Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Første gangs køber har brug for hjælp!?
Fra : Ukendt

Dato : 26-02-05 15:59

Til Gruppe,

Jeg har en god veninde som har spurgt om jeg ikke vil foreslå hende et
digitalkamera. Det skal være 3-4mp og befinde sig i prislejet 1500-2000. Det
er til inde og ude til tæt og langt fra - altså et kamera der kan lidt af
hvert.
Jeg er kommet frem til følgende

Canon Ixus 30
Canon A520
Olympus MJU 410
Minolta Dimage X31

Alle med mange gode kvaliteter. A520 og 410 er vel noget af det samme, Ixus
godt og småt, X31 billigt og blæret.

Nogen der kan komme med nogle input og erfaringer?
Andre modeller jeg skulle tage i betragtning?

Jeg synes sgu det er svært at få et overblik... der er sgu mange ;)

På forhånd tak
Kasper

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 26-02-05 16:11

Jeg har lige købt et Canon A70, for en ældre bekendt. Pris kr. 1. 299 med
Dansk manual.
Fordele:
Tager gode billder.
Nemt at bruge i auto.
God manuel betjening for den lidt mere krævende.
Bruger billige AA batterier.
Bruger billige CF-kort
Budgettet 1.500-2.000 giver plads til den ekstra hukommelse og opladelige
batterier/oplader der er nødvendigt.

"Ulemper"
Er ikke af de mindste

Mvh
Kenneth

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-02-05 16:24

In article <42208f02$0$23053$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Kasper Meldgaard wrote:
> [...]
> Andre modeller jeg skulle tage i betragtning?
>
> Jeg synes sgu det er svært at få et overblik... der er sgu mange ;)

Du kan se på dpreview.com Generelt bliver Canons A75/85/95 serie anbefalet,
men de nye 500'ere erstatter dem vidst. Så det kan være de gamle er
faldet i pris.

Til indendørs skal du dog bruge blitz ved stort set alle kompaktkameraer,
og ekstern blitz er at foretrække, da du så undgår røde øjne.

Til udendørs er det ind imellem rart med en lang zoom med
billedstabilisering, men de er vist lidt dyrere endnu.

Det optimale til dit formål (men ikke din pengepung) er digital
spejlrefleks - De fylder dog også lidt. Selv synes jeg IXUS 30 ikke
har den forventede billedkvalitet. Overvej i stedet IXUS 2.

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-05 16:45

Tak for svarene... Ser lige på de ældre canon modeller...

Men kan godt bruge noget mere respons, please...
Og flere billigere alternativer, hun synes de er for dyre...

Fra : Knud I

Dato : 26-02-05 18:52

"Kasper Meldgaard" <> skrev>

> Men kan godt bruge noget mere respons, please...
> Og flere billigere alternativer, hun synes de er for dyre...

så ville jeg se på denne, jeg kender 1 som er godt tilfreds og
specielt til den pris

Mvh knud

Fra : emj

Dato : 26-02-05 17:53

On Sat, 26 Feb 2005 15:58:48 +0100, "Kasper Meldgaard"
<kaspermeldgaard[snabelA]edidak.dk> wrote:

>Olympus MJU 410

Absolut mit valg, hvis jeg skulle købe et allround digi til små penge.
Hilsen emj

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-02-05 18:02

Kasper Meldgaard wrote:

> [...]
> Minolta Dimage X31
>
> Alle med mange gode kvaliteter. A520 og 410 er vel noget af det samme, Ixus

Jeg har lige været igennem samme tur og vil gerne anbefale Canon
Powershot A510. Overalt hvor jeg har læst (bl.a. forum på dpreview) har
konsensus været at A520 er det dårligere køb af de to bl.a. pga. en
langt højere pris og en mere støjfyldt chip (pga. størrelsen).

/David

Fra : Brian Lund

Dato : 26-02-05 23:19

> [...]
> Olympus MJU 410
> Minolta Dimage X31
>
> Alle med mange gode kvaliteter. A520 og 410 er vel noget af det samme,

A5xx er efterfølgeren til Axx! - Altså er det ikke i familie med A410...
A5xx vil være et udemærket valg med mulighed for fuld manuel kontrol og 4x
optisk zoom!

Kender ikke noget til Olympus eller Minoltas...

Brian

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-02-05 00:52

Brian Lund wrote:

> A5xx er efterfølgeren til Axx! - Altså er det ikke i familie med A410...
> A5xx vil være et udemærket valg med mulighed for fuld manuel kontrol og 4x
> optisk zoom!

Det er korrekt. A510 er efterfølger til A75 og A520 er efterfølger til A85.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 00:14

Tak for svarene...

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 01-03-05 05:18

"Kasper Meldgaard" <kaspermeldgaard[snabelA]edidak.dk> skrev i en meddelelse

> Olympus MJU 410

Mit kendskab til Olympus, er vist for gammelt, til at kunne sige hverken fra
eller til.

> Minolta Dimage X31

Så Minolta'en ville blive mit valg.

Canon kan jeg ikke sige noget godt om, så de er konsekvent fravalgt, og det
gavner vel næppe dig, at udvide udvalget.

M.V.H......Benny..

Fra : emj

Dato : 01-03-05 11:48

On Sat, 26 Feb 2005 15:58:48 +0100, "Kasper Meldgaard"
<kaspermeldgaard[snabelA]edidak.dk> wrote:

> X31 billigt og blæret

Hvori består det blærede. Jeg ville være ked af, hvis det var mig, der
skulle have en X31
Hilsen emj