rj-45 kabelstik påsætning? nogle tips/tric~
Fra : Jan

Dato : 04-05-05 16:38

Jeg har købt kabel og stik samt lånt en tang til at sætte disse stik på med,
når jeg har ført kablerne.
Men, er der en fidus/tricks jeg bør vide når jeg sætter stikkene på?
Skal spidserne på de 8små ledninger afisoleres (nogle stiktyper skærer sig
jo ind i ledningen), og i givet fald hvor meget? 1mm 2mm?
Jeg er klar over at farverne skal være ens i begge ender, men udover det er
der en standard for rækkefølgen ? så kan jeg jo ligeså godt bruge den
rækkefølge.

Al hjælp er velkommen, da jeg har prøvet at sætte et på (lige for at træne
LoL) og det er sq ikke nemt, er lidt nervøs for at ledningerne skal flytte
sig så der ikke kommer ordentlig forbindelse.

jd

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-05-05 16:48

Jan wrote:
> [...]
> Skal spidserne på de 8små ledninger afisoleres (nogle stiktyper
> skærer sig jo ind i ledningen), og i givet fald hvor meget? 1mm 2mm?

Du skal ikke afisolere , stikkene presses nedover og hvis man ellers trykker
godt til, så laves der forbindelse på den måde. Det er bare et spørgsmål om
at fjerne isolationen om de 8 ledere i den rigtige længde.

> Jeg er klar over at farverne skal være ens i begge ender, men udover
> det er der en standard for rækkefølgen ? så kan jeg jo ligeså godt
> bruge den rækkefølge.

Se her, en glimragende side der viser farverne for et straight og crossover
kabel (du skal formentligt bruge det første), samt en del andre praktiske
ting

http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php

> Al hjælp er velkommen, da jeg har prøvet at sætte et på (lige for at
> træne LoL) og det er sq ikke nemt, er lidt nervøs for at ledningerne
> skal flytte sig så der ikke kommer ordentlig forbindelse.

Kræver lidt øvelse, men når man har prøvet det et par gange er det ligeså
nemt som at sætte kondom på...eller sådan noget :)

Fra : Jan

Dato : 04-05-05 17:23

> Se her, en glimragende side der viser farverne for et straight og
> crossover kabel (du skal formentligt bruge det første), samt en del andre
> [...]

Takker for dit svar, det er noget jeg ser ud til at kunne bruge

> Kræver lidt øvelse, men når man har prøvet det et par gange er det ligeså
> nemt som at sætte kondom på...eller sådan noget :)

Arghhhhh, men det er aldrig sjovt, uden forberedelse, ingen sjov men
hva' fa'en arbejdet skal jo gøres LoL