Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ang: Canon G6 eller EOS 300
Fra : BB

Dato : 18-02-05 19:24

Hej med jer
Jeg er lidt i tvivl hvilket kamera jeg skal købe, jeg var næsten ved at købe
Canon G6, da jeg så at CANON EOS 300 var faldt til ca. 5700 kr. så derfor
vil jeg høre de kloge hoveder om jeg som er rimelig newbie ud i digital
fotografiens kunst kan få noget ud af at købe EOS 300 eller om det bliver
for besværligt at skyde nogle gode skud med det, for i starten vil der nok
blive en del point and shot billeder.
Hilsen Bent

Fra : Tommy Jensen

Dato : 18-02-05 20:22

On Fri, 18 Feb 2005 19:24:09 +0100, "BB" <mig@selv.com> wrote:

> [...]
>for besværligt at skyde nogle gode skud med det, for i starten vil der nok

Hvor meget du får ud af 300D kommer an på hvor meget du selv ligger i
det. Hvis ikke du vil give dig tid til at lære teknikken bag så er det
nok G6 du skal gå efter.

Men når du nu viser interessen for 300D skulle du måske vente et par
måneder fordi Canon lige har annonceret 300D's afløser 350D som er en
opgraderet version.

Og husk hvis du vælger 300D, 350D eller et helt tredie DSLR så kommer
der også udgifter til objektiver - især hvis du skal have rigtig gode
objektiver.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-02-05 20:29

In article <421632c8$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, BB wrote:
> [...]
> for besværligt at skyde nogle gode skud med det, for i starten vil der nok

Hvis du skal bruge film i dårlig kvalitet, så G6. Hvis du skal bruge
skærmen som søger, så G6.

Hvis andre ting som billedkvalitet, ingen forsinkelse fra du trykker
til billedet er taget, flere billeder hurtigt efter hinanden etc betyder
noget, så 300D.