Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D70 vs D100
Fra : ph

Dato : 21-02-05 10:13

Hej Nikon fans

Står for at skulle købe digital SLR. Har p.t. en F80. Nogen steder står der
at F100 er den digital udgave af F80, men man kan ikke købe D100 så mange
steder.

Hvad er forskellen egentlig?

Og da jeg aldrig har stået med et digital SLR i hånden, bliver jeg lige nødt
til at spørge om en super vigtig ting som hele tiden plager mig.

Når nu en digital SLR's autofokus HAR fokuseret, bliver billedet så skudt så
snart jeg rører udløseren ligesom på mit F80 - eller går der 1/5 eller 1/2
sekund ligesom på de fleste digitale pocketkameraer?

Det sidste tror jeg nemlig ikke jeg kan leve med..

mvh Peter

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-02-05 10:36

"ph"
> [...]
> sekund ligesom på de fleste digitale pocketkameraer?
>
> Det sidste tror jeg nemlig ikke jeg kan leve med..

D100 er en ældre model, D70'ern er bedre på alle områder,
så det skulle gøre dit valg lidt lettere
Billedet bliver taget så snart du har trykket på knappen, hvis
du bruger af vil billedet blive taget når focus er fundet, det er
helt som med dit gamle analoge kamera..
Du har noget at glæde dig til.. -max-

Fra : HKJ

Dato : 21-02-05 10:37

"ph" <sneglefartnospam@get2net.dk> wrote in message

> Hvad er forskellen egentlig?

D100 er noget ældre end D70, men mere robust.
Se evt. her:
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=n
ikon_d100%2Cnikon_d70&show=all

Du bør også holde øje med om Nikon lancere nogle nye modeller i de næste par
dage, der er nemlig en stor fotoudstilling (PMA).

> Når nu en digital SLR's autofokus HAR fokuseret, bliver billedet så skudt

> snart jeg rører udløseren ligesom på mit F80 - eller går der 1/5 eller 1/2
> sekund ligesom på de fleste digitale pocketkameraer?

Den opfører sig som ethvert andet SLR, dvs. ingen ventetid.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-02-05 10:38

ph wrote:

> Står for at skulle købe digital SLR. Har p.t. en F80. Nogen steder
> står der at F100 er den digital udgave af F80, men man kan ikke købe
> D100 så mange steder.
>
> Hvad er forskellen egentlig?

Du finder svaret her:
http://www.digitalreview.ca/cams/NikonD70_page5.shtml

> [...]
> 1/5 eller 1/2 sekund ligesom på de fleste digitale pocketkameraer?
>
> Det sidste tror jeg nemlig ikke jeg kan leve med..

Det skal du heller ikke - det er en speciel 'feature' ved point'n'shoot.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre

Fra : ph

Dato : 21-02-05 15:19

Mange tak for svarene alle sammen!

Jeg glæder mig til at få fingre i et D70! Jeg skal bare lige finde ud af på
hvilke sites jeg køber D70-hus og Sigma objektiv billigst.

Mange hilsner Peter

Fra : Ole

Dato : 21-02-05 16:20

ph wrote:
> Mange tak for svarene alle sammen!
>
> Jeg glæder mig til at få fingre i et D70! Jeg skal bare lige finde ud af på
> hvilke sites jeg køber D70-hus og Sigma objektiv billigst.
>
> Mange hilsner Peter

Hvis du kan "nøjes" med orig. korte kit-zoom, kan danskdatasalg gøre
det til små 100 kr. mere end technikdirekt, alt incl. Engelsk manual.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-02-05 16:26

> Mange tak for svarene alle sammen!
>
> Jeg glæder mig til at få fingre i et D70! Jeg skal bare lige finde ud af

> hvilke sites jeg køber D70-hus og Sigma objektiv billigst.
>
> Mange hilsner Peter

www.danskdatasalg.dk

8995,- for et D70 inkl 18-70 kit.

Thomas Schreiber
-
http://schreiber.se

Fra : Thomas

Dato : 21-02-05 20:07

"Thomas Schreiber" <remove-news@schreiber.se> wrote in message

> www.danskdatasalg.dk
>
> 8995,- for et D70 inkl 18-70 kit.

Deres D70 er gray market produkter. Jeg har købt mit D70 hos dem og det har
serienr. 7xxxxxxx, der hører til i Asien.

De har dog en ganske fin service. Da mit gik i stykker ventede jeg 2,5 uge
på at få det retur, hvorefter de opgave og gave mig et sprit nyt.

Thomas

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-02-05 16:42

ph wrote:

> Jeg glæder mig til at få fingre i et D70! Jeg skal bare lige finde ud
> af på hvilke sites jeg køber D70-hus og Sigma objektiv billigst.

Jeg har lige fået tilbudt et brugt Nikon AF 35-70 mm F/2.8 fra en gut i
Tyskland.

Objektivet passer ikke lige ind i mine behov (jeg bruger kitobjektivet 18-70
og lever med at der er lidt mindre lys, men til gengæld noget mere
vidvinkel), men jeg kan, hvis du ønsker det, godt finde mailadressen på ham,
der ville sælge det. Mit gæt er at du kan få det ganske billigt. Uden at
have prøvet det, vil jeg tro at det tegner bedre end et Sigma.

vh
Jan

Fra : Claus Alboege

Dato : 23-02-05 03:48

Hej,

Ole <olenospam@nospam.dk> writes:

> Hvis du kan "nøjes" med orig. korte kit-zoom, kan danskdatasalg gøre
> det til små 100 kr. mere end technikdirekt, alt incl. Engelsk manual.

I følge preissuchmaschine.de:

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produkt=322281

kan man få D70 Kit/DX 18-70mm til 899 Euro. ~ 6700 DKK hos
Topvisionshop.de:

http://www.topvisionshop.com/default.php?CMS_PAGE=039&cProductDetailID=2100827853

Udover det næsten lyder for godt til at være sandt, så lader det også
til at de kun leverer i Tyskland. Men hvis man nu har familie eller
bekendte i Tyskland, burde man vel kunne få dem til at sende det til
Danmark?

Er der nogen her, der har erfaring med Topvisionshop.de?

/Claus A

Fra : Claus Smith

Dato : 21-02-05 16:35

Jeg har købt mit hos Kamerahuset i København, har lige checket prisen for
dig: D70 inkl. 18-70 objektivet 9495,- inkl. dansk manual.

Claus Smith

Fra : Claus Smith

Dato : 21-02-05 16:36

Vil gerne ofre den lille skilling mere og så bevare den danske fotohandler
branches service og arbejdspladser.

Claus Smith

Fra : Kristian Bønnelykke ~

Dato : 21-02-05 20:03

Hej claus,
Er du 100% sikker på at det er et dansk Nikon produkt og ikke et importeret
produkt med tilkøbt dansk manual? er i tvivl mht. kamerahuset.

--

Mvh,
Kristian Bønnelykke Nielsen

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 21-02-05 21:09

On Mon, 21 Feb 2005 20:02:52 +0100, "Kristian Bønnelykke Nielsen"
<andet@beanluck.com> wrote:

>Er du 100% sikker på at det er et dansk Nikon produkt og ikke et importeret
>produkt med tilkøbt dansk manual? er i tvivl mht. kamerahuset.

Jeg købte i sin tid mit i Kamerahuset, og æsken var forseglet med et
DFA mærke. Jeg memer også der lå nogle papirer fra DFA inde i æsken,
så mon ikke den er god nok.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : Claus Smith

Dato : 22-02-05 08:22

> Jeg købte i sin tid mit i Kamerahuset, og æsken var forseglet med et
> DFA mærke. Jeg memer også der lå nogle papirer fra DFA inde i æsken,
> så mon ikke den er god nok.

Det samme her hos mig og serienummeret er registreret hos DFA.

Claus Smith

Fra : ph

Dato : 22-02-05 17:08

> Vil gerne ofre den lille skilling mere og så bevare den danske fotohandler
> branches service og arbejdspladser.
>
> Claus Smith
Hvis vi får tingene til den rigtig pris tror jeg vi alle ret hurtigt glemmer
alt om danske arbejdspladser, selv om det var en smuk tanke!

Jeg kigger også på køleskab for tiden, og tænkte "GRAM" det er jo dansk, det
kunne være jeg skulle støtte dem når det nu går så dårligt med produktionen
i Dk. Så læste jeg på specifikationerne: produceret i Polen!

Tja...

mvh Ph

Fra : ph

Dato : 22-02-05 17:05

> Jeg har købt mit hos Kamerahuset i København, har lige checket prisen for
> dig: D70 inkl. 18-70 objektivet 9495,- inkl. dansk manual.
>
> Claus Smith

Hej Claus!

Ja, Kamerahuset er ikke dyre, set i forhold til at det er en rigtig butik
man kan gå ind i. Jeg ved at de sælger D70 huset til kr. 8000 og hos
Pixmania på nettet kan det skaffes til kr. 6700,-

Men jeg synes kamerahuset er slem til at frasortere alt tilbehør fra
kameraerne for at få dem ned i pris. Da jeg købte mit F80 derinde, fik jeg
ikke engang en tynd rem med, og det plejer der da at ligger i æskerne som
standard. Den skulle jeg så give et par hundrede for! Så et D70 med rem,
opl. batteri, lader, ramkort etc løber jo pludselig op - og så er det jeg
synes man sparer meget på nettet!

Man tak for tippet - det var bestemt ikke dårligt!

mvh Peter

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 22-02-05 22:43

On Tue, 22 Feb 2005 17:04:42 +0100, "ph" <sneglefartnospam@get2net.dk>
wrote:

>Så et D70 med rem, opl. batteri, lader, ramkort etc løber jo pludselig op
> - og så er det jeg synes man sparer meget på nettet!

Der var rem, batteri, oplader, dansk manual m.v. med til mit D70
derindefra. Det eneste der ikke fulgte med var et flashkort, men det
er normalt heller ikke med fra andre forretninger.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : Lars Troels

Dato : 21-02-05 16:51

> Når nu en digital SLR's autofokus HAR fokuseret, bliver billedet så skudt
> så snart jeg rører udløseren ligesom på mit F80 - eller går der 1/5 eller
> 1/2 sekund ligesom på de fleste digitale pocketkameraer?

Nej det er fuldstændig lige som ved analog SLR. Det reagerer omgående.

> Det sidste tror jeg nemlig ikke jeg kan leve med..

Læs evt. mere om sammenligning af D70 & D100 her:
http://www.larstroels.dk/dslrartikel.htm

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : ph

Dato : 22-02-05 17:11

> Læs evt. mere om sammenligning af D70 & D100 her:
> http://www.larstroels.dk/dslrartikel.htm
>
> Hilsen
>
> Lars T.
> www.larstroels.dk