Problem m. asus p3b-f og trendnet pci wire~
Fra : JK

Dato : 18-04-05 21:00

Hej

Nyeste bios på asus p3b-f.
Windows xp m. sp2.

PCI trådløst netkort er Trendnet tew-423pi, 54 Mbit/s
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94303&type=hardware

Er der noget råddent med gamle bundkort og trådløst netkort ?

Routeren er Trendnet tew-432brp.
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94301&type=hardware

På andre lidt mere moderne bundkort virker det trådløse netkort
umiddelbart, - uden at utility på CD behøver at blive installeret, og
selv om de står længere væk endda.

Hvad er der galt ? mon, har nogen oplevet noget lignende ?

mvh

John

Fra : JK

Dato : 19-04-05 10:08

Iflg. asus nyhedsgruppe skyldes problemet, at BX chipset bundkort kun
har pci 2.1

Netværks kortet kræver pci 2.2

Kender nogen et trådløst netkort, der kun kræver pci 2.1 ?

mvh

John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-04-05 11:05

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev

> Hvad er der galt ? mon, har nogen oplevet noget lignende ?

Hvordan skulle vi vide det, når du ikke fortæller, hvad der er galt, og hvad
dit problem er??

Claus
--
Sælges: Yamaha SW1000XG
Yamaha high-end lydkort med indbyggede midilyde

Fra : JK

Dato : 19-04-05 12:04

On Tue, 19 Apr 2005 12:04:59 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev

>Hvordan skulle vi vide det, når du ikke fortæller, hvad der er galt, og hvad
>dit problem er??

Rolig nu

På en udenlandsk gruppe kunne de nu godt forstå det.

Når man har bøvlet med et trådløst netkort 3 gange (3 aftener i korte
omgange) sendt routeren i RMA, - sætter så pci-trådløs netkortet i en
anden PC og det virker efter 10 sekunder.

Hvordan forklarer man så hvad problemet er: virker ikke.

Problemet ser ud til at være at netkortet kræver 32 bits pci (2.2
eller nyere), men bundkortet har kun 16 bits pci.

Næste spørgsmål er så, om der findes trådløse pci netkort til 16 bits
pci standard (2.1)

John

Fra : JK

Dato : 19-04-05 12:13

On Tue, 19 Apr 2005 13:04:16 +0200, JK <johnknuhtsenSP@Mmail.dk>
wrote:

> [...]
>omgange) sendt routeren i RMA, - sætter så pci-trådløs netkortet i en
>anden PC og det virker efter 10 sekunder.

Routeren vi sendte i RMA hos compumail bekræftede de var defekt. Det
var den garanteret ikke, for den nye de sendte opførte sig på samme
måde.

Der gik først hul på problemet, da jeg medbragte min bærbare, og den
kunne se routeren uden videre.

Men hjemmet havde en bærbar og en PC, som intet ville. Så man kunne jo
blive helt fortvivlet til sidst. Puha !

Men det ser ud til, at en usb 1.1 trådløs med 11 Mbit/s er den bedste
løsning man kan servere til den gamle maskine.

Usb 2.0 indstikskort med usb 2.0 porte til en 54 Mbit/s usb-børge, ja,
de forlanger jo også 32 bits pci.

John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-04-05 13:17

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i

> På en udenlandsk gruppe kunne de nu godt forstå det.

Du har sikkert nok også skrevet noget andet, når det er en udenlandsk
gruppe!

Hvis man gerne vil have gode svar, så må man også beskriver sine problemer.
"Det virker ikke", kan man alt andet lige ikke bruge til ret meget. Vi har
jo ikke nogen krystalkugler at kigge i

> [...]
> eller nyere), men bundkortet har kun 16 bits pci.
> Næste spørgsmål er så, om der findes trådløse pci netkort til 16 bits

Det er med al respekt noget sludder

Det er PCI 2.2 og dermed 32 bit PCI du har på dit bundkort, så problemet
skal findes et andet sted. Det er derfor, jeg efterspørger mere
information..

Der er spec på dit kort her: www.tersgov.dk/hub/mbp3bf.exe.

En mulighed kunne være, at PCI slottet er sat til at understøtte 2.1, men
normalt udelukker det ikke automatisk 2.2. Men prøv evt at slå det fra.
Nogle versioner har det i BIOS og nogen har en jumper.

Claus

Fra : JK

Dato : 19-04-05 13:36

On Tue, 19 Apr 2005 14:17:08 +0200, "Claus Tersgov"
> [...]

>normalt udelukker det ikke automatisk 2.2. Men prøv evt at slå det fra.
>Nogle versioner har det i BIOS og nogen har en jumper.

Takker og bukker ! Ja, der står 2.2 i manual, endda en tidlig udgave.

mvh

John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-04-05 17:00

JK skrev:

> Hvad er der galt ? mon, har nogen oplevet noget lignende ?

Ja, det sker ret ofte at folk ikke kan finde den rette gruppe.

Den er her:

Fra : JK

Dato : 19-04-05 20:57

On 19 Apr 2005 16:00:08 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Ja, det sker ret ofte at folk ikke kan finde den rette gruppe.
>
>Den er her:

Det må gøre dig velhavende at endevende hver eneste sten i samtlige
nyhedsgrupper (i DK måske kun),