Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er det er godt kamera ?
Fra : Martin K. Hansen

Dato : 26-02-05 17:29

Er Ricoh er godt mærke indenfor digitalkameraer. Man ser ikke det mærke så
meget, men jeg har set en model der hedder Caplio RX - er det godt ?

Er der en test af det et eller andet sted på nettet ?

Martin

Fra : emj

Dato : 26-02-05 17:48

On Sat, 26 Feb 2005 17:29:26 +0100, "Martin K. Hansen"
<martinkh@it.dk> wrote:

>Er Ricoh er godt mærke indenfor digitalkameraer. Man ser ikke det mærke så
>meget, men jeg har set en model der hedder Caplio RX - er det godt ?

I forhold til hvadP

Hilsen emj

Fra : Martin K. Hansen

Dato : 26-02-05 21:50

> I forhold til hvadP

I forhold til f.eks. Canon Ixus 40 og Canon A85. Jeg lægger vægt på god
optik, neutrale farver (Sony's kameraer gør farverne alt for varme), og så
er det vigtig at det er lysfølsomt og har mulighed for lang lukker-tid, da
jeg stort set aldrig bruger blitz. Har længe ville købe A85 men det ville
være rart hvis man kunne have det i lommen. Prisen skal være ca. 2000,- kr.

Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-02-05 22:26

In article <4220e0fa$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Martin K. Hansen wrote:
> [...]
> være rart hvis man kunne have det i lommen. Prisen skal være ca. 2000,- kr.

IXUS 500 har efter min mening langt bedre billede end Ixus 40.
Se dpreview.com og steves-digicams.com. Den er også noget tykkere.
Lysfølsomhed = stor sensor som udgangspunkt, og stort glas.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-02-05 18:08

In article <4220a3d7$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Martin K. Hansen wrote:
> Er Ricoh er godt mærke indenfor digitalkameraer. Man ser ikke det mærke så
> meget, men jeg har set en model der hedder Caplio RX - er det godt ?
>
> Er der en test af det et eller andet sted på nettet ?

Prøv www.dpreview.com / www.steves-digicams.com

Ricoh er ikke helt i top, men var først med ultra-kompakt.

Fra : Gert Medom

Dato : 27-02-05 11:23

"Martin K. Hansen" <martinkh@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget, men jeg har set en model der hedder Caplio RX - er det godt ?
>
> Er der en test af det et eller andet sted på nettet ?

Hej.

jeg bruger www.akamera.dk til at se anmeldelser af nye kameraer, og div.
blade. Ricoh har jeg aldrig set anmeldt, og det kn godt undre mig lidt. Jeg
tror at bladene koncentrerer sig om de kendte og store mærker såsom Canon,
Nikon, Sony....

De Ricoh kameraer, jeg har set hos Merlin har en god vidvinkel på 28mm der
tillader brugeren at få mere med ud til siden. Men om det er "godt" afhænger
af, hvad du vægter ved et kamera, og hvad der ikke betyder noget for dig.

Hilsen Gert

Fra : Martin K. Hansen

Dato : 27-02-05 15:09

"Gert Medom" <Gert.medom@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
afhænger
> af, hvad du vægter ved et kamera, og hvad der ikke betyder noget for dig.

Det jeg lægger vægt på er neutrale farver, god optik, høj lysfølsomhed (skal
kunne tage gode billeder uden blitz, også indendørs), mulighed for manuel
indstilling af lukkertid, hurtig fokusering, lang batterilevetid - må meget
gerne kunne bruge alm. alkaline batterier, og så skal jeg kunne have det i
en forlomme i et par cowboybukser.

Martin

Fra : Ole

Dato : 27-02-05 15:32

Martin K. Hansen wrote:

> [...]
> gerne kunne bruge alm. alkaline batterier, og så skal jeg kunne have det i

høj lysfølsomhed og alm. batterier er inkompatible med størrelseskravet
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 27-02-05 23:28

Martin K. Hansen wrote:
> Er Ricoh er godt mærke indenfor digitalkameraer. Man ser ikke det mærke så
> meget, men jeg har set en model der hedder Caplio RX - er det godt ?
>
> Er der en test af det et eller andet sted på nettet ?

Hej Martin.

Jeg fandt en test her:
http://www.photographyblog.com/reviews_ricoh_caplio_rx.php. RX er en
udgået model jvf.
http://www.ricoh.co.uk/products/listrecord.cfm?topnode=369&node=369.
Generelt får Ricoh ros for at være hurtige til at starte og hurtige til
at være klar til næste foto.

Noget af det jeg sætter pris på ved man Ricoh-kameraer, er, at de har en
forholdsvis stor afstand mellem objektiv og blitz, så der er lidt mindre
risiko for røde øjne.

Jeg har selv lige bestilt et Ricoh Caplio RZ1. Familien mangler et
point-and-shoot kamera, og RZ1 fik jeg for 1155 kroner (154 Euro) inkl.
forsendelse hos http://www.technikdirekt.de. Det var sparsomt med tests
på nettet, men jeg fandt da omtale af det
http://www.dpreview.com/news/0408/04081801ricoh_rz1r1.asp og anmeldelse
af fætteren http://www.photographyblog.com/reviews_ricoh_caplio_r1.php.
Jeg kan evt. offentliggøre nogle fotos, når jeg engang får kameraet. Jeg
synes det er godt tilbud med 1155 kroner for et 4 megapixel-kamera, der
måske ikke er så ringe endda.

Mvh. Kjeld