smc 7004 barricade og messenger
Fra : Søren

Dato : 08-05-05 22:38

nogen der har fået ovenstående til at virke sammen og i givet fald
hvordan??( med firewall slået til på routeren)

Søren

Fra : Dennis Olesen

Dato : 09-05-05 19:25

Jeg har det til og køre, uden nogle problemmer. Jeg brugere den ind bygget
firewall. Har du prøvet at lave en reset af routeren ?

--
MVH
Dennis Olesen

Fra : Søren

Dato : 09-05-05 20:56

"Dennis Olesen" <olesenses@os.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har det til og køre, uden nogle problemmer. Jeg brugere den ind bygget
> firewall. Har du prøvet at lave en reset af routeren ?

> [...]
ja, jeg syntes jeg har prøvet alt, har du åbnet nogle porte i routeren.

Søren

Fra : Dennis Olesen

Dato : 10-05-05 16:14

I menu`en Firewall - Access control

Har jeg lavet en regel til min PC. Der blokere jeg AIM, VPN-PPTP, VPN-L2TP
Ellers har jeg ikke lavet noget.

Har du det samme firmware i ?

Hardware Version: 01
Runtime Code Version:
1.00 (Jun 14 2002 12:11:59)
Boot Code Version: V2.00
--
MVH
Dennis Olesen

En klog mand har sagt alt begyndelse er svært !

Fra : Søren

Dato : 10-05-05 17:42

> [...]
> MVH
> Dennis Olesen
>
> En klog mand har sagt alt begyndelse er svært !

jeg har firmware vers.

Runtime Code Version: R1.07(Jan 19 2005)
Boot Code Version: R1.0505.0614
Hardware Version: R1.01

jeg syntes ikke der er noget der hedder acces control i min.

Fra : Søren

Dato : 10-05-05 17:45

den ældste firmware jeg kan finde er v1.02 .det er en 7004vbr v.2 router

Fra : Dennis Olesen

Dato : 10-05-05 20:40

Jeg har lige været inde og se hvilken porte messenger bruger på min pc.

Messenger program 1563 "local port"
Samtaler 1587 - 1593 "local port"

Hvis det var mig ville jeg lave en regel med disse porte i.

Jeg har brugt programmet Active Ports til at se hvilken porte messenger ved
mig bruger. Håber det hjælper dig lidt vidre.

Fra : Søren

Dato : 10-05-05 21:41

"

> [...]
> MVH
> Dennis Olesen
>
> En klog mand har sagt alt begyndelse er svært !

smart lille program.
måske et dumt spørgsmål, men bær over.
local port er det den der skal stå i trigger feltet og remote i incoming
feltet?

Fra : Dennis Olesen

Dato : 11-05-05 16:39

trigger feltet og remote i incoming. I hvilken menu finder du det ?

Du kan også bruge programmet ethereal http://www.ethereal.com/download.html

Active ports viser kun hvilken port der er åben men ethereal bruges til at
se hvad de enkelige pakke indeholder.

Fra : Søren

Dato : 11-05-05 16:44

"Dennis Olesen" <olesenses@os.dk> skrev i en meddelelse
> trigger feltet og remote i incoming. I hvilken menu finder du det ?

under NAT/special aplications.

Søren

Fra : Dennis Olesen

Dato : 11-05-05 18:34

Den har jeg ikke i min firmware. Den er jo også noget gammel

Kan du ikke bare lave en regl under firewall der giver portene lov til at
passere?

Fra : Søren

Dato : 11-05-05 20:30

> Kan du ikke bare lave en regl under firewall der giver portene lov til at
> passere?

det er lige det,
Hvordan??det må da være i NAT, men skal det være port forwarding eller port
triggering
Søren

Fra : Dennis Olesen

Dato : 13-05-05 19:52

Jeg har lige lagt nyt firmware i, så det ser sådan ud:

Runtime Code Version:
2.16 (Feb 25 2004 17:30:50)
Boot Code Version: V2.00

Jeg har firewall enabele og har ingen problemmer med at logge på messenger,
der pt ingen online som jeg kan kender, så jeg kan ikke teste og jeg kan
skrive en onlinemail til dem.

Jeg kan ikke forstå at du har de problemmer.

Fra : Søren

Dato : 13-05-05 22:19

hmm,det lader til at virke med messenger 4.7,men jeg ville gerne bruge
vers.. 7

min router er smc7004vbr v.2eu.
er det ikke den du har? jeg kan nemlig ikke finde firmware 2.16 til min.

Søren

Fra : Dennis Olesen

Dato : 14-05-05 11:31

min router er en smc7004FW UK og jeg bruger messenger 4.7. Messenger 7.0 må
bruge nogle andre porte end messenger 4.7.

Fra : Søren

Dato : 14-05-05 11:43

jeg må nok bare leve med det.

Tak for hjælpen.