Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital billeder på TV
Fra : Id

Dato : 26-02-05 17:58

Hej gruppe

Hvilken størelse skal man gemme sine billeder i for at få optimal gengivelse
på TV?

Kan jeg ændre størelse på flere billeder af gangen?

Har adgang til Adobe Photoshop

På forhånd tak for gode svar

Id.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-02-05 19:23

In article <4220aa91$0$931$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Id wrote:
> Hej gruppe
>
> Hvilken størelse skal man gemme sine billeder i for at få optimal gengivelse
> på TV?

Hvad program laver du din "film" i ? Så burde du kunne se der.
Standard PAL er 720x576 - Ved ikke om man kan køre mere på i 16:9
eller om det bare er crop.

> Kan jeg ændre størelse på flere billeder af gangen?
>
> Har adgang til Adobe Photoshop

Den kan scriptes, så ja. Det er en såkaldt action du skal bruge der
gør det nødvendige ved et billede, og så fyrer du den bare af under
automate i fil-browseren.