Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Til alle der interesserer sig for fotograf~
Fra : Ukendt

Dato : 23-02-05 21:56

Til alle der interesserer sig for fotografering under den kolde krig:

Køb nu den nye bog med hele historien om fotoeskadrillen
Eskadrille729/PR-flighten fra 1955 til Drakens udfasning i 1993:
"Hawkeyes -og hvad de så!"

Se på siden: http://www.draken.dk/ Se bog, se Thunderflash.

I bogen beskrives de forskellige teknikker Fotoeskadrillen benyttede for at
"fange" skibe i søen og mål på land, ligesom de nogen gange primitive
fremkaldeforhold beskrives.

Masser af spændende beretninger fra flyvninger over Østersøen, "Fredens
Hav", de danske farvande samt flyvninger over Norge, Tyskland - inkl.
Østtyskland!
Her finder du også historien om Danmarks afgørende rolle under Cubakrisen i
1962.

I bogen er der masser af billeder af F-84G, RF-84F samt RF-35 samt fly de
mødte i luften, Blinder, Backfire, Flogger, Fishbed, Flanker, Concorde,
m.fl...

Treplanstegninger af F-84G, RF-84F og RF-35 i farve af Ole Rossel.
Bogen på 192 sider og kan købes på FSNKAR (se websiden) eller bogen kan fås
ved kontakt til:

Dan F. Kjeldsen, Schimmelmannsvej 3
(tidligere RF-pilot)
2930 - Klampenborg.
Tlf.: 39 64 33 34 - dfk@e-box.dk

Bogen er så rigeligt sine 250 kr. værd - den er faktisk noget af det bedste,
der til dato er udgivet om dansk militærflyvning.
Og husk at RF-piloterne var dem, der kom i kontakt med Warschawapagtens
flådeenheder samt fly dagligt - de andre flyvende enheder var på behøring
afstand det meste af tiden.

Bogen bliver på et tidspunkt udsolgt, så køb bogen nu, mens den er der,
overskuddet går til restaurering af fly, først og fremmest RF-84F C-264 på
Flyvestation Karup.
C-264 flyttes til Stauning senere på året.

Alf Blume

The drone of flying engines
Is a song so wild and blue
It scrambles time and seasons
if it gets thru to you
Joni Mitchell - Amelia
(from the album Hejira, 1976)

Fra : Peter Michael Nielse~

Dato : 24-02-05 00:10

> [...]
> Flyvestation Karup.
> C-264 flyttes til Stauning senere på året.

Det lyder som en jeg må have , men jeg kan ikke finde noget om køb af bogen
på den anviste URL , er du for hurtigt ude ALf således at sitet endnu ikke
er blevet opdateret ?

Kan den købes på museet i karup, for så var det jo en god årsag til at
aflægge det endnu et besøg ?

Peter Michael Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-05 00:41

"Peter Michael Nielsen" <pmn@post10.tele.dk> wrote in message

> Det lyder som en jeg må have , men jeg kan ikke finde noget om køb af
bogen
> på den anviste URL , er du for hurtigt ude ALf således ..<

Nej for jeg har da selv bogen.

> Kan den købes på museet i karup, for så var det jo en god årsag til at
> aflægge det endnu et besøg ?

Ja, da.
Måske opdaterer de ikke så tit, prøv telefonen først eller prøv at købe hos
Dan via mail eller tlf?

Mvh Alf