Dlink router
Fra : Filip

Dato : 03-05-05 18:01

HEJ

Jeg har en Dlink router som lige er stået af. Den er kun 5 mdr gammel, men
jeg kan ikke få kontakt med den efter en hard reset. Skulle den ikke selv
optræde som dhcp server når den er resettet? Jeg kan godt pinge den hvis jeg
selv definerer en fast ip til mig selv, men kan ikke få fat i den via
browseren.

Kan den evt stå af pga at mit hjemmenetværk ikke er jordet (eller de pcer
som jeg har i huset, 8 stk). Jeg har skærmede cat5 kabler,men der er ofte
stor spænding mellem de forskellige kabler når jeg piller dem ud af
routeren. Jeg vil skyde på 80-110v. Kan det være en af faktorerne som har
gjort at den er stået af?

Filip

Fra : Hans

Dato : 04-05-05 18:05

Filip wrote:

> [...]
> dem ud af routeren. Jeg vil skyde på 80-110v. Kan det være en af
> faktorerne som har gjort at den er stået af?

Det er absolut en mulighed, da gnister er direkte ødelæggende for
elektronik.

Når nu du ingen mulighed har for at jorde din installation, hvorfor kører du
så med STP-kabler?

Hans

Fra : Filip

Dato : 06-05-05 22:58

> Når nu du ingen mulighed har for at jorde din installation, hvorfor kører
> du
> så med STP-kabler?
>
> Hans

Det var også et fejlkøb som jeg ikke havde indflydelse på da det blev købt
og sat op.

Filip