Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
sigma 24/70 2,8
Fra : Knud I

Dato : 20-02-05 11:30

i min søgen efter et objektiv er jeg nok endt her
sigma AF 24/70 f/2.8 EX ASP DG MACRO 4119,-
http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30100759&menuid=1655&level=2
eller sigma EX 2,8/24/70 DG MACRO 3445,-
http://www.kamerashop.dk/produkter2.asp?catcode=66
det er vist nr 8 på siden

Jeg har set denne oversigt
http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses.asp
http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3261&navigator=2

jeg kan bare ikke helt gennemskue om det er samme objektiv
beskrevet på 2 forskellige måder eller om asp blot er glemt
i den sidste.

Er det rigtig at Sigma generelt er langsom til autofocus
eller læser jeg bare de forkerte anmeldelser

Mvh Knud Iversen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-02-05 11:57

In article <4218669f$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Knud I wrote:
> [...]
>
> jeg kan bare ikke helt gennemskue om det er samme objektiv
> beskrevet på 2 forskellige måder eller om asp blot er glemt

tror det er den samme.

> Er det rigtig at Sigma generelt er langsom til autofocus
> eller læser jeg bare de forkerte anmeldelser

Deres HSM er lynende hurtige - men det har de vist ikke i
mnge af de korte.

Fra : Knud I

Dato : 20-02-05 13:12

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en
meddelelse news:slrnd1gr6i.nj.povlhp@ip101.home.terminal.dk...

> Deres HSM er lynende hurtige - men det har de vist ikke i
> mange af de korte.

tak for svaret
så skulle denne være hurtig, dækker godtnok ikke samme område
http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3258&navigator=1
og her får den ikke just gode karakterer
http://www.photozone.de/bindex2.html

Det havde været nemmere med en kuffert prøveglas og en uges ferie.
nå, jeg må søge videre, men det bliver nok 24/70 2.8
Mvh Knud

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-02-05 15:14

In article <42187e8b$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Knud I wrote:

> [...]
> http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3258&navigator=1
> og her får den ikke just gode karakterer

Men de har jo ikke testet DG versionen (den med ekstra markedsføring,
og muligvis en coating på bagerste linse).

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-02-05 15:54

Se her
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=97&sort=7&cat=37&page=1.
Alternativt denne
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=187&sort=7&cat=43&page=1

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-02-05 16:55

In article <4218a480$0$29279$14726298@news.sunsite.dk>, Hans Kruse wrote:
> Se her
> [...]

Overvejer seriøst Tamron'en til at erstatte mit 28-135mm hvis det er
ved at dø. Bryder mig dog ikke om den roterende fokusring.

Synes Canon 24-70 er for dyr.

undrer mig over at tTechnikdirekt ikke har Sigma 24-70

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-02-05 17:21

> Overvejer seriøst Tamron'en til at erstatte mit 28-135mm hvis det er
> ved at dø. Bryder mig dog ikke om den roterende fokusring.

Hvorfor så ikke overveje Canon 17-85mm?

> Synes Canon 24-70 er for dyr.

Klart, men det er jo en helt anden klasse.

> undrer mig over at tTechnikdirekt ikke har Sigma 24-70

Den findes her http://www.imaging-one.de/Zubehoer/Objektive/Canon.htm til
469 euro. Jeg har købt flere gange fra dem og man kan også her betale med
kreditkort.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-02-05 17:54

In article <4218b8e4$0$29282$14726298@news.sunsite.dk>, Hans Kruse wrote:

> Hvorfor så ikke overveje Canon 17-85mm?

Jeg er glad for den lange ende på 28-135, og vil ikke betale en masse
ekstra for en der er en del kortere. Jeg har jo 10-22 til vidvinkelenden.

Og hvis problemet nu er IS'en. Nej - den har aldrig været med i mine
tanker. Men en ny 28-135mm har. Den er også billigere (444 Euro vs 599),
og giver mig mere brugbar rækkevidde.

Jeg må se hvad jeg finder ud af med rep.omkostninger, og om jeg evt
skal sælge den som den er. den fungerer jo også med IS slået fra, selvom
jeg så synes den er for langsom. Lukketider har ikke været en bekymring
med IS slået til.

> Klart, men det er jo en helt anden klasse.

Ja, men mener stadig den er prissat for dyrt. Forstår at et
stort objektiv som en 300mm skal koste penge, og det samme med
ultra-vidvinkel som også er teknisk vanskelig. Men en standardzoom
skal ikke koste så meget. Den er vel næsten simplere en 70-200mm f/4L.

> Den findes her http://www.imaging-one.de/Zubehoer/Objektive/Canon.htm til
> 469 euro. Jeg har købt flere gange fra dem og man kan også her betale med
> kreditkort.

Det er dyrt når Tamron er 329 Euro. De skal også have for meget for
en ny 28-135mm IS USM (509 euro vs 444 euro hos TD).

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-02-05 18:20

> Jeg er glad for den lange ende på 28-135, og vil ikke betale en masse
> ekstra for en der er en del kortere. Jeg har jo 10-22 til vidvinkelenden.

Samme her og købte 70-200mm f/4, som er klasser bedre end 28-135mm indenfor
de samme brændvidder. Desuden fungerer den jo også med en 1.4x II TC.

> [...]
> ultra-vidvinkel som også er teknisk vanskelig. Men en standardzoom
> skal ikke koste så meget. Den er vel næsten simplere en 70-200mm f/4L.

Jamen, det er jo et rigtig L-objektiv med meget gods i og høj kvalitet, så
jeg kan ikke se at prisen kan være meget anderledes. Jeg fandt iøvrigt mit i
Hong Kong til lidt over 7K.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-02-05 19:00

In article <4218c6ad$0$29284$14726298@news.sunsite.dk>, Hans Kruse wrote:

> [...]
> jeg kan ikke se at prisen kan være meget anderledes. Jeg fandt iøvrigt mit i

Men vægt er ikke kvalitet i sig selv. Og jeg er klar over at objektiver
kan fås rundt omkring til billigere priser.

Fra : Knud I

Dato : 20-02-05 18:27

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse>
> [...]
> http://www.imaging-one.de/Zubehoer/Objektive/Canon.htm til
> 469 euro. Jeg har købt flere gange fra dem og man kan også her

Er det ikke den jeg kan købe her til 3445
http://www.kamerashop.dk/produkter2.asp?catcode=66
eller har jeg overset noget

Tak for dine link det hjalp

Mvh Knud

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-02-05 18:41

> Er det ikke den jeg kan købe her til 3445
> http://www.kamerashop.dk/produkter2.asp?catcode=66
> eller har jeg overset noget

Jo, det ser sådan ud. I så fald er prisen for høj hos tyskerne. Jeg så den
iøvrigt til 399euro hos www.dnet24.de og det er jo lidt mere rimeligt.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-02-05 18:48

In article <4218c856$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Knud I wrote:

> Er det ikke den jeg kan købe her til 3445
> http://www.kamerashop.dk/produkter2.asp?catcode=66
> eller har jeg overset noget

Det er nok den, og 1000 kr billigere hvis det er den der
ikke har "Macro" i navnet. Det er den gamle model.

Men Tamron som mange synes er bedre er billigere. Dog roterer
zoom ringen.