XP kan se netværk - ingen respons den ande~
Fra : Kim Schroeder

Dato : 16-04-05 23:12

Lang overskrift - men mest beskivende.

4 maskiner er på et netværk via Linksys befsr41.
3 af maskinerne er stationære - 1 Win XP (SP1), 2 Win 98 SE -
desuden 1 Win XP bærbar tilsluttet via Linksys wap54g.

Takket været stor hjælp her i gruppen har det fungeret tiptop i lang tid, men nu
er der det generelle problem, at den stationære Win XP ikke kan tilgås fra nogen
af de andre maskiner.
Den anden vej er der ingen problemer - den stationære Win XP maskine kan
tilgå alle de øvrige maskiners SharedDocs.

Når jeg forsøger at at få kontakt med den stationære Win XP maskines
SharedDocs fra de øvrige maskiner, fås typisk følgende fejlmeddelelse:
"Der er ikke tilstrækkeligt ledig hukommelse. Afslut et eller flere programmer"
eller
"Der er ikke serverlager nok til rådighed til at udføre denne kommando".

Alle 4 maskiner har mellem ½ og 1 GB ram. Den stationære Win XP har 1 GB ram,
og fejlmeddelelsen ses, selv om det kun er "Andre computere" der kører.

Det eneste, der er blevet installeret på maskinen der er vrangvillig til at lade sig
tilgå, er noget Windows .NET i forbindelse med installation af Ghost 9.0.
I samme forbindelse er kontoen msnet blevet slettet (efter råd i virusgruppen),
da man så undgår at skulle indtaste brugernavn hver gang ved start.
Men - om det har nogen indflydelse på ovenstående, har jeg ingen idé om.

Mapperne SharedDocs er prøvet minimeret, så de stort set ikke indeholder andet
end et par småfiler - men det gør ingen forskel.

Enhver hjælp modtages med tak.

mvh
Kim Schrøder

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-04-05 23:26

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Den anden vej er der ingen problemer - den stationære Win XP maskine
> kan tilgå alle de øvrige maskiners SharedDocs.

Firewall reaktiveret med blokering på SMB og eller NETBios.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim Schroeder

Dato : 17-04-05 00:21

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse news:Xns963B4535E489bjoegdk@130.225.247.90...

> Firewall reaktiveret med blokering på SMB og eller NETBios.

Tak for svaret - Win XP firewall er ikke aktiveret.

Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 20-04-05 20:55

Problem løst - det er NAV som er synderen.

Læs her http://netvaerk.notlong.com/
- Windows XP Networking Snafus Fixed.

Jeg forøgede min værdi i regbasen fra 11 til 14 og så virker netværket igen.

Problemet var oppe at vende i 2002 - tak til Google

Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 20-04-05 20:59

Ups - og tak selvfølgelig til Claus Larsen

Kim