Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Webgallery
Fra : Gerner Majlandt

Dato : 18-02-05 21:21

Hej

Jeg tænker på at lave et web gallery på min webserver som kører ASP, og jeg
kan se at coppemine photo gallery bruger PHP.

Er der nogen som kan albefale mig et gallery?

mvh
Gerner

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 18-02-05 22:02

> Er der nogen som kan albefale mig et gallery?

Hej. Jeg kører også min egen server, og har i årenes løb eksperimenteret med
mange forskellige gallerier i asp, php, perl osv....

Men det bedste jeg har fundet er Arles Image Web creator. Der er et program,
som du kører af på klienten. Det generer dit galleri i html - fix og færdig.
Det har et utal af muligheder, så du kan få dit galleri til at se ud, lige
præcis som du ønsker.

Du kan se nogle gallerier (og nogle billeder) i funktion her:

http://www.cliffhanger.dk/postkort/index.php (tag dig ikke af, at det
hedder php, det er bare min index side. Selve galleriet er i html).

Galleriet kan i øvrigt købes her: http://www.digitaldutch.com/arles/

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-02-05 22:08

Vilhelm Johansen wrote:
> Men det bedste jeg har fundet er Arles Image Web creator. Der er et program,
> som du kører af på klienten.

WHAT ?!?!??! LOL :oÞ

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

"Støjende og mudderkastende usenet brugere
hører hjemme i dit killfilter "

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 18-02-05 22:21

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> WHAT ?!?!??! LOL :oÞ

Nå ja ??!?! Har vist brugt for meget tid i dk.edb. grupperne! Der er
ovenstående helt almindelig tale

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-02-05 22:10

Gerner Majlandt wrote:
> Jeg tænker på at lave et web gallery på min webserver som kører ASP, og jeg
> kan se at coppemine photo gallery bruger PHP.

http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/

Kræver intet udover html. Se et eksempel på http://www.tschmidt.dk/index.htm

Kan du ike smide noget PHP på din egen server?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 18-02-05 22:09

Thomas Schreiber <REMOVEnews@schreiber.se> wrote:
> --
> Venligst, Thanks, Grüße,
> Thomas Schreiber

Hvorfor har du disse linier, og så din signatur nedenunder, i stedet for
at have een signatur?

FUT: dk.admin.netikette

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D

Fra : Michael Schrøder

Dato : 23-02-05 14:09

> http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/
>
> Kræver intet udover html. Se et eksempel på
> http://www.tschmidt.dk/index.htm

Det giver et flot resultat, men er der ikke en del håndarbejde i at bruge
det ?

mvh Michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-02-05 12:19

Gerner Majlandt wrote:

> Jeg tænker på at lave et web gallery på min webserver som kører ASP,
> og jeg kan se at coppemine photo gallery bruger PHP.
>
> Er der nogen som kan albefale mig et gallery?

Jeg bruger jAlbum, der kan hentes kvit og frit på nettet.
Det danner ren html, som du så kan uploade på forskellig måde.
Det er svært at sige, hvordan gallerierne ser ud, da du kan vælge mellem et
hav af forskellige designs (ikke kun mht. farver men også funktionaliteten
er forskellig.

Jeg har valgt et pBase-agtigt udseende med sort baggrung, men der er som
sagt mange andre muligheder. Og stadset er let at bruge og tilsyneladende
vældigt stabisl. Kan anbefales.

Se et eks. på http://jan.boegh.net/foto.htm

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre

Fra : michael bs

Dato : 20-02-05 15:12

"Jan Bøgh" <

> Se et eks. på http://jan.boegh.net/foto.htm

flotte billeder!!
Du knalder dæleme til den med farvesvineriet. Er det rent PS arbejde
eller bruger du nogle plugins/actions eller hvad til at lave disse mættede
billeder?
Hvad er dit workflow?

mvh Michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-02-05 19:06

michael bs wrote:

> flotte billeder!!

Takker

> Du knalder dæleme til den med farvesvineriet. Er det rent PS
> arbejde eller bruger du nogle plugins/actions eller hvad til at lave
> disse mættede billeder?
> Hvad er dit workflow?

Jeg vil ikke påstå, at jeg har et personligt workflow. Jeg er sådan set
først begyndt at skrue lidt op for farverne efter at jeg fra en her i
gruppen blev opfordret til det. Jeg har altid tidligere været temmelig
konservativ i min efterbehandling.

Men, ellers har jeg med fornøjelse forsøgt mig med Fred Mirandas
Velvia-plugin til photoshop. Den synes jeg ofte giver nogle flotte
resultater og den er helt afgjort pengene værd.
Mange af billederne har aldrig været i Photoshop, men er behandlet alene med
brug af Nikon Capture 4. Generelt er der brugt lidt niveauer, lidt
farvemætning og noget USM. Men jeg er stadigvæk i færd med at lære at bruge
Photoshop og Capture 4 til efterbehandling, hvorfor jeg ofte prøver mange
forskellige ting - og kasserer et hav af resultater.

vh
Jan

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 20-02-05 19:15

Hej alle

Tak for jeres svar.

Jeg vil kigge nærmere på jAlbum, det ser nemt ud.

mvh
Gerner Majlandt