Port Range Forward/Port Triggering
Fra : ML

Dato : 04-05-05 22:36

Hej
Er der en der vil forklare mig forskellen på Port rang forward og port
triggering ?
På forhånd tak
Martin

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 04-05-05 22:58

"ML" <mlesler@hotmail.com> wrote:

>Er der en der vil forklare mig forskellen på Port rang forward og port
>triggering ?

Jeg kender dem ikke som generelle begreber, så for at kunne gætte bare
nogenlunde kvalificeret på hvad det er, er du nødt til at fortælle i
hvilklen sammenhæng du er stødt på dem.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : ML

Dato : 05-05-05 07:38

I min linksys roter er der to faner ved siden af hinnanden hvori der kan
skrives portnr i.Den ene port forwarding og den anden port triggering

Martin

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 05-05-05 09:08

"ML" <mlesler@hotmail.com> wrote:

>I min linksys roter er der to faner ved siden af hinnanden hvori der kan
>skrives portnr i.Den ene port forwarding og den anden port triggering

Har du prøvet google - det giver faktisk brugbare svar på begge ting
inden for de første 5 hits.

Men kort fortalt er port range forwarding når man har en router med
NAT og man ønsker at forwarde trafik indtil en maskine på indersiden.
Nan laver en regel om at forbindelser inden for et port-område skal
viderestilles til en intern ip.

Port triggering er hvor en forbindelse på en port trigger en regel der
måske tillader en forbindelse tilbage til maskinen på en anden port.
F.eks. kombinationen IRC/Ident.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/