/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Imagebank
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 24-02-05 22:12

Hej!

Jeg ved det har været oppe før, og jeg har gennemlæst arkiverne, men
synes ikke jeg kom så meget længere (specielt fordi mange af indlæggende
var gamle).

Mit spørgsmål er simpelthen dette:
Hvis jeg gerne vil tage mit kamera med på en længere tur (ferie, f.x.)
og blive ved med at have plads til flere billeder, hvilket produkt er så
det bedste at anskaffe?
Det skal ikke være voldsomt fancy, bare kunne kopiere billederne over,
og have batteri nok.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

 
 
nyrup (24-02-2005)
Kommentar
Fra : nyrup


Dato : 24-02-05 23:15

Mange køber en kortlæser med indbygget harddisk, men jeg har købt en Apacer
Disc Steno 200. Den har kortlæser og CD-brænder. Den er super let at
betjene. Den kan også vise billeder fra enten CD eller kort.
Hvis kortet er større end en CD så kopierer den indholdet af kortet over på
flere CD'er. HAMA laver også en lignende, men den har ikke denne mulighed,
så vidt jeg ved.
Jeg synes det smarte er at man ikke risikerer at miste alle billederne, hvis
harddisken går ned.
Ulempen er at den fylder mere end mange "billeddatabanke" og at man skal ha'
CD'er med.





;o\)-max- (25-02-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 25-02-05 10:05


"nyrup"
> Mange køber en kortlæser med indbygget harddisk, men jeg har købt en Apacer
> Disc Steno 200. Den har kortlæser og CD-brænder. Den er super let at
> betjene. Den kan også vise billeder fra enten CD eller kort.
> Hvis kortet er større end en CD så kopierer den indholdet af kortet over på
> flere CD'er. HAMA laver også en lignende, men den har ikke denne mulighed,
> så vidt jeg ved.
> Jeg synes det smarte er at man ikke risikerer at miste alle billederne, hvis
> harddisken går ned.
> Ulempen er at den fylder mere end mange "billeddatabanke" og at man skal ha'
> CD'er med.

Den er nemlig smart- Jeg har lillebror'n CP100, den kan kun tage
kort under 700MB, da den ikke kan skrive til flere CD'er a gangen
og det er noget knold.. Mon ikke de kunne have lavet en firmware
opgradering istedet for at smide en helt ny model på markedet.??;o(
Et andet fabrikat laver nu en DVD skriver, og andre følger sikkert
efter i den nærmeste fremtid, så mon ikke de små harddiske er
ved at være ved enden.. Det smarteste er en sub notebook med
mange timers batteri og indbygget DVD skriver, Asus har een og
flere følger forhåbentligt snart.. -max-



nyrup (25-02-2005)
Kommentar
Fra : nyrup


Dato : 25-02-05 11:09


"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:YTBTd.101662
> Den er nemlig smart- Jeg har lillebror'n CP100, den kan kun tage
> kort under 700MB, da den ikke kan skrive til flere CD'er a gangen
> og det er noget knold.. Mon ikke de kunne have lavet en firmware
> opgradering istedet for at smide en helt ny model på markedet.??;o(
-max-
>
>
Ja, det forstår jeg heller ikke! - Sådan noget er brand iriterende og
ærgerligt! - For det er jo udelukkende et softwarespørgsmål, det kan jo
umuligt ligge i selve brænder-drevet.

Mht. bærbare PC'er synes jeg der er et skisma med størrelsen. Det samme med
mobiltlf. Større skærm giver naturligvis større størrelse og det er både
godt og skidt.

mvh,
Nyrup



Povl H. Pedersen (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 24-02-05 23:19

In article <ikgs11pmojm0rnpof2cegbshlieguotb3t@4ax.com>, Stefan Bruhn wrote:
> Hej!
>
> Jeg ved det har været oppe før, og jeg har gennemlæst arkiverne, men
> synes ikke jeg kom så meget længere (specielt fordi mange af indlæggende
> var gamle).
>
> Mit spørgsmål er simpelthen dette:
> Hvis jeg gerne vil tage mit kamera med på en længere tur (ferie, f.x.)
> og blive ved med at have plads til flere billeder, hvilket produkt er så
> det bedste at anskaffe?
> Det skal ikke være voldsomt fancy, bare kunne kopiere billederne over,
> og have batteri nok.

Sitecom CN-604 hos Proconsult.dk til 1300 kr er billig men lidt stor.
20GB plads, kan gratis ombyttes til efterfølgeren MD-050 på 30GB da
der er risiko for problemer ved opladning. Den har ca. 2 timer
batterilevetid, men da den er hurtig er dette rigeligt til mange
GB. Har lige købt en sådan til en ferie om små 3 uger hvor jeg
skal være afsted 15-16 dage, og så kommer man ingen vegne med
de 2+1 GB jeg har.

I den mindre og dyrere ende er Apple iPod Photo og det nye
sync kabel der kommer til $19.95 i næste måned. men den er også
MEGET mindre.

Steen Larsen (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Steen Larsen


Dato : 24-02-05 23:43

In article <slrnd1skkd.mn.povlhp@ip100.home.terminal.dk>,
"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>
> I den mindre og dyrere ende er Apple iPod Photo og det nye
> sync kabel der kommer til $19.95 i næste måned. men den er også
> MEGET mindre.

Sync-kabel? Så vidt jeg ved kan iPods ikke tage filer direkte fra
kameraet men kræver en speciel kortlæser som forestår kopiering til iPod.

Povl H. Pedersen (25-02-2005)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 25-02-05 00:18

In article <steen.remove-80C041.23424824022005@news.tele.dk>, Steen Larsen wrote:
> In article <slrnd1skkd.mn.povlhp@ip100.home.terminal.dk>,
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:
>
>>
>> I den mindre og dyrere ende er Apple iPod Photo og det nye
>> sync kabel der kommer til $19.95 i næste måned. men den er også
>> MEGET mindre.
>
> Sync-kabel? Så vidt jeg ved kan iPods ikke tage filer direkte fra
> kameraet men kræver en speciel kortlæser som forestår kopiering til iPod.

Det var den gamle løsning. Den nye blev annonceret onsdag. Så vi venter
stadig på om det er en kortlæser, eller et stik der går ind i kameraets
USB port.

Steen Larsen (25-02-2005)
Kommentar
Fra : Steen Larsen


Dato : 25-02-05 11:02

In article <slrnd1so3u.ve.povlhp@ip100.home.terminal.dk>,
"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> In article <steen.remove-80C041.23424824022005@news.tele.dk>, Steen Larsen
> wrote:
> > In article <slrnd1skkd.mn.povlhp@ip100.home.terminal.dk>,
> > "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:
> >
> >>
> >> I den mindre og dyrere ende er Apple iPod Photo og det nye
> >> sync kabel der kommer til $19.95 i næste måned. men den er også
> >> MEGET mindre.
> >
> > Sync-kabel? Så vidt jeg ved kan iPods ikke tage filer direkte fra
> > kameraet men kræver en speciel kortlæser som forestår kopiering til iPod.
>
> Det var den gamle løsning. Den nye blev annonceret onsdag. Så vi venter
> stadig på om det er en kortlæser, eller et stik der går ind i kameraets
> USB port.

Kan du henvise til kilder for det lyder bestemt interessant omend en
smule usandsynligt. Det vil jo kræve at der med et 20 dollar kabel
samtidig bliver indbygget intelligens i iPod som ikke har været der
tidligere.

Michael Bothager (25-02-2005)
Kommentar
Fra : Michael Bothager


Dato : 25-02-05 11:58

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> skrev:
>In article
><slrnd1so3u.ve.povlhp@ip100.home.termi nal.dk>,
> "Povl H. Pedersen"
><povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:
>
>> In article
>><steen.remove-80C041.23424824022005@n
>>ews.tele.dk>, Steen Larsen
>> wrote:
>> > In article
>> ><slrnd1skkd.mn.povlhp@ip100.home.te rminal.dk>,
>> > "Povl H. Pedersen"
>> ><povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:
>> >
>> >>
>> >> I den mindre og dyrere ende er
>> >>Apple iPod Photo og det nye
>> >> sync kabel der kommer til $19.95
>> >>i næste måned. men den er også
>> >> MEGET mindre.
>> >
>> > Sync-kabel? Så vidt jeg ved kan
>> >iPods ikke tage filer direkte fra
>> > kameraet men kræver en speciel
>> >kortlæser som forestår kopiering til iPod.
>>
>> Det var den gamle løsning. Den nye
>>blev annonceret onsdag. Så vi venter
>> stadig på om det er en kortlæser,
>>eller et stik der går ind i kameraets
>> USB port.
>
>Kan du henvise til kilder for det
>lyder bestemt interessant omend en
>smule usandsynligt. Det vil jo kræve
>at der med et 20 dollar kabel
>samtidig bliver indbygget intelligens
>i iPod som ikke har været der
>tidligere.

Ipod Photo er jo nyere, og alle Ipods kan opdateres vha. firmware.
Har selv gjort det 3 gange på min 4.g Ipod.

Rob Galbraith har omtalt nyhenden.

Vh
Michael


Povl H. Pedersen (25-02-2005)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 25-02-05 18:11

In article <steen.remove-9790CB.11013725022005@news.tele.dk>, Steen Larsen wrote:
> In article <slrnd1so3u.ve.povlhp@ip100.home.terminal.dk>,
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:
>
>> In article <steen.remove-80C041.23424824022005@news.tele.dk>, Steen Larsen
>> wrote:
>> > In article <slrnd1skkd.mn.povlhp@ip100.home.terminal.dk>,
>> > "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:
>> >
>> >>
>> >> I den mindre og dyrere ende er Apple iPod Photo og det nye
>> >> sync kabel der kommer til $19.95 i næste måned. men den er også
>> >> MEGET mindre.
>> >
>> > Sync-kabel? Så vidt jeg ved kan iPods ikke tage filer direkte fra
>> > kameraet men kræver en speciel kortlæser som forestår kopiering til iPod.
>>
>> Det var den gamle løsning. Den nye blev annonceret onsdag. Så vi venter
>> stadig på om det er en kortlæser, eller et stik der går ind i kameraets
>> USB port.
>
> Kan du henvise til kilder for det lyder bestemt interessant omend en
> smule usandsynligt. Det vil jo kræve at der med et 20 dollar kabel
> samtidig bliver indbygget intelligens i iPod som ikke har været der
> tidligere.

På denne side:
http://www.apple.com/ipodphoto/musicandmore.html
Ovre til højre under On Vacation:
Free space on your flash memory cards by copying digital images to your
iPod photo hard drive (requires accessory)

Men tingen er ikke dukket op endnu. Jeg kan ikke lige finde den.
Alternativet er Belkins $50 adapter.

Steen Larsen (25-02-2005)
Kommentar
Fra : Steen Larsen


Dato : 25-02-05 19:57

In article <slrnd1umv3.11f.povlhp@ip100.home.terminal.dk>,
"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> In article <steen.remove-9790CB.11013725022005@news.tele.dk>, Steen Larsen
> wrote:
> > In article <slrnd1so3u.ve.povlhp@ip100.home.terminal.dk>,
> > "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:
> >
> >> In article <steen.remove-80C041.23424824022005@news.tele.dk>, Steen Larsen
> >> wrote:
> >> > In article <slrnd1skkd.mn.povlhp@ip100.home.terminal.dk>,
> >> > "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:
> >> >
> >> >>
> >> >> I den mindre og dyrere ende er Apple iPod Photo og det nye
> >> >> sync kabel der kommer til $19.95 i næste måned. men den er også
> >> >> MEGET mindre.
> >> >
> >> > Sync-kabel? Så vidt jeg ved kan iPods ikke tage filer direkte fra
> >> > kameraet men kræver en speciel kortlæser som forestår kopiering til
> >> > iPod.
> >>
> >> Det var den gamle løsning. Den nye blev annonceret onsdag. Så vi venter
> >> stadig på om det er en kortlæser, eller et stik der går ind i kameraets
> >> USB port.
> >
> > Kan du henvise til kilder for det lyder bestemt interessant omend en
> > smule usandsynligt. Det vil jo kræve at der med et 20 dollar kabel
> > samtidig bliver indbygget intelligens i iPod som ikke har været der
> > tidligere.
>
> På denne side:
> http://www.apple.com/ipodphoto/musicandmore.html
> Ovre til højre under On Vacation:
> Free space on your flash memory cards by copying digital images to your
> iPod photo hard drive (requires accessory)
>
> Men tingen er ikke dukket op endnu. Jeg kan ikke lige finde den.
> Alternativet er Belkins $50 adapter.

Det som står her er jo ikke noget nyt. Det har hele tiden været muligt
med Belkins klods af en mediareader med 4xAA batterier.
Men det er da rigtigt at pressemedelelsen her:
http://www.apple.com/pr/library/2005/feb/23ipodphoto.html
Antyder at der skulle være et kabel på vej. Håber bare det også vil
virke med iPod (non photo).

Stefan Bruhn (25-02-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 25-02-05 17:33

On Thu, 24 Feb 2005 22:18:44 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>Sitecom CN-604 hos Proconsult.dk til 1300 kr er billig men lidt stor.
>20GB plads, kan gratis ombyttes til efterfølgeren MD-050 på 30GB da
>der er risiko for problemer ved opladning. Den har ca. 2 timer
>batterilevetid, men da den er hurtig er dette rigeligt til mange
>GB. Har lige købt en sådan til en ferie om små 3 uger hvor jeg
>skal være afsted 15-16 dage, og så kommer man ingen vegne med
>de 2+1 GB jeg har.

Den lyder som en idé. Jeg forstår ikke helt det med ombytningen, skal
jeg bare bestille den og så sende den retur for at få en ny?
Lyder lidt sært.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Jacob K. (25-02-2005)
Kommentar
Fra : Jacob K.


Dato : 25-02-05 09:50

> Hvis jeg gerne vil tage mit kamera med på en længere tur (ferie, f.x.)
> og blive ved med at have plads til flere billeder, hvilket produkt er så
> det bedste at anskaffe?

Hej Stefan.

Efter min mening er det både billigst, nemmest og bedst at have flere
hukommelseskort.
Det kræver ikke andre remedier end dét du allerede har: Et kamera.... -Det
fylder ingenting, og du mister ikke alle dine billeder hvis et af dem
forsvinder eller bliver stjålet eller crasher.

Vh. Jacob.



Food_life (25-02-2005)
Kommentar
Fra : Food_life


Dato : 25-02-05 10:04

On Thu, 24 Feb 2005 22:12:05 +0100, Stefan Bruhn
<spamfilter@ghashul.dk> wrote:

>Hej!
>
>Jeg ved det har været oppe før, og jeg har gennemlæst arkiverne, men
>synes ikke jeg kom så meget længere (specielt fordi mange af indlæggende
>var gamle).
>
>Mit spørgsmål er simpelthen dette:
>Hvis jeg gerne vil tage mit kamera med på en længere tur (ferie, f.x.)
>og blive ved med at have plads til flere billeder, hvilket produkt er så
>det bedste at anskaffe?
>Det skal ikke være voldsomt fancy, bare kunne kopiere billederne over,
>og have batteri nok.

En ældre bærbar pc stående på hotelværelset har hidtil løst opgaven
tilfredsstillende for mig!

MVH


Stefan Bruhn (25-02-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 25-02-05 22:46

On Thu, 24 Feb 2005 22:12:05 +0100, Stefan Bruhn <spamfilter@ghashul.dk>
wrote:

>Hej!
>
>Jeg ved det har været oppe før, og jeg har gennemlæst arkiverne, men
>synes ikke jeg kom så meget længere (specielt fordi mange af indlæggende
>var gamle).
>
>Mit spørgsmål er simpelthen dette:
>Hvis jeg gerne vil tage mit kamera med på en længere tur (ferie, f.x.)
>og blive ved med at have plads til flere billeder, hvilket produkt er så
>det bedste at anskaffe?
>Det skal ikke være voldsomt fancy, bare kunne kopiere billederne over,
>og have batteri nok.

Er der nogen der har nogen erfaringer med produkter fra Vosonic?

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Torben Andresen (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Torben Andresen


Dato : 26-02-05 07:32

"Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> wrote

> Er der nogen der har nogen erfaringer med produkter fra Vosonic?

Jeg har lige købt en VP2160 som jeg er godt tilfreds med. Pris 899,- hos
DanskDatasalg. Den leveres uden HDD, så jeg måtte op med 565,- for en 40GB
disk hos Proconsult. I alt 1.464,- incl. moms.

VP2160 har ingen mulighed for at vise billeder, og heller ikke bladre i
filerne på disken. Man sætter kortet i, og trykker på copy. Så kopieres alle
billeder fra kortet ind i en ny folder på disken. Den har USB2.0 high speed,
og når den tilsluttes computeren, optræder både disk og kort som seperate
drev i WinXP.

VP2160
http://www.vosonic.com/index.php?php_mode=spec&php_itemid=29

Travelstar 5K80, 40 GB, 5400 rpm, 8 MB
http://www.proconsult.dk/katalog/m_sto/s_sto-hdd/hdd-note/hd-5k80-040.html


/Torben



Stefan Bruhn (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 26-02-05 09:23

On Sat, 26 Feb 2005 07:31:47 +0100, "Torben Andresen"
<torben@it-service.sdu.dk> wrote:

>"Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> wrote
>
>> Er der nogen der har nogen erfaringer med produkter fra Vosonic?
>
>Jeg har lige købt en VP2160 som jeg er godt tilfreds med. Pris 899,- hos
>DanskDatasalg. Den leveres uden HDD, så jeg måtte op med 565,- for en 40GB
>disk hos Proconsult. I alt 1.464,- incl. moms.
>
>VP2160 har ingen mulighed for at vise billeder, og heller ikke bladre i
>filerne på disken. Man sætter kortet i, og trykker på copy. Så kopieres alle
>billeder fra kortet ind i en ny folder på disken. Den har USB2.0 high speed,
>og når den tilsluttes computeren, optræder både disk og kort som seperate
>drev i WinXP.
>
>VP2160
>http://www.vosonic.com/index.php?php_mode=spec&php_itemid=29
>
>Travelstar 5K80, 40 GB, 5400 rpm, 8 MB
>http://www.proconsult.dk/katalog/m_sto/s_sto-hdd/hdd-note/hd-5k80-040.html
>
>
>/Torben
>

Den ser ret lækker ud, og det er jo ikke alverden det koster. Det faktum
at batteritiden er opgivet til 3-6 timer, istedet for til ca. 2 gør det
også lidt bedre :)

En jeg kender har et Canon 10D som han snildt kan skyde tusindvis af
billeder med til et arrangement, og han anbefalede sin Vosonic model,
som vidst er udgået, men de er vel næppe blevet dårligere.

Med sådan en, er der så noget man skal tænke på når man køber harddisk?
Til min computer plejer jeg at købe Seagate, men deres 2.5" harddiske er
5400RM istedet for 4200RPM, og jeg tænkte om det muligvis giver
problemer med varme?
Jeg kan se at du har købt en 5400, så det må du vide?

Tak!

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Torben Andresen (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Torben Andresen


Dato : 26-02-05 10:00

"Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> wrote

> Med sådan en, er der så noget man skal tænke på når man køber harddisk?

Ja. Den understøtter kun FAT32 dvs. max. 32GB. Men jeg har partitioneret min
disk i to drev a 20 GB. Det første drev bruger jeg til billeder (ca. 3300
D70 RAW billeder), og det andet drev bruges til anden opbevaring/transport
af filer.


> Til min computer plejer jeg at købe Seagate, men deres 2.5" harddiske er
> 5400RM istedet for 4200RPM, og jeg tænkte om det muligvis giver
> problemer med varme?


Mht. varme så bliver den ikke særlig varm med min TravelStar disk.


/Torben



Stefan Bruhn (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 26-02-05 10:20

On Sat, 26 Feb 2005 10:00:17 +0100, "Torben Andresen"
<torben@it-service.sdu.dk> wrote:

>Ja. Den understøtter kun FAT32 dvs. max. 32GB. Men jeg har partitioneret min
>disk i to drev a 20 GB. Det første drev bruger jeg til billeder (ca. 3300
>D70 RAW billeder), og det andet drev bruges til anden opbevaring/transport
>af filer.

Det lyder lidt sært, jeg har en FAT32 partition på 130GB på min
computer.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Kurt Kjær Jensen (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Kjær Jensen


Dato : 26-02-05 10:53

Stefan Bruhn wrote:
> On Sat, 26 Feb 2005 10:00:17 +0100, "Torben Andresen"
> <torben@it-service.sdu.dk> wrote:
>
>>Ja. Den understøtter kun FAT32 dvs. max. 32GB. Men jeg har partitioneret min
>>disk i to drev a 20 GB. Det første drev bruger jeg til billeder (ca. 3300
>>D70 RAW billeder), og det andet drev bruges til anden opbevaring/transport
>>af filer.
>
> Det lyder lidt sært, jeg har en FAT32 partition på 130GB på min
> computer.

Det er bare Windows XP, som nægter at formattere diske på mere end 32 GB
i FAT-32 filsystemet. Microsoft mener i deres uendelige visdom at folk
skal køre NTFS på så store diske. Man kan sagtens formattere meget store
disksystemer i FAT-32 under Windows 98 eller med 3. parts programmer.

--
Venlig hilsen
Kurt


Stefan Bruhn (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 26-02-05 11:57

On Sat, 26 Feb 2005 10:52:38 +0100, Kurt Kjær Jensen
<slettes_kkjen_slettes@aub.dk> wrote:

>Det er bare Windows XP, som nægter at formattere diske på mere end 32 GB
>i FAT-32 filsystemet. Microsoft mener i deres uendelige visdom at folk
>skal køre NTFS på så store diske. Man kan sagtens formattere meget store
>disksystemer i FAT-32 under Windows 98 eller med 3. parts programmer.

Det forklarer jo det hele, jeg har endnu ikke set lyset i at skifte til
XP :)

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Tommy Jensen (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 01-03-05 18:15

On Sat, 26 Feb 2005 07:31:47 +0100, "Torben Andresen"
<torben@it-service.sdu.dk> wrote:

>"Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> wrote
>
>> Er der nogen der har nogen erfaringer med produkter fra Vosonic?
>
>Jeg har lige købt en VP2160 som jeg er godt tilfreds med. Pris 899,- hos
>DanskDatasalg. Den leveres uden HDD, så jeg måtte op med 565,- for en 40GB
>disk hos Proconsult. I alt 1.464,- incl. moms.
>
>VP2160 har ingen mulighed for at vise billeder, og heller ikke bladre i
>filerne på disken. Man sætter kortet i, og trykker på copy. Så kopieres alle
>billeder fra kortet ind i en ny folder på disken. Den har USB2.0 high speed,
>og når den tilsluttes computeren, optræder både disk og kort som seperate
>drev i WinXP.
>
>VP2160
>http://www.vosonic.com/index.php?php_mode=spec&php_itemid=29
>
>Travelstar 5K80, 40 GB, 5400 rpm, 8 MB
>http://www.proconsult.dk/katalog/m_sto/s_sto-hdd/hdd-note/hd-5k80-040.html
>

Hvordan er din erfaring med pålideligheden af kopieringen fra kortet
til harddisken? Kan man på nogen måde verificere at data er kopieret
(ved godt man ikke kan se billederne).



MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

;o\)-max- (01-03-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 01-03-05 18:29


"Tommy Jensen"
> Hvordan er din erfaring med pålideligheden af kopieringen fra kortet
> til harddisken? Kan man på nogen måde verificere at data er kopieret
> (ved godt man ikke kan se billederne).
>
>
>
> MVH Tommy Jensen

Den bibber når den er færdig, har aldrig oplevet fejl,
men der er ingen verificering ud over det.. -max-



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste