Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotos: Olympus E1 og Sigma 55-200
Fra : Lene

Dato : 20-02-05 01:48

Hej i gruppen,

Så har jeg forsøgt mig lidt med mit nye objektiv. For uendelig lang tid
siden lovede jeg et par læsere at fortælle om objektivet, når jeg havde
afprøvet det - men det er jo lettere at vise et par fotos.

Jeg kan forestille mig at nogle af gutterne fra fotosafarien i Hillerød vil
undre sig lidt, for jeg har jo ikke udvist den store interesse for
fuglefotografering (hehe!) .

Men en gang skal jo være den første, så her er mine første fugleforsøg med
tele ))

(på side to er der også lidt andet end bare fugle)

www.makrofoto.dk

mvh. Lene

Fra : Simon Nielsen

Dato : 20-02-05 02:05

"Lene" <baartsfjerndet@12move.dk> wrote in message
> [...]
> tele ))
>
> (på side to er der også lidt andet end bare fugle)

Hej

Jeg syntes godt om dette:
http://www.makrofoto.dk/Sigmaweb/pages/Flamningos_7.htm Det eneste jeg
undres over på alle billederne er de lidt matte farver. Jeg syntes de er
flotte, men jeg har set billeder fra et olympus E1 der var mere farvemættede
(Velvia agtige). Men dette er nok min favorit. Det er et landskabsbillede
med lækre farvewr på søen og så med bjerget i bagrunden, en flot kompsition,
ellers kan jeg også godt lide dette
http://www.makrofoto.dk/Sigmaweb/pages/Flamingos_8.htm lidt i samme stil.

Mvh
Simon

Fra : Lene

Dato : 20-02-05 02:40

Hej Simon,

> [...]
> undres over på alle billederne er de lidt matte farver. Jeg syntes de er
> flotte, men jeg har set billeder fra et olympus E1 der var mere

Tak for din kommentar til billederne. Det er pudsigt, du siger det med
farvemætningen, for de to billeder, du nævner syntes jeg selv, at jeg lige
fik givet en tand for meget. Det er helt klart min redigering af billederne
det handler om der.

Olympus plejer at være ret farveægte, men kræver ofte, at man lige
korregerer i levels. Er billederne for matte, er det fordi jeg ikke gav dem
hele armen af angst for at det skulle blive for meget (Måske skulle jeg lige
få kigget på kalibreringen af min skærm i morgen!!)

Og så på den igen

Mvh.
Lene

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-02-05 08:49

In article <4217ea7a$0$29284$14726298@news.sunsite.dk>, Lene wrote:
> [...]
> fik givet en tand for meget. Det er helt klart min redigering af billederne

Jeg synes også dette billede ihvertfald er fladt nok, selvom der er
sort i skyggerne på fuglene. Himlen for grå etc.

> [...]
> hele armen af angst for at det skulle blive for meget (Måske skulle jeg lige
> få kigget på kalibreringen af min skærm i morgen!!)

Dine pingvisbilleder er generelt mere passende i mætningen end Flamingoerne,
men flere af dem mangler også lige det der får dem til at stå ud.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-02-05 08:45

In article <4217de53$0$29280$14726298@news.sunsite.dk>, Lene wrote:
> Men en gang skal jo være den første, så her er mine første fugleforsøg med
> tele ))

Er en pingvin en fugl ? Objektivet er ihvertfald sluppet dårligt afsted
med det, for alle de tegninger af pingviner der er på nettet viser
at de har gult næb

> (på side to er der også lidt andet end bare fugle)
>
> www.makrofoto.dk

Flere udemærkede billeder. Men ikke rigtigt nogen wow. Din klippe
øverst side 1 er den er skiller sig mest positiv ud. Billederne
kunne godt have været gjort lidt skarpere i behandlingen.

Fra : Lene

Dato : 20-02-05 20:29

Hej Povl,

"Povl H. Pedersen" skrev

> Er en pingvin en fugl ? Objektivet er ihvertfald sluppet dårligt afsted
> med det, for alle de tegninger af pingviner der er på nettet viser
> at de har gult næb
Øh, jo, og der er flere end en slags - også uden gult næb )

> Flere udemærkede billeder. Men ikke rigtigt nogen wow. Din klippe
> øverst side 1 er den er skiller sig mest positiv ud. Billederne
> kunne godt have været gjort lidt skarpere i behandlingen.

Jeps, jeg prøver at gøre dem lidt skarpere.
Tak for dine bemærkninger,

Mvh. Lene