til min 550ex bruger jeg forskellige typer Ni-MH fra 2000 til 2300 mAH.
Jeg har ikke prøvet at køre dem tomme endnu ved een enkelt session - dvs. ca
80 skud måske. Det synes jeg da er meget pænt.

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-02-05 18:46

Peter Holm wrote:
> til min 550ex bruger jeg forskellige typer Ni-MH fra 2000 til 2300 mAH.
> Jeg har ikke prøvet at køre dem tomme endnu ved een enkelt session - dvs. ca
> 80 skud måske. Det synes jeg da er meget pænt.

Det sidste sæt 2400mah jeg anskaffede til en 550EX kunne holde en
hel fest (sikkert omkring 2-300 skud) affyret trådløst via en ST-E2
og bouncet mod loftet, og senere samme uge et lignende antal
koncertfotos..

Det skal dog siges at jeg typisk kører iso400 eller 800, samt
omkring blænde 2.8 og med lukketider omkring 1/160 når jeg skyder
med flash, flashen er også justeret en blænde ned i lysstyrke, så
det er ikke meget power der kommer i hver udladning.

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : pbekkerh@gmail.com

Dato : 27-02-05 19:24

Typisk holder genopladelige ikke så længe som alkaline men de giver
hurtigere genopladning af blitzen

poul b-h