Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dias til pcer
Fra : Peter Caspersen

Dato : 18-02-05 20:03

Er det muligt at lægge Dias på pcer uden at det koster en bondegård ?

Er det muligt at lege noget udstyr ? (bor i Aalborg)

De dias jeg snakker om er i rammer skal de ud af rammer for at man kan
scanne dem ind ?

Er der ellers noget man skal tænke på når man scanner dias, jeg tænker her
på hvilken opløsning skal jeg gå efter for at få et godt resultat.

Håber at der er nogle derude der har erfaring som i vil dele med mig )

Med Venlig Hilsen

Peter Caspersen

Fra : Jakob

Dato : 18-02-05 20:28

In article <5_qRd.100705$Vf.3908429@news000.worldonline.dk>,
pc@caspernet.dk says...

Har du overvejet at fotografere dem fra lærredet med et digikamera
istedet for at scanne dem.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter Caspersen

Dato : 18-02-05 21:02

Har du overvejet at fotografere dem fra lærredet med et digikamera
istedet for at scanne dem.

Venlig hilsen

Jakob

Nej bliver de gode hvis man gør det ?

Peter

Fra : Jakob

Dato : 19-02-05 02:25

In article <hRrRd.100709$Vf.3908515@news000.worldonline.dk>,
pc@caspernet.dk says...

> Nej bliver de gode hvis man gør det ?

Jeg må indrømme at jeg har ikke prøvet det og det kommer nok lidt an på
kameraet, men det er da værd at prøve

Hygge

Jakob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-02-05 12:20

Peter Caspersen wrote:

> Nej bliver de gode hvis man gør det ?

Nej!

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre

Fra : Ole

Dato : 18-02-05 20:20

Peter Caspersen wrote:
> Er det muligt at lægge Dias på pcer uden at det koster en bondegård ?

Startgebyr ca 29 for cd + 15-19 kr. stk dia

> Er det muligt at lege noget udstyr ? (bor i Aalborg)

??

> De dias jeg snakker om er i rammer skal de ud af rammer for at man kan
> scanne dem ind ?

Kommer an på. Billedbutikken vil ha dem i rammer, men begge ting er muligt

> Er der ellers noget man skal tænke på når man scanner dias, jeg tænker her
> på hvilken opløsning skal jeg gå efter for at få et godt resultat.

Ikke under 2400 dpi, synes jeg, men det kommer an på hvad de skal bruges
til.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-02-05 20:31

In article <5_qRd.100705$Vf.3908429@news000.worldonline.dk>, Peter Caspersen wrote:
> Er det muligt at lægge Dias på pcer uden at det koster en bondegård ?
>
> Er det muligt at lege noget udstyr ? (bor i Aalborg)

Købt en brugt diasscanner og sælg den efter brug.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-02-05 21:19

On Fri, 18 Feb 2005 20:03:29 +0100, "Peter Caspersen"
<pc@caspernet.dk> wrote:

> [...]
>på hvilken opløsning skal jeg gå efter for at få et godt resultat.
>
>Håber at der er nogle derude der har erfaring som i vil dele med mig )

40 dias for 100 kr på CD - modtages i rammer
Ludvigsen Foto - Gothersgade 115 st tlf 33133619
ludvigsenfoto@vip.cybercity.dk
mvh Ebbe

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-02-05 12:24

Ebbe Hansen wrote:

> 40 dias for 100 kr på CD - modtages i rammer
> Ludvigsen Foto - Gothersgade 115 st tlf 33133619
> ludvigsenfoto@vip.cybercity.dk

Til den pris gad jeg ikke selv, hbis blot kvaliteten af scanningen er
rimelig.

vh
Jan

Fra : Egon Stich

Dato : 19-02-05 16:02

"Peter Caspersen" <pc@caspernet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på hvilken opløsning skal jeg gå efter for at få et godt resultat.
>
> Håber at der er nogle derude der har erfaring som i vil dele med mig )

Der findes et "Apparat", der hedder Multiblitz color dias duplicator.
Det er en boks med påbygget negativholder og blitz indeni.
Med en sådan kan kameraet sættes i stativ, negativ i, og bang...
Virker både med dias og negativer.
(man behøver en bælg eller mellemring)

MVH
Egon