Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Første praksistest af Nikon D2X
Fra : Lars Troels

Dato : 22-02-05 11:16

Pulitzer-prize fotografen Rich Richman har haft Nikon D2X med en tur på
arbejde.
Læs mere her: http://www.sportsshooter.com/message_display.html?tid=14717

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-02-05 21:01

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Læs mere her: http://www.sportsshooter.com/message_display.html?tid=14717

Tak - interessant.
Det ser ud som Nikon tager et stort skridt fremad.

Jeg fandt for en lille måned siden en anmeldelse (som egentlig ikke skulle
have været tilgængelig endnu - og heller ikke er det pt.) af Nikon D2X fra
en normalt fornuftig kilde.

Anmelderen var meget begejstret. Det er angiveligt klart bedre end alt andet
DSLR fra Nikon. Det stiller angiveligt store krav til optikken.
En interessant ting er at støj niveauet angiveligt er mellem lidt og en del
bedre end hvad D70 præsterer - og det er vist ikke så ringe endda. Det er jo
et punkt som Nikon D2H, så vidt jeg har set, har modtaget en del kritik for.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-02-05 21:06

Mogens Hansen wrote:
> [...]
> et punkt som Nikon D2H, så vidt jeg har set, har modtaget en del kritik for.

Uden at ville smøre alt for meget salt i såret, synes jeg lige i skal se
denne også, nu vi snakker støj

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1020&message=12364051

Det skal lige siges at Fuji dSLR er lavet på Nikon huse, men indmaden er
tilsyneladende meget forskellig.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Thomas

Dato : 22-02-05 22:56

"Thomas Schreiber" <removenews@schreiber.se> wrote in message

> Uden at ville smøre alt for meget salt i såret, synes jeg lige i skal se
> denne også, nu vi snakker støj
>
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1020&message=12364051

Den tråd skal vist tages med et gran salt. Det er vanskeligt at vurdere
støjniveauet på billeder, der er taget under vidt forskellige forhold.

Jeg er temmelig sikker på, at D2X rydder bordet i den høje ende af markedet.
Nikon ved hvad der skal til på det tekniske plan for at slå Canon - og hvad
angår ergonomi, betjeningsvenlighed og byggekvalitet har de jo altid været
lysår foran.

Thomas

Fra : Peter Rongsted

Dato : 23-02-05 03:44

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> wrote:

>Pulitzer-prize fotografen Rich Richman har haft Nikon D2X med en tur på
> [...]

Her er en test af støjniveau sammenlignet med EOS 20D:
http://luminous-landscape.com/reviews/cameras/d2x-noise.shtml

Der er ikke meget farve i den støj der er der - især ved 1600 og 3200
ISO. Jeg prøvede at sende billederne gennem Noise Ninja. Det fjernede
støjen næsten helt uden det helt store tab af detaljer.

Så jeg har bedt banken om at udvide kassekreditten

Peter

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-02-05 09:48

"Peter Rongsted"
> "Lars Troels"

En højst underlig anmeldelse, manden er jo ved at gøre i bukserne
over banaliteter, men når man kender D2H, så skal der vel ikke
så meget til at blive entusiastisk - nedenstående link fører til en
kritik af støj nivuet ved højere iso settings... Næh det gør det ikke,
Michael har måtte fjerne det indlæg -
Næste uge skal vi nok se masser af tests, jeg håber stadig, men.. -max-

Fra : Thomas

Dato : 23-02-05 16:30

"-max-" <max@amarzone.dk> wrote in message

> [...]

Ser ud til at Michael (Canon) Reichmann er blevet taget med bukserne nede.
Ud over hans søforklaring har flere brugere på dpreview fundet ud af, at han
har fusket lidt voldsomt med billederne.

Han indrømmer det sjovt nok først nu, hvor flere har påvist at billederne er
byttet rundt og andre er identiske.

Måske skulle Michael afholde sig fra den slags tests... det er tydeligvis
ikke hans stærkeste side,

Thomas

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-02-05 21:14

> [...]
han
> har fusket lidt voldsomt med billederne.

Hvis man læser dpreview så er der mange postings, som er af meget betænkelig
lødighed, så det vil jeg ikke hæfte mig meget ved. Jeg har læst en del af
dem. At kalde MR for Canon er noget vrøvl. MR bruger mange forskellige
kameraer, incl. Phase One Pentax, Hasselblad, etc.Han anmelder en række
forskellige kameramærker og jeg kan ikke se han har en uretmæssig bias for
Canon. Men mon ikke han gentager testen og sørger for at undgå den slags
hastværk lige før han tager på ferie. Det er vist aldrig sket for os andre,
vel? Jeg har fulgt MR i lang tid og selvom han kan være lidt kontroversiel
en gang imellem, så er han saglig og velunderrettet. Man kan jo gøre sig den
ulejlighed at dobbeltchecke andres oplysninger også. Og så er han desuden
god til at fotografere!

--
Kind Regards,
Hans Kruse