Kan ikke se hjemmeside fra lokalnet
Fra : Claus

Dato : 20-04-05 20:33

Hej.

Jeg har et lille netværk bagved en router Aethra StarVoice fra cybercity.

Jeg har en webserver kørende på en apache2 på en suse 9.2 platform.
Hjemmesiden er synlig udefra, men jeg kan ikke komme til den lokalt med min
domæneadresse, men godt via min IP.

Jeg har fuldt guiden til simpel loopback :
http://koksby.dk/index.php?id=aethra#loopback

Men jeg kan stadigvæk ikke se siden.

Er der en der har et hint?

Venlig hilsen Claus

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-04-05 09:34

Ja det problem har man med de fleste routere, jeg fik engang at vide det var
af sikkerheds mæssige årsager man ikke kunne det. Men kan nu ikke lige se
hvordan det skulle hænge sammen.

Vi har samme problem i vores firma med en Trustgate 5 Firewall/Router.

Men du kan evt løseproblemet med at ændre i din Host fil på din maskine og
tilføje dit domænenavn og lade den pege på din servers interne IP adresse.

Men ellers hvis du finder en anden løsning var jeg da også lidt interreseret
i den.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-04-05 12:56

Kim Jørgensen skrev:

> Vi har samme problem i vores firma med en Trustgate 5 Firewall/Router.
> Men ellers hvis du finder en anden løsning var jeg da også lidt
> interreseret i den.

Hvis I har jeres hjemmeside liggende på jeres lokale server, så sæt
selvsamme server op som DNS for LAN'et og lav én rettelse

Gider du iøvrigt at læse her:

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 21-04-05 18:03

On Wed, 20 Apr 2005 21:33:17 +0200, Claus wrote:

> Jeg har fuldt guiden til simpel loopback :
> http://koksby.dk/index.php?id=aethra#loopback
>
> Men jeg kan stadigvæk ikke se siden.

Prøv engang alligevel at putte domænet eller domænerne du har på din server
i din pc's hosts-fil, og se om ikke det hjælper?

På min xp-maskine ligger den i \Windows\system32\drivers\etc

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Claus

Dato : 21-04-05 19:57

H.T. Ohlsen wrote:
> On Wed, 20 Apr 2005 21:33:17 +0200, Claus wrote:

> Prøv engang alligevel at putte domænet eller domænerne du har på din server
> i din pc's hosts-fil, og se om ikke det hjælper?

Det virker nu. Domænet stod i forvejen i hostfilen. Som foreslået satte
jeg DNS ind i /etc/sysconfig/network på serveren (suse 9.2) og det var
hvad der skulle til.

Tak for det :)

Hilsen Claus