Mister forbindelse til trådløs router
Fra : Thomsen

Dato : 16-04-05 23:19

Hej
Har haft min bærbar med trådløs USB i konstant og stabil kontakt til
Zyxel-router.
Men efter at have anskaffet en ekstra stationær maskine med trådløs PCI kort
har maskinerne det med at miste kontakten til routeren.
Det kan afhjælpes ved at lade windows reparere forbindelsen.
Men hvorfor mon det sker, nu da der er to trådløse maskiner i lejligheden??
De har fået hver sin IP-adresse.

Kan det have noget at gøre med at min bærbar har en 11 Mbps forbindelse til
routeren,
hvorimod den stationære komunikere med 54 Mbps.
Routeren står ellers til mixe begge hastigheder.

mvh
Ole

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 17-04-05 08:41

Thomsen wrote:
> Hej
> Har haft min bærbar med trådløs USB i konstant og stabil kontakt til
> Zyxel-router.

<cut>

Hej!
Prøv at spørge i undergruppen som handler om trådløse netværk, der hører
spørgsmålet hjemme, og der er størst mulighed for at nogen kan hjælpe
dig.

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Ole

Dato : 17-04-05 16:50

"Thomsen" <arntdesign@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til routeren,
> hvorimod den stationære komunikere med 54 Mbps.
> Routeren står ellers til mixe begge hastigheder.

Hej

Hastighen på dit trådløse netværk via din usb ting, skyldtes sandsynligvis,
at dit usb netkort kører 802.11b, hvilket har en maks hastighed på 11 mbit.
Netkortet skal understøtte 802.11g protokollen for at kunne køre 54 mbit,
som din router tydeligvis understøtter. Et andet mulighed kunne være
afstand, hvilket også kan give stabilitetsproblemer. Alt hvad der imellem
routeren og pc'en tager noget af signalet. Betonvægge er notoriske
signalslugere og endnu mere, hvis de er armerede.

Nu skriver du, at du har valgt et usb netkort. At basere en
internetforbindelse via USB er direkte at bede om problemer !!!. Prøv evt at
opdatere driveren til USB værtscontrollerne og netkortdriveren. Du kan være
heldig, at dette løser problemet. Jeg ville hellere basere en
internetforbindelse via en pci eller pcmcia enhed, alt efter om det en
stationær pc eller en bærbar.

Ole