Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Mindre Canon kamera til suplement til Cano~
Fra : Magnus

Dato : 21-02-05 18:11

Jeg har et Canon 20D som er perfekt og jeg er glad for men det har jo lidt
af en størrelse (fysisk).

Derfor søger jeg et alternativt Canon kamera som har en god opløsning på ca.
4-5 mio. pixels og som er lille og kompakt lige til at have i lommen og som
kan benytte de samme CompactFlash kort som til 20D'eren. Det skal være godt
til at tage billeder under ikke optimale forhold ved fester og lignende hvor
man lige kan have det i lommen.

Canon Digital IXUS 500
Canon Digital IXUS I 5

Jeg har fundet frem til disse to som umiddelbart ser ud til at have lidt af
hvad jeg søger hvad er erfaringerne med disse to kameraer?

/Magnus

Fra : [HCS] 4000

Dato : 21-02-05 18:31

IXUS synes jeg er perfekt. Det fylder næsten ikke noget, og er altid let at
have på sig. Jeg har selv et IXUS v2 som supplement.

--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-02-05 19:50

In article <cvd4n6$11a3$1@news.cybercity.dk>, Magnus wrote:
> [...]
> til at tage billeder under ikke optimale forhold ved fester og lignende hvor

Langsomt.

> Canon Digital IXUS I 5

Mangler zoom. Nok ikke interessant.

> Jeg har fundet frem til disse to som umiddelbart ser ud til at have lidt af
> hvad jeg søger hvad er erfaringerne med disse to kameraer?

Jeg ville se på IXUS 50 eller IXUS 700. Begge er meget hurtigere, og
hvis IXUS 700 har billedkvaliteten fra 500, så er det det rigtige.
Jeg kigger selv. Og det er de 2 der er på min liste. Ser ikke hukommelses-
kortet som et problem, da jeg regner med at kunne tømme ihvertfald dagligt,
så 512MB SD til 300kr skulle være nok

IXUS 500/700 er bedre i lavt lys, men næsten 3cm tyk. IXUS 50 er kun 2cm
tyk, knap så god optik, og ringere ved svagt lys.

Fra : Magnus

Dato : 21-02-05 20:45

> [...]
>
> IXUS 500/700 er bedre i lavt lys, men næsten 3cm tyk. IXUS 50 er kun 2cm
> tyk, knap så god optik, og ringere ved svagt lys.

Jeg kan ikke finde IXUS 50 eller IXUS 700 på edbpriser.dk eller ret mange
andre stedet på nettet... Hvor er der lidt info udover canon.dk?

Det skulle benytte CompactFlash kort til hukommelse så jeg kan benytte dem
fra 20D apparatet og det er vist kun IXUS 500 og 700 som har det?

/Magnus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-02-05 20:50

In article <cvddnu$1bpf$1@news.cybercity.dk>, Magnus wrote:

> Jeg kan ikke finde IXUS 50 eller IXUS 700 på edbpriser.dk eller ret mange
> andre stedet på nettet... Hvor er der lidt info udover canon.dk?

DPreview har produktannonceringen. Technikdirekt.de har priser.

> Det skulle benytte CompactFlash kort til hukommelse så jeg kan benytte dem
> fra 20D apparatet og det er vist kun IXUS 500 og 700 som har det?

700 er også SD. Så brug de 300 kr på et 512MB. Det er hvad jeg har tænk mig.
Du kan også ofre 350-400 kr på en adapter så du kan bruge SD i dit 20D.
Der findes nemlig en adapter.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-02-05 21:03

Povl H. Pedersen wrote:

> IXUS 500/700 er bedre i lavt lys, men næsten 3cm tyk. IXUS 50 er
> kun 2cm tyk, knap så god optik, og ringere ved svagt lys.

Ixus 50 har samme fysiske CCD-størrelse som Ixus 40 (1/2.5"), men en
megapixel mere. Det burde give mere støj. Hvis man ikke har specielt
brug for den højere opløsning er Ixus 40 måske et bedre valg?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-02-05 23:39

In article <Xns9604D6256B4BBtokeeskildsen@130.133.1.18>, Toke Eskildsen wrote:

> Ixus 50 har samme fysiske CCD-størrelse som Ixus 40 (1/2.5"), men en
> megapixel mere. Det burde give mere støj. Hvis man ikke har specielt
> brug for den højere opløsning er Ixus 40 måske et bedre valg?

Måske. Prisen er den samme. Og det var ikke så meget støj som
uskarphed hed generede mig ved billeder hos Steve af IXUS 40.