Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A75 garanti, købt i Tyskland
Fra : Steen Lindved Nielse~

Dato : 24-02-05 13:51

Min søster har lige før jul, købt et Canon Powershot A75
i Tyskland, nu virker kameraet ikke længere.
Er der ikke noget med at man kan sende kameraet til Canon i DK,
der er international garanti på sådan et kamera ?

/Steen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-02-05 13:59

"Steen Lindved Nielsen" <test@hotmail.com> wrote in message
> Min søster har lige før jul, købt et Canon Powershot A75
> i Tyskland, nu virker kameraet ikke længere.
> Er der ikke noget med at man kan sende kameraet til Canon i DK,
> der er international garanti på sådan et kamera ?

Hvis du har et udfyldt og stemplet garantibevis så ja, ellers må kameraet en
tur omkring forhandleren.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 24-02-05 14:45

> Hvis du har et udfyldt og stemplet garantibevis så ja, ellers må kameraet
en
> tur omkring forhandleren.

Ikke rigtigt. PW Service har accepteret ikke spemplet garantibeivs.
Alternativt sender man garantibeviset til stempling hos sælgeren. Det gjorde
jeg med et Sigma objektiv, hvor Sigma service i DK krævede stemplet
garantibeivs. Man behøver absolut ikke sende kameraet med. Kun til PW
Service naturligvis.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Hans Kruse

Dato : 24-02-05 14:42

Ser her sakset fra Canons hjemmeside

Foto & Video
PW Service
Erhvervsvej 30
2610 Rødovre
Tlf. 44 85 34 44 (10:00-16:00, fredag 15:30)
E-mail: rs@pwservice.dk

PW service har ikke krævet stemplet garantibevis de to gange jeg havde min
EOS 10D til reparation under garantien.
--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-02-05 14:48

Steen Lindved Nielsen wrote:
> Er der ikke noget med at man kan sende kameraet til Canon i DK,
> der er international garanti på sådan et kamera ?

Ja og nej - Der er ikke helt international garanti - kun regionsgaranti -
dvs at det skal være købt i Europa - og ikke parrallelimporteret fra f.x.
Asien eller USA.

Men når det er købt i Tyskland, så skulle der ikke være problemer med at få
det repareret i Danmark.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Steen Lindved Nielse~

Dato : 24-02-05 17:04

> [...]

> Er der ikke noget med at man kan sende kameraet til Canon i DK,
> der er international garanti på sådan et kamera ?

Takker mange gange

/Steen