Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af objektiv.
Fra : Fer

Dato : 24-02-05 20:49

Hej NG

Jeg er ved at skrabe penge sammen til mit nye telezoom. Jeg har udvalgt
følgenden mulige kandidater:

Canon EF f/4 70-200 L USM *Top kandidaten* Dejlig "let", virker som et
objektiv af SUPER kvalitet.
Canon EF f/2.8 70-200 L USM En del dyrere, men også mere lysstærk. Dog noget
tungere
Sigma EX f/2.8 70-200 HSM Prismæssigt et sted imellem. Photografica mente at
det ikke var helt så kontrastfuldt og mere blød ved helt åben blænde.

Jeg har i tankerne at kombinere overstående med en 1,4 X konverter.

Jeg har primært udendørs brug i tankerne, f.eks. diverse arrangementer som
f.eks. det fastalavns arrangement i Veksø. Primære brug bliver fotos af MC
roadrace.

Nogen der har nogen kommentare til overstående?

Jeg er mest hooked på et Canon f/4 70-200. Hvormeget vil brugtprisen være på
sådan en fætter. Fotografica ville havde 6295,- for et nyt. Technikdirekt
omkring 4800 kr.

mvh Tommy Fer
med et Tamron 28-300mm tilsalg...

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-02-05 20:59

Har du prøvet www.ebay.co.uk? Der sælges MANGE BILLIGE glas Hong Kong.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Fer

Dato : 24-02-05 21:34

"Thomas Schreiber" <removenews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet www.ebay.co.uk? Der sælges MANGE BILLIGE glas Hong Kong.

Jeg har set dem, men er ikke så glad for ideen med told plus moms, er der
forresten nogen der ved hvor meget tolden er på objektiver?

mvh Tommy Fer

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-02-05 21:51

Fer wrote:
> Jeg har set dem, men er ikke så glad for ideen med told plus moms,
er der
> forresten nogen der ved hvor meget tolden er på objektiver?
>
> mvh Tommy Fer

Jeg og flere andre i gruppen har handlet fra HongKong og vi(jeg) er ikke
opkrævet moms. Ofte skriver butikkerne DERES egen pris på fakturaen, så
du hvis du bliver "knaldet", skal du kun betale moms af butikkernes
indkøbspris. Smart

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-02-05 10:31

Thomas Schreiber wrote:

> fakturaen, så du hvis du bliver "knaldet", skal du kun betale moms af
> butikkernes indkøbspris. Smart

Tjae - nogen kalder det svindel

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt tåleligt

Fra : Preben Holm

Dato : 27-02-05 23:00

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> opkrævet moms. Ofte skriver butikkerne DERES egen pris på fakturaen, så
> du hvis du bliver "knaldet", skal du kun betale moms af butikkernes

De er vidst ret vilde for tiden - jeg har lige købt varer fra USA (og
nogle andre) - alt blev pålagt moms!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-02-05 22:10

In article <cvldnn$6qs$1@news.cybercity.dk>, Fer wrote:

> "Thomas Schreiber" <removenews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Jeg har set dem, men er ikke så glad for ideen med told plus moms, er der
> forresten nogen der ved hvor meget tolden er på objektiver?

Told er et sted mellem 4 og 6%, kan ikke helt huske det. Og moms er
af det hele (pris inkl port og told).

Fra : Bjørn W.

Dato : 24-02-05 23:51

On Thu, 24 Feb 2005 20:59:11 +0100, Thomas Schreiber
<removenews@schreiber.se> wrote:

>Har du prøvet www.ebay.co.uk? Der sælges MANGE BILLIGE glas Hong Kong.

Ja, og prøv så at regne de priser + 30% moms og told. Så er de ikke
spændende mere....

Så er min erfaring meget bedre på ebay.de
Her ryger der ikke afgift på brugtkøb, når de kommer fra Tyskland.

Bjørn W.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-02-05 00:23

In article <ifms11d62i3oj1k4kjl04bpghnosluekhg@4ax.com>, Bjørn W wrote:

> Ja, og prøv så at regne de priser + 30% moms og told. Så er de ikke
> spændende mere....

En del objektiver er prissat til Europa, og er således noget dyrere end
i USA. 24-70 f/2.8L koster det samme i Euro i HK som det koster i
US$ i USA.

> Så er min erfaring meget bedre på ebay.de
> Her ryger der ikke afgift på brugtkøb, når de kommer fra Tyskland.

Og hvis man køber nyt i Europa, så er der 14 dages returret (ihvertfald
Tyskland) og 24 mdr reklamationsret (hele EU).

Der er nogle der leverer garanteret told og momsfrit til UK, da tolderne
derovre ikke fanger det hele. Men man betaler så en "forsikringspræmie" i
prisen. Men det er ulovligt.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 24-02-05 21:10

On Thu, 24 Feb 2005 20:48:30 +0100, "Fer" <nospam@fotofer.dk> wrote:

>Jeg er mest hooked på et Canon f/4 70-200. Hvormeget vil brugtprisen være på
>sådan en fætter. Fotografica ville havde 6295,- for et nyt. Technikdirekt
>omkring 4800 kr.

Jeg ved ikke hvad brugtprisen er.

Prøv at høre hos Bingo Foto, jeg købte mit 70-200 f4 for 5.800.

Du kunne også overveje 200 mm f2.8 som koster cirka det samme som
70-200 f4.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Fra : Fer

Dato : 24-02-05 21:33

"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke hvad brugtprisen er.
>
> Prøv at høre hos Bingo Foto, jeg købte mit 70-200 f4 for 5.800.

LOL Bingo foto i Rødovre ville have ca 8200 for det... han kunne SLET ikke
matche Photograficas pris på 6295,-

> Du kunne også overveje 200 mm f2.8 som koster cirka det samme som
> 70-200 f4.

Hmm, jeg er ikke helt afklaret med om jeg kan leve med kun en prime, men
igen sammen med min 28-135 er det rimligt dækning alligevel.

mvh Tommy Fer

Fra : Tommy Jensen

Dato : 24-02-05 21:55

On Thu, 24 Feb 2005 21:33:17 +0100, "Fer" <nospam@fotofer.dk> wrote:

>"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse

>LOL Bingo foto i Rødovre ville have ca 8200 for det... han kunne SLET ikke
>matche Photograficas pris på 6295,-

Så valgte du måske den forkerte afdeling Eller også er jeg bare
blevet en god kunde hos Bingo 1 i KBH NV.

Fra : Fer

Dato : 25-02-05 15:17

> Så valgte du måske den forkerte afdeling Eller også er jeg bare
> blevet en god kunde hos Bingo 1 i KBH NV.

Ringede dertil idag... de ville have 7995,- for det... Så det var ikke så
fantastisk

mvh Tommy Fer

Fra : Tommy Jensen

Dato : 25-02-05 16:08

On Fri, 25 Feb 2005 15:17:11 +0100, "Fer" <nospam@fotofer.dk> wrote:

>Ringede dertil idag... de ville have 7995,- for det... Så det var ikke så
>fantastisk

Ok, så har jeg altså fået en ekstra god pris.

Fra : Morten Wartou

Dato : 25-02-05 16:10

Fer wrote:

> Ringede dertil idag... de ville have 7995,- for det... Så det var
> ikke så fantastisk

Det er jo desværre ret typisk for Bingo, at de på mange områder er landets
dyreste fotohandlere. Det er decideret vildledende markedsføring de laver,
når de kalder sig "pristackleren".

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Ni-MH celler (Nickel Metal Hydrid) er p.t. den mest udbredte type
genopladelige celler, de indeholder ikke tungmetaller" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 25-02-05 16:17

On Fri, 25 Feb 2005 16:09:51 +0100, "Morten Wartou"
<detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

>Det er jo desværre ret typisk for Bingo, at de på mange områder er landets
>dyreste fotohandlere. Det er decideret vildledende markedsføring de laver,
>når de kalder sig "pristackleren".

Det er altså ikke min erfaring. Måske er jeg bare blevet et kendt
ansigt i NV afdelingen for jeg får da matchet enhver pris Kamerahuset
f.eks. kan diske op med. Jeg har ikke prøvet med Photografica's priser
men jeg er sikker på at de matcher dem. De vil dog ikke matche
internet priser og det kan jeg godt forstå.

Fra : Morten Wartou

Dato : 25-02-05 16:35

Tommy Jensen wrote:

> [...]
> men jeg er sikker på at de matcher dem. De vil dog ikke matche
> internet priser og det kan jeg godt forstå.

Det er ikke min erfaring - hverken på Værnedamsvejafdelingen, Fisketorvet
eller Frederikssundsvej. Der er tilsyneladende andre med samme erfaring.
Problemet er også de vidt forskellige priser de har i de forskellige
afdelinger. Fra et tidligere indlæg fra undertegnede:

Canon 100-400, Bingo Hundige: 22.989,- (stakkels den kunde der måtte hoppe
på den!)
Canon 100-400, Bingo Kolding: 15.000,-
Canon 100-400, Photografica: 13.500,-

Jeg synes det lugter af bondefangeri.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 25-02-05 17:33

On Fri, 25 Feb 2005 16:35:07 +0100, "Morten Wartou"
> [...]

>afdelinger. Fra et tidligere indlæg fra undertegnede:
>
>Canon 100-400, Bingo Hundige: 22.989,- (stakkels den kunde der måtte hoppe

Hmm så synes jeg da også at Photografica's priser lugter. I følge
webben koster EF 300 mm f4L IS 11.750. Men jeg har lige købt det for
10.500 hos dem.

Kamerahusets: 12.695
Bingo Foto: 13.600 som de så sætter ned til ihvertfald 12.695. Om de
ville gå helt ned til 10.500 ved jeg så ikke.

Men jeg vil gi' dig ret i at Bingo Hundige prisen stinker langt væk!!!

Og ja jeg ved godt at jeg kunne have købt objektivet i Tyskland for
9.300 incl. alle udgifter og for 8.700 hos B&H i USA incl alle
udgifter.

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-02-05 18:00

> Hmm så synes jeg da også at Photografica's priser lugter. I følge
> webben koster EF 300 mm f4L IS 11.750. Men jeg har lige købt det for
> 10.500 hos dem.

Hvorfor ville du give 1350 mere end hos technikdirekt incl. forsendelse?
Men du har vel haft dine grunde. God fornøjelse.
Mvh,
Hans

Fra : Peter Rongsted

Dato : 25-02-05 16:51

Tommy Jensen <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> wrote:

> [...]
>men jeg er sikker på at de matcher dem. De vil dog ikke matche
>internet priser og det kan jeg godt forstå.

Der er jeg så skruet sammen på den måde. At hvis Bingo skal presses til
at give samme pris som Kamerahuset, så handler jeg hellere i
Kamerahuset.

Peter

Fra : Tommy Jensen

Dato : 25-02-05 17:26

On Fri, 25 Feb 2005 16:50:33 +0100, Peter Rongsted
<nulldev@rongsted.dk> wrote:

>Der er jeg så skruet sammen på den måde. At hvis Bingo skal presses til
>at give samme pris som Kamerahuset, så handler jeg hellere i
>Kamerahuset.

Jeg vil ikke ligefrem kalde det pres at oplyse om prisen længere nede
ad gaden. De gange jeg har gjort det har de prompte matchet prisen.

Jeg foretrækker Bingo frem for Kamerahuset fordi de oftere har tingene
på lager.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 26-02-05 11:28

> [...]

>ad gaden. De gange jeg har gjort det har de prompte matchet prisen.
>
>Jeg foretrækker Bingo frem for Kamerahuset fordi de oftere har tingene

Ja, selv et ydmygt 50 f/1,8 skulle de bestille hjem først, så det blev
Photografica. Men det var nu Kamerahuset, som havde et D2x, jeg kunne
købe i går, selv om jeg først besluttede mig tirsdag. Og så til 'kun' kr
35.500!

Peter

Fra : Jan F.

Dato : 25-02-05 17:38

> [...]
> men jeg er sikker på at de matcher dem. De vil dog ikke matche
> internet priser og det kan jeg godt forstå.

...der var engang hvor Bingo var den "frække dreng" i klassen, dengang var
det åbenbart i orden at sænke priserne i forhold til de etablerede butikker.
Da jeg skulle købe min 10D, var Bingo Rødovre stærkt fortørnet over
Kamerahusets lave priser og sagde at de havde fået sat en "prop i" så det
snart var slut med Kamerahuset, men sådan skulle det ikke gå...., de tider
er forbi, Bingo kan simpelthen ikke "takle" Kamerahuset og andre.

--

Jan F.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-02-05 18:14

In article <QcHTd.974$CN5.508@news.get2net.dk>, Morten Wartou wrote:

> Det er jo desværre ret typisk for Bingo, at de på mange områder er landets
> dyreste fotohandlere. Det er decideret vildledende markedsføring de laver,
> når de kalder sig "pristackleren".

Enig. Da jeg ville købe IXUS 40 ville de ikke prismatche Elgiganten.
"De køber jo ikke in gennem Canon Danmark, og så går det jo også udover
min bonus"

Fra : Tommy Jensen

Dato : 24-02-05 21:58

>Hmm, jeg er ikke helt afklaret med om jeg kan leve med kun en prime, men
>igen sammen med min 28-135 er det rimligt dækning alligevel.

For mit eget vedkommende så ender jeg meget ofte på 200 mm, eller 280
med 1,4x extender så det kan godt være jeg en dag skifter det ud med
denne prime. Men først tror jeg lige jeg skal have et 300 mm f4L IS

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 25-02-05 12:02

"Fer" <nospam@fotofer.dk> writes:

> [...]
> følgenden mulige kandidater:
>
> Canon EF f/4 70-200 L USM *Top kandidaten* Dejlig "let", virker som et

Jammen der er også et fint-fint objektiv. Og så er det rimeligt let
oven i købet.

> Canon EF f/2.8 70-200 L USM En del dyrere, men også mere lysstærk. Dog noget
> tungere

Vil ikke anbefale det - med den ekstra vægt vil du hurtigt savne IS.
Og et 2.8L IS koster 16.500Kr

> Sigma EX f/2.8 70-200 HSM Prismæssigt et sted imellem. Photografica mente at
> det ikke var helt så kontrastfuldt og mere blød ved helt åben blænde.

Har du overvejet Bigma'en, og i så fald, hvorfor har du valgt den fra ?

> mvh Tommy Fer
> med et Tamron 28-300mm tilsalg...

Jeg *sagde* jo til dig at det var en dårlig ide

Kai

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-02-05 12:52

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> Vil ikke anbefale det - med den ekstra vægt vil du hurtigt savne IS.
> Og et 2.8L IS koster 16.500Kr

Det et et spørgsmål om vane...

Jeg syntes også mit Sigma 70-200 f2.8 på 1300g var tungt de første
par gange jeg brugte det.

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : Fer

Dato : 25-02-05 15:13

> Jammen der er også et fint-fint objektiv. Og så er det rimeligt let
> oven i købet.

Bliver nok også det.

> Vil ikke anbefale det - med den ekstra vægt vil du hurtigt savne IS.
> Og et 2.8L IS koster 16.500Kr

Det var også lidt det der var min bekymring.

> Har du overvejet Bigma'en, og i så fald, hvorfor har du valgt den fra ?

Jeg har overvejet den, men syntes ikke at anmelderserne er helt gode nok,
nogen eller faktisk mange elsker den, mens nogen sælger den hurtigt igen.
Derudover syntes jeg måske den er en anelse for stor. Om jeg har behov for
den ekstra brændvidde, tror det ikke. 300mm har været fint for mig med mit
tamron. Syntes heller ikke kontrasten er helt i top, intet tvivl om det er
skarpt.

> Jeg *sagde* jo til dig at det var en dårlig ide

Ja hehe... så kan jeg lære det.

mvh Tommy Fer

Fra : Fer

Dato : 25-02-05 17:47

Hej Igen

Har idag bestilt et Canon 70-200mm F:/4 USM L (Damn det lød godt.. hehe) hos
www.fotoshop.dk

Ringede og snakkede leveringstid, de sagde de fik et på tirsdag der var
afsat, og var blevet lovet 2 mere iløbet af marts, der ikke var afsat. Han
undskyldte meget og forklarede hvordan Canon havde problemer med leveringen
(Hvilket vi vist alle ved er sandt.)

Så jeg satser på at det er i huset midt i marts

Når ja.. prisen:

Bekrivelse Antal Pris Beløb
30100794 - Canon EF 70/200 f/4.0L USM 1 DKK 5.389,00 DKK 5.389,00
30100132 - HOYA M67 UV filter 1 DKK 239,00 DKK 239,00
Subtotal DKK 5.628,00
Fragt DKK 55,00
Heraf moms DKK 1.125,60
Total DKK 5.683,00

Syntes det var en flot pris i Dk.

mvh Tommy Fer

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-02-05 17:55

"Fer"
> Hej Igen
>
> Har idag bestilt et Canon 70-200mm F:/4 USM L (Damn det lød godt.. hehe) hos
> mvh Tommy Fer

Så er mit bæger fyldt - tillykke med det, men ikke flere Bingo vs. kamerahus
vs. etc etc etc indlæg i resten af denne uge - please! )-max-

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 25-02-05 20:05

> "Fer"

> Så er mit bæger fyldt - tillykke med det, men ikke flere Bingo vs.
> kamerahus
> vs. etc etc etc indlæg i resten af denne uge - please! )-max-

(hehe) lørdag er vist også sidste dag i denne uge .... men måske der er et
par der har fået løn som lige kan nå at bevise deres handelstalent for os
andre.

/Henrik

Fra : Peter Rongsted

Dato : 26-02-05 11:31

"Henrik Rasmussen" <tænkt@e-mail.dk> wrote:

> [...]
>par der har fået løn som lige kan nå at bevise deres handelstalent for os

Nej, det er nu søndag, som er sidste dag i ugen. Og ikke kun i denne uge
- sådan er det hver uge

Peter

Fra : michael bs

Dato : 25-02-05 23:48

"Fer" <nospam@fotofer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 30100794 - Canon EF 70/200 f/4.0L USM 1 DKK 5.389,00 DKK 5.389,00
> 30100132 - HOYA M67 UV filter 1 DKK 239,00 DKK 239,00

Wow... til lykke. God pris..

Tænk dengang der ikke var noget der hed internet hvor man kune chekke
priser. Hvor man bare gik ned til den nærmeste forhandler og betalte den
vejledende udsalgspris. Hold da kæft hvor de kom nemt til deres penge,
forhandlerne.
mvh Michael

Fra : Ole

Dato : 26-02-05 06:05

michael bs wrote:

> [...]
> priser. Hvor man bare gik ned til den nærmeste forhandler og betalte den
> vejledende udsalgspris. Hold da kæft hvor de kom nemt til deres penge,

Det skal du ikke værer sikker på. Havde handlende a fået et dårligt ry,
hængte det ved, og hans fremtid var da forudbestemt. Og hukommelsen
rakte langt.Forbrugerne havde ikke så travlt med at anskaffe nyt og
smide det gamle ud. Nyanskaffelser kunne kræve lang tid og mange
overvejelser. Da kostede varerne hjemtagelsesprisen plus x %, ikke som
nu, hvor prisen er hvad markedet kan bære lige nu og her.
Det var før smid - ud - og - køb - nyt æraen, før sygdommen, der giver
lystfølelse - ved - at - slippe - slanter, var så udbredt. Dengang en
politiker der havde fiflet, var færdig og vanæret - husker du dengang ?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : michael bs

Dato : 26-02-05 11:42

"Ole" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lystfølelse - ved - at - slippe - slanter, var så udbredt. Dengang en
> politiker der havde fiflet, var færdig og vanæret - husker du dengang ?

Ja..jeg husker.. hold kæft hvor var det kedeligt dengang Ingen
politikerskandaler...og man kunne ikke bare smide væk og forbuge løs, når
den indre tomhed blev for påtrængende.

Bortset fra det, så tror jeg stadig at den manglende konkurrence og
udbuddets begrænsning før internettet førte til nogle horrible avancer. I
byen jeg voksede op var der 1 eller 2 fotohandlere. Selvom de fik et dårligt
ry, var der ikke valgmuligheder og man måtte modvilligt krybe ind i butikken
og lade sig forføre af hans inkompetence, der var forklædt som det modsatte.

mvh Michael

Fra : waal

Dato : 26-02-05 17:21

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:42205272$0$945$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
butikken
> og lade sig forføre af hans inkompetence, der var forklædt som det

For 25 -30 år siden var der da krig på fotokniven i Københavnstrup. Et par
eks. var Tang - og Platan Foto - det var den gang Bingo ikke handelede med
hvad som helst !!!! Krejlere og sprællemænd, og cykelturen for at forhandle
priser var en del af fornøjelesen. Medlemskab af en fotoklub var ofte en
genvej til gode rabatter, og stort set alt var på lager.

Michael