C827 Vs ADSL med DHCP IP !
Fra : Chip

Dato : 03-05-05 19:46

Jeg har en C827 som jeg leger lidt med at sætte op på en TDC ADSL.
lidt config (vi glemmer lige nat indstillingerne lige nu)

bridge irb
!
interface Ethernet0
ip address 10.0.0.1 255.255.255.0
ip nat inside
!
interface ATM0
no ip address
atm ilmi-keepalive
pvc 0/101
encapsulation aal5snap
!
dsl operating-mode auto
bridge-group 1
!
interface BVI1
ip address dhcp
ip nat outside
!
ip classless
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 BVI1

DSL linket kommer op og der kan vendes OAM celler.
Jeg gætter på at WAN ip adressen skal sættes op på mit BVI1 interface (i
dette tilfælde DHCP IP)
(jeg har lånt "ideen" med bvi interface fra en C828 SHDSL router cfg jeg
lige havde)
Men den vil bare ikke trække en IP.
Nogle forslag ?

Fra : Thomas O. Thomsen

Dato : 04-05-05 16:07

Med nedenstående CFG kan jeg godt trække IP på BVI interfacet fra DHCP
serveren på ADSL.
Jeg kan bare ikke komme "ud" i verdenen.
Ingen trafik gider den smide igennem.
Hvad har jeg overset ?

/Thomas

bridge irb
!
!
!
interface Ethernet0
ip address 10.0.0.1 255.255.255.0
ip nat inside
!
interface ATM0
no ip address
no atm ilmi-keepalive
pvc 0/100
encapsulation aal5snap
!
bundle-enable
dsl operating-mode auto
bridge-group 1
!
interface BVI1
ip address dhcp
ip nat outside
!
ip nat inside source list 1 interface BVI1 overload
ip classless
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 BVI1
no ip http server
!