Adsl splitter dims eller hvad?
Fra : Haastrup

Dato : 04-05-05 12:16

Hej.

Jeg har i øjeblikket en router med en WAN udgang som er et
telefon(RJ11)- og ikke RJ45 - stik. Jeg kan altså sætte routeren
direkte i fastnet stikket.
Men nu vil jeg gerne have en anden router, og på den er WAN udgangen
RJ45. Jeg skal altså have en "dims" som splitter i ADSL (via RJ45) og
phone (RJ11).

Hvad hedder sådan en dims, og hvor kan man købe den?
Jeg kan ikke finde den når jeg søger på nettet.

tak,
søren.

Regards S. Haastrup.
(abc3@nameplanet.com)
(a semi no spam address)

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 04-05-05 13:12

Det hedder vel et ADSL modem ?
Når man fx. får en TDC forbindelse er der et modem med.
Fx: Speedstream SS5100 den virker vist sådan rimeligt op mod de fleste
DSLAMS.

/Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-05-05 13:45

On Wed, 04 May 2005 13:15:40 +0200, Haastrup <abc3@nameplanet.com>
wrote:

> Hvad hedder sådan en dims, og hvor kan man købe den?

Det hedder et ADSL-modem. Se i de internet CC-grupper, hvor
spørgsmålet har været oppe flere gange.

-A

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-05-05 12:54

Haastrup <abc3@nameplanet.com> crashed Echelon writing

> Hej.
>
> Jeg har i øjeblikket en router med en WAN udgang som er et
> telefon(RJ11)- og ikke RJ45 - stik. Jeg kan altså sætte routeren
> direkte i fastnet stikket.

Du har altså en router med indbygget ADSL modem.

> Men nu vil jeg gerne have en anden router, og på den er WAN udgangen
> RJ45. Jeg skal altså have en "dims" som splitter i ADSL (via RJ45) og
> phone (RJ11).

Du skal have et modem.

> Hvad hedder sådan en dims, og hvor kan man købe den?
> Jeg kan ikke finde den når jeg søger på nettet.

Det hedder et adsl modem og hos CC bliver der ikke leveret modem seperat
(undtaget aftaler hvor TDC leverer udstyr), derimod leverer CC en router
med modemmet indbygget.

I dit tilfælde skal du så anvende denne router sammen med din egen nye,
eller ud at investere i en router med indbygget modem (liste over testede
routere kan findes i CCs interne gruppe(r)).

--
Bjarke Andersen

Fra : Haastrup

Dato : 04-05-05 13:41

Tak for hjælpen. Jeg havde helt glemt
at der er noget der hedder et modem :)

Jeg er ude på at minimere antallet af bokse
(modem'er, routere, switch etc) når jeg
skal benytte Cybercity adsl og
benytte en anden VO-IP udbyder.

Findes der mon en router med indbygget modem
og voice IP således at jeg kan nøjes med én
enhed til det hele?

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 04-05-05 14:05

Tjaaa.. en Cisco 827-V4 burde kunen hjælpe lidt ?
Men det kommer måske lidt an på hvad den skal køre op imod hos din VoIP
udbyder.

/Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-05-05 14:27

On Wed, 04 May 2005 14:41:13 +0200, Haastrup <abc3@nameplanet.com>
wrote:

> Findes der mon en router med indbygget modem
> og voice IP således at jeg kan nøjes med én
> enhed til det hele?

Ja, der er et antal. Desværre er ADSL ikke 'bare' ADSL, så det er
smartest at bruge noget, som man *ved* virker. Spørgsmålet har været
stillet flere gange i CCs interne grupper, og du kan finde en liste,
jeg har postet der.

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-05-05 19:02

On Wed, 04 May 2005 15:26:52 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Spørgsmålet har været stillet flere gange i CCs interne grupper, og du
> kan finde en liste, jeg har postet der.

Nu, hvor jeg er hjemme:

Cisco 677, 678, 827, 837, SOHO77, SOHO97
Cisco whatever med ADSL-WIC
D-Link DSL 300T
Draytek Vigor2600
Eicon Networks DIVA ADSL modem
Linksys WAG54G, AG041
U.S. Robotics SureConnect 9105, 9106
ZyXEL Prestige 640, 650, 660HW

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Hans

Dato : 04-05-05 19:37

Asbjorn Hojmark wrote:

> Nu, hvor jeg er hjemme:
>
> Cisco 677, 678, 827, 837, SOHO77, SOHO97
> [...]
Lige et par kommentarer til listen:

Linksys WAG54G v. 2.0, og D-Link DSL 300T i nuværende udgave trainer begge
ikke CC's linje med den rigtige downstream, så de kan ikke anbefales.

Hans

Fra : Haastrup

Dato : 04-05-05 19:44

On Wed, 4 May 2005 20:37:09 +0200, "Hans" <email@kvik.org.invalid>
wrote:

>Hans

Hurra - tak for det!

Regards S. Haastrup.
(abc3@nameplanet.com)
(a semi no spam address)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-05-05 23:31

wrote:

> Linksys WAG54G v. 2.0, og D-Link DSL 300T i nuværende udgave trainer begge
> ikke CC's linje med den rigtige downstream, så de kan ikke anbefales.

Hmm, der er folk i CCs interne grupper, der siger at de virker fint...

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Hans

Dato : 05-05-05 01:03

Asbjorn Hojmark wrote:

> Hmm, der er folk i CCs interne grupper, der siger at de virker fint...

Det tvivler jeg heller ikke på de har gjort, men de hardwarerevisioner som
sælges nu gør ikke.

Hans

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-05-05 09:46

On Thu, 5 May 2005 02:03:14 +0200, "Hans" <email@kvik.org.invalid>
wrote:

> Det tvivler jeg heller ikke på de har gjort, men de hardwarerevisioner
> som sælges nu gør ikke.

Well, det er UI, og det viser jo bare, hvad jeg startede med at sige:
ADSL er ikke 'bare' ADSL. Man bør prøve det selv, eller i hvert fald
sikre sig, at andre har prøvet *præcist* det samme.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Hans

Dato : 05-05-05 11:05

Asbjorn Hojmark wrote:

> Well, det er UI, og det viser jo bare, hvad jeg startede med at sige:
> ADSL er ikke 'bare' ADSL. Man bør prøve det selv, eller i hvert fald
> sikre sig, at andre har prøvet *præcist* det samme.

Vi kan ikke blive mere enige. Det overrasker mig ikke med D-Link, som
skifter revisioner som vi andre skifter sokker, men at Linksys ændrer så
meget i routerens funktioner, og stadigvæk sælger den som WAG54G, det kom
godt nok bag på mig. Den burde helt klart også have skiftet modelnummer, da
den i princippet er et andet produkt.

Hans

Fra : Jan

Dato : 05-05-05 06:17

> Hvad hedder sådan en dims, og hvor kan man købe den?
> Jeg kan ikke finde den når jeg søger på nettet.

Er det sådan en du leder efter?
http://www.solwise.co.uk/adsl_splitters.htm
http://www.globalsources.com/manufacturers/ADSL-Splitter.html
http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=13876