Red Heat - Overraskende god
Fra : Christian Andersen

Dato : 27-05-01 21:33

Hejsa.

Jeg havde egentlig ikke troet at Red Heat (En russer rydder op i
Chicago) ville have været så god.

Jeg elsker film der ikke giver sig ud for at være mere end de er, har
jeg fundet ud af. Dejlig action, dejlig humor.

Og så var den jo skide godt tekstet af Niels Søndergård. Godt arbejde!
Men med hensyn til de russiske passager, gik du da ud fra de engelske
oversættelser eller oversatte du dem direkte russisk - dansk?

--
Mvh, Christian

Deltree c:\windows /y

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-05-01 00:34

Christian Andersen <19w9bq2h31001@sneakemail.com> skrev:

>Og så var den jo skide godt tekstet af Niels Søndergård. Godt arbejde!
>Men med hensyn til de russiske passager, gik du da ud fra de engelske
>oversættelser eller oversatte du dem direkte russisk - dansk?

Tak for rosen.

Jeg havde kun et engelsk manus, men da jeg faktisk læste russisk på
uni et halvt års tid engang, kunne jeg lytte mig til en del af det.

Det er en herlig film. Arnold har aldrig været bedre, hverken før
eller siden. Jeg tror, det er, fordi han ikke har været hæmmet af at
skulle forsøge at tale perfekt engelsk (det lærer han alligevel
aldrig), men har kunnet koncentrere sig om at spille rollen.

At hans *russiske* så er helt til grin, er en anden sag.

Jeg håber stadig, de engang laver en efterfølger, hvor Belushi besøger
Arnold i Rusland: "En amerikaner rydder op i Moskva".

Niels Søndergaard

Fra : nikolaj borg

Dato : 28-05-01 00:48

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> skulle forsøge at tale perfekt engelsk (det lærer han alligevel
> aldrig), men har kunnet koncentrere sig om at spille rollen.

Det har vist været nævnt tidligere her i ng'en, at Arnie faktisk godt kan
tale "rigtigt" engelsk, men har valgt at fortsætte med at tale gebrokkent,
fordi det er en del af hans image.

/Nikolaj

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-05-01 00:51

"nikolaj borg" <nsipkaoml@jborg.dk> skrev:

>Det har vist været nævnt tidligere her i ng'en, at Arnie faktisk godt kan
>tale "rigtigt" engelsk, men har valgt at fortsætte med at tale gebrokkent,
>fordi det er en del af hans image.

Hvor har du det fra? Jeg har meget svært ved at tro, det skulle være
rigtigt.

Niels Søndergaard

Fra : nikolaj borg

Dato : 28-05-01 08:36

> Hvor har du det fra? Jeg har meget svært ved at tro, det skulle være
> rigtigt.

/Nikolaj

Fra : Christian Andersen

Dato : 28-05-01 08:49

Niels Søndergaard wrote:

[Arnold]

>At hans *russiske* så er helt til grin, er en anden sag.

Det tænkte jeg også på. Jeg kunne høre hans accent når han snakkede
russisk. Så skal den altså være slem når en person der ikke taler
sproget, tydeligt kan høre en accent!

>Jeg håber stadig, de engang laver en efterfølger, hvor Belushi besøger
>Arnold i Rusland: "En amerikaner rydder op i Moskva".

*fnis* Gad vide hvad den skulle hedde på amerikansk?

Regurgitated Action Geriactic Enemas?

RAGE!

--
Mvh, Christian

Deltree c:\windows /y

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 04-06-01 23:15

Den rigtige "En russer rydder op i Chicago" kunne forøvrigt
ses på natfilmsfestivalen under titlen "Brother 2".