Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 20D opsætning
Fra : Bent Fer

Dato : 25-02-05 15:57

Jeg har et 20D som jeg er meget glad for, men jeg roder lidt rundt i
menuerne, hvordan indstiller man så jpg billeder bliver lidt mere( færdige)
direkte fra kameraet, jeg ved godt man skal skyde i raw og så (fremkalde)
dem med ps eller lignende, men det er jeg altså ikke rigtig kommet i gang
med endnu.

mvh

Bent Fer

Fra : [HCS] 4000

Dato : 25-02-05 16:43

Se side 58 i manualen, hvor der står om kontrast, skarphed, farvemætning.
o.s.v.

hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Bent Fer

Dato : 25-02-05 17:26

[HCS] 4000 wrote:
> Se side 58 i manualen, hvor der står om kontrast, skarphed,
> farvemætning. o.s.v.
>
> hilsen Hans

ja det kan jeg se, og jeg har også prøvet, men jeg er lidt usikker på det,
nå men man skal vel prøve sig frem ?

Fra : [HCS] 4000

Dato : 25-02-05 17:51

Det er langt det bedste at have neutrale indstillinger i kameraet, og
bagefter efterredigere i PhotoShop. Du kan alligevel ikke opnå de bedste
resultater ved indstillingerne på kameraet. Så i gang med PhotoShop .
Hvis din viden er meget lille på området, vil jeg anbefale at købe et af de
små hæfter til 50-100 kr. som passer til din ver. af PhotoShop (samme type
som findes til Word, Excel o.s.v.). Men for at komme hurtigt i gang så prøv
med menuen Enhance>Quickfix i PhotoShop Elements ver. 2.0, du vil hurtigt få
en fornemmelse af hvad der sker, når du leger dig frem. HUSK altid at gemme
det redigerede billede under et andet navn, så du ikke overskriver
originalbilledet. God fornøjelse!!