Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
? Ang. Canon EOS 300D, og udstyr. Startpak~
Fra : Bo Andersen

Dato : 22-02-05 22:02

Er nyforelsket i det populære kamera, og skal til at brænde penge af.
Men hvor får jeg mest (billed)kvalitet for pengene.

Har kigget lidt tilbage i gruppen her on nogle taler ikke i gode toner
om det medfølgende objektiv EOS300D Kit.

Langt største delen af billederne er indendøres knipserier.
Så spørgamålet er egentlig:
Skal jeg kun købe huset og et andet objektiv og hvilket kunne anbefales ?
Eller
Starte med "kit" pakken og så en flash ?
Da jeg savner klare/skarpe billeder ved indedørs fotografering.

Et high-speed-ultra-super-duper CF kort køber jeg uanset.

Husk: jeg kommer fra et kompakt kamera. (ingen SLR før nu)
Så det siger vel lidt om mit novice-niveau..

Hvad villle i starte med idag, hvis det var fra scratch ?

Venligst, Bo Andersen.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-02-05 22:08

"Bo Andersen" <qwertydotcom@hotmail.com> wrote in message
> Er nyforelsket i det populære kamera, og skal til at brænde penge af.

Bare for at være sikker på at du er opmærksom på det:
Canon har annonceret 350D, der er afløseren for 300D.

Det bliver 300D naturligvis ikke dårligere af - tværtimod for den kan købes
fra ny til tilbudspris eller endnu billigere som brugt.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 22-02-05 22:11

On Tue, 22 Feb 2005 22:08:17 +0100, "Mogens Hansen"
<mogens_h@dk-online.dk> wrote:

> [...]
>
>Det bliver 300D naturligvis ikke dårligere af - tværtimod for den kan købes
>fra ny til tilbudspris eller endnu billigere som brugt.

Og husk hvis du vælger 300D behøver du ikke vælge det allerhurtigste
cf kort da 300D ikke kan udnytte det alligevel.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Fra : Bo Andersen

Dato : 23-02-05 05:08

> Bare for at være sikker på at du er opmærksom på det:
> Canon har annonceret 350D, der er afløseren for 300D.

Ved du hvornår det sker ?

> Det bliver 300D naturligvis ikke dårligere af - tværtimod for den kan
> købes fra ny til tilbudspris eller endnu billigere som brugt.
>
> Venlig hilsen
> Mogens Hansen

Så slå koldt vand i blodet og kynisk vente på 350D så
300D falder i pris (igen) OK

Venligst, Bo Andersen.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-02-05 07:01

In article <421c01a8$0$93869$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Bo Andersen wrote:

> Ved du hvornår det sker ?

Den er annonceret, og så plejer der for Canons vedkommende kun at gå
få uger inden de er i butikkerne.

Fra : Alex W

Dato : 23-02-05 11:00

> Så slå koldt vand i blodet og kynisk vente på 350D så
> 300D falder i pris (igen) OK

300D koster lige over 5.000,- incl moms hos Goecker.
De sælger ud af den gamle version (300D)
Sååh, det betyder nok at den er liiige på trapperne )

/Alex W

Fra : Bo Andersen

Dato : 22-02-05 22:10

---cut---
> Skal jeg kun købe huset og et andet objektiv og hvilket kunne anbefales ?

-canon obj.EF 24-85 f/3.5-4.5 USM
-Sælges 1.600,-

Måske det kunne bruges ?

Venligst, Bo Andersen.