Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Så er der kommet nye Canon Ixus modeller 7~
Fra : Per

Dato : 24-02-05 11:53

Ja - det går hurtigt.
Nu Ixus 70 med 7,1 mega pixel - ikke at man har noget at bruge det til, men
det sælger j

Det der var moderne i går, er "gammeldags" idag

se www.canon.dk

Jeg synes det er helt utroligt så hurtigt det går med digikamera
udviklingen - I gamle dage "holdt" et Olympus OM10 stadigvæk 10 år efter.

Nu er et Ixus 400 allerede forældet - ihvertfald featuremæssigt. Det tager
jo ikke dårligere billeder, men de nye er hurtigere og kan mere. Og hvor
gammelt er det egentlig 1 - 1½ år

Vi må nok indstille os på, at det med digikameraer er ligesom PC´er -
udviklingen går ufatteligt hurtigt - og der tabes penge meget hurtigt.

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-02-05 12:58

Per wrote:
> Nu Ixus 70 med 7,1 mega pixel

Hos mig,
http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/digital_ixus_700/index.asp
, hedder modellen Ixus 700. Er det en amerikansk model du henviser til?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Per

Dato : 24-02-05 13:59

"Thomas Schreiber" <removenews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Hos mig,
> http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/digital_ixus_700/index.asp ,
> hedder modellen Ixus 700. Er det en amerikansk model du henviser til?

Ups!

Jeg fik vist skrevet forkert - sorry !

Mvh. Per!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-02-05 18:32

In article <421dcf5e$0$33639$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Per wrote:
> Ups!
>
> Jeg fik vist skrevet forkert - sorry !

Ja, men sammen med IXUS 700 kom der et IXUS 50. Så IXUS 30+40 holdte
knapt et halvt år. IXUS 50 er prissat til det samme som IXUS 40.

Fra : nyrup

Dato : 24-02-05 17:23

Ja, det går ufatteligt hurtigt...
MEN...

Jeg har et "forældet" Ixus 400, som jeg købte for ca1½ år siden. Det er
stadig et glimrende kamera. Jeg er faktisk lige så "forelsket" i det nu som
dengang jeg købte det. Jeg synes det er genialt til en utrolig masse
opgaver. Jeg har faktisk ikke brug for meget mere end de 4 MP det har. Det
laver fine skarpe billeder i A4 størrelse og jeg har aldrig i alle de år jeg
har taget billeder fået lavet større billeder end ca. A4.
Så selvom der kommer et med 8 MP så er det ikke videre interessant. Ydermere
kniber det jo gavaldigt med at lave en optik på de små kameraer som hamler
op med alle de MPixel de propper i! - Hvad hjælper det så!
Nej, mit IXUS400 er jeg rigtig glad for stadig væk. Jeg har siden købt et
Nikon D70, men det ændrer ikke på min begejstring for IXUS.
Nu er de 6MPixel, som mit D70 har efterhånden også "forældet"... Men
jævnfør det jeg lige har konkluderet om de 4MP på IXUS 400, så er det ikke
videre interessant for mig at få et 8-12-16-18 osv. MPixel kamerahus. Så
selvom der kommer nye huse tror jeg roligt jeg vil kunne leve i en rum tid
med både IXUS 400 og D70.
Men det er da rigtigt, at et gammelt SLR-hus til film er lige så aktuel og
up to date nu, som da det kom frem for 5-10-15-20-30-40 år siden! Forudsat
at de bliver ved med at lave film har jeg faktisk tænkt mig at finde et par
gamle Nikon huse. Måske et FM eller sågar et F, hvis jeg falder over et!...

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 24-02-05 19:01

nyrup wrote:

> Jeg har et "forældet" Ixus 400, som jeg købte for ca1½ år siden.

De nye modeller tilbyder ikke de store forbedringer af billederne -
snarere tværtimod, når sensorarealet fastholdes og megapixel hæves.
Men ting som større og bedre LCD, meget bedre film og i særdeleshed
hurtigere fokusering er en hel del værd i min bog.
--
JPEGCrops 0.6.20 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-02-05 19:26

> [...]
par
> gamle Nikon huse. Måske et FM eller sågar et F, hvis jeg falder over

De gamle analoge huse fra Nikon er for fede, jeg har selv en F2 som jeg er
vildt begejstret for, selvom det bliver brugt for sjældent. Kunne selv finde
på at købe en F5 hvis jeg fandt et til den rette pris.

MVH
Thomas