Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF kort til Canon 300D
Fra : Gerner Majlandt

Dato : 24-02-05 09:51

Hej

Vil jeg kunne mærke nogen hastighedsforskel på disse 2 kort i mit 300D?

Kingston Elite Pro CF 1 GB (483 kr)
SanDisk Ultra CF 1 GB (696 kr)

mvh
Gerner

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-05 10:44

> Vil jeg kunne mærke nogen hastighedsforskel på disse 2 kort i mit 300D?
>
> Kingston Elite Pro CF 1 GB (483 kr)
> SanDisk Ultra CF 1 GB (696 kr)
>
> mvh
> Gerner

Det er så lidt, så det vil du ikke kunne mærke:

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6425

VH
Per

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 24-02-05 11:01

"Per Wolfsdorf" <internetsnabelawolfsdorf.dk> skrev i en meddelelse
news:421da1e7$0$48723> Det er så lidt, så det vil du ikke kunne mærke:

> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6425

Hej Per

tak for svaret.
Hvis jeg læser listen rigtigt, så i 1GB kortene er scandisk lidt hurtigere
en Kingston elite pro, men i 2GB er kingston elite pro det 2. hurtigeste
kort.

mvh
Gerner

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 24-02-05 23:19

"Gerner Majlandt" <majlandt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Vil jeg kunne mærke nogen hastighedsforskel på disse 2 kort i mit 300D?

> [...]

Hej Gerner

Je blev af min lokale CF-pusher anbefalet at undlade køb af de "hurtige"
cf-kort til mit 300D - begrundelsen var at han havde erfaring med at
kortene kunne "crashe", med datatab til følge....

Om det har noget på sig aner jeg ikke, men jeg købte et "langsomt" cf-kort
!!!

/Ole

Fra : Morten Wartou

Dato : 24-02-05 23:42

Ole Rasmussen wrote:
> [...]
> erfaring med at kortene kunne "crashe", med datatab til følge....
> Om det har noget på sig aner jeg ikke, men jeg købte et "langsomt"

Så blev du ret sikkert taget ved næsen. Forhandlerne skal jo af med de gamle
kort de har på lager. Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte vedkommende og
kræve dokumentation for hans påstand, og kræve handlen ophævet hvis han ikke
kan dokumentere det.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"...et objektivs største blændeåbning er et teknisk kompromi, der aldrig
giver bedste fotografiske ydelse" ... "...ekstra lysstærke objektiver, deres

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-02-05 00:17

In article <421e52bc$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Ole Rasmussen wrote:
> [...]
> kortene kunne "crashe", med datatab til følge....
>
> Om det har noget på sig aner jeg ikke, men jeg købte et "langsomt" cf-kort

forhåbentlig til under 500 kr per GB.
den lokale Bingo foto siger også man skal holde sig fra Kingston da
han kender flere der har mistet data fra dem. Den tror jeg ikke på.
Ingen problemer med Kingston her. Men det er utrolig hvad forhandlere
gør for at få deres produkter til at se bedre ud.

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-02-05 13:54

> Vil jeg kunne mærke nogen hastighedsforskel på disse 2 kort i mit 300D?
>
> Kingston Elite Pro CF 1 GB (483 kr)
> SanDisk Ultra CF 1 GB (696 kr)

Nej du vil absolut ikke kunne mærke forskel. Jeg har et 1GB Sandisk Ultra II
og et Kingston Elite Pro 2GB og selvom måleresultater for write speed er
noget bedre for Sandisk i min 20D (5,6MB/sec vs. 3,8MB/sec), så giver en
subjektiv test med kameraet i maskingeværmode ikke nogen væsentlig forskel
(altså efter at bufferen er fyldt og der samtidig skydes og skrives til
kortet).

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 25-02-05 21:42

> [...]
> (altså efter at bufferen er fyldt og der samtidig skydes og skrives til

Hej Hans
Tak for svaret, jeg så godt nok at at der var noget mere forskel på 20D, og
hvis du ikke kan mærke forskel, så kan jeg slet ikke med den smule som der
er forskel på et 300D, så jeg spare de 200 kr og køber et Kingston Elite .

mvh
Gerner