Hjemmenetværk - Systemfejl 5 ????
Fra : Mikkel Lønborg Friis

Dato : 09-05-05 09:02

Hej - Prøver lige igen igen ......

Har et netværk bestående af:

"Server" (S) maskine med ISDN opkobling til internet samt 2 maskiner M og K.
Alle kører WinXP SP2 og firewall er slået til på serveren. S har tilkoblet
printer via parallelport - tænkes brugt som "netværksprinter".

Kablingen foregår via en hub (level one, 10Mbps Ethernet Hub, EHU-0501TB)
koblet til TP1, TP2 og TP3. TP4 og Uplink er ledige.

Alle har egen IP-adresse (samme undernetmaske 255.255.255.0). Jeg kan pinge
alle maskiner fra alle maskiner, men kan ikke få adgang fra M og K til S og
dermed heller ikke til printeren. Bruger jeg "net view" kan jeg fra S finde
alle maskiner, incl S selv med printer, delte mapper osv., men fra M og K
får jeg fejlen "Systemfejl 5 opstod ..." og prøver jeg via WinXP får jeg
besked på, jeg ikke har adgang.
Alle maskiner er logget på med administratorrettigheder, hvilket ellers er
WinXP´s forslag til løsning af ovensående.

Jeg har geninstalleret netværk, startende med S, men det hjalp heller ikke

Gode forslag udbedes - Tak ;0)

Mvh Mikkel Friis

PS: Kan det passe, at serveren skal være tændt, for at M og K kan se
hinanden ? Og når de kan pinge hinanden, skulle det vel også fungere i div.
spil, hvor der også er problemer med at finde den anden maskine ....

(PPS ... Da vi kørte win98SE kørte det upåklageligt mellem K og M .....)

Fra : Johnn Nekman

Dato : 09-05-05 18:48

"Mikkel Lønborg Friis" <MikkelFris@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Server" (S) maskine med ISDN opkobling til internet samt 2 maskiner M og
> K. Alle kører WinXP SP2 og firewall er slået til på serveren. S har
Har du prøvet at slå firewall fra?

> [...]
> Alle maskiner er logget på med administratorrettigheder, hvilket ellers er
> WinXP´s forslag til løsning af ovensående.
Er der sat passwords på de konti du forsøger at gå på med? XP tillader ikke
netadgang til delte mapper eller printere med konti uden passwords.

> PS: Kan det passe, at serveren skal være tændt, for at M og K kan se
> hinanden ? Og når de kan pinge hinanden, skulle det vel også fungere i
> div. spil, hvor der også er problemer med at finde den anden maskine ....
Kan det tænkes at disse spil ønsker forbindelse til en spille server på
internettet?

--
Mvh Johnn