Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nemt billedbehandlingsprogram
Fra : Mathias

Dato : 19-02-05 19:00

Hej

Hvis man synes at det software der fulgte med ens digitalkamera er noget
skrammel, og bare har brug for et simpelt program til at beskære, fixe
kontrast, røde øjne, mv., hvad skal man så gå efter?
Photoshop el lign. er for avanceret, det skal først og fremmest være nemt at
gå til.

Forslag modtages med kyshånd!

Venligst,
Mathias

Fra : Povl

Dato : 19-02-05 19:06

Mathias wrote:
> [...]
> kontrast, røde øjne, mv., hvad skal man så gå efter?
> Photoshop el lign. er for avanceret, det skal først og fremmest være nemt at

Picasa er enkelt, lækkert og gratis: http://www.picasa.com/index.php.

Det giver godt overblik over hvad du har af billeder, og der er en række
enkle korrektioner indbygget, bla. dem du efterlyser. Den er også god
til at printe.

Fra : den ægte fotomand

Dato : 19-02-05 19:07

> [...]
> kontrast, røde øjne, mv., hvad skal man så gå efter?
> Photoshop el lign. er for avanceret, det skal først og fremmest være nemt

www.xnview.com kan fås på dansk, www.irfanview.com der kan fås dansk
sprogfil, så er der et der hedder gimp, men det har jeg ikke prøvet selv.

De er alle 3 gratis at downloade.

MVH Per

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-05 19:11

"Mathias" <baggadapREMOVE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kontrast, røde øjne, mv., hvad skal man så gå efter?
> Photoshop el lign. er for avanceret, det skal først og fremmest være nemt

Paint .NET er måske en mulighed?

http://www.eecs.wsu.edu/paint.net/

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 19-02-05 20:19

Mathias skrev:

> [...]
> kontrast, røde øjne, mv., hvad skal man så gå efter?
> Photoshop el lign. er for avanceret, det skal først og fremmest være nemt at

Hvis du vil have et godt gratis program, skulle du se lidt nærmere
på PhotoFiltre: http://www.photofiltre.com/

Er du også interesseret i en dansk sprogprofil, kan den downloades
samme sted, som jeg har linket til.

God fornøjelse

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Mathias

Dato : 20-02-05 09:59

Mange tak for nogle rigtig gode bud. Dejligt med så god en hjælp!

-Mathias