DOS Pc på netværk
Fra : Calle.

Dato : 10-04-05 11:03

Hej
Jeg har en pc der kører ren dos, er det muligt at få den synlig i et windows
netværk, og hvordan.
Har sat er 3com 509b TPC netkort i maskinen, og hentet en dos driver hos
3com, den pakker en masse mapper ud, men hvad / hvor skal jeg sætte det op?
--
Calle.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-04-05 12:56

Calle. <fake@fake.fake> wrote:

> Hej
> Jeg har en pc der kører ren dos, er det muligt at få den synlig i et windows
> netværk, og hvordan.

Ja, f.ekks med tcp/ip.

> Har sat er 3com 509b TPC netkort i maskinen, og hentet en dos driver hos
> 3com, den pakker en masse mapper ud, men hvad / hvor skal jeg sætte det op?

Mangler du mon ikke en packet driver? hvis du vil bruge tcp/ip. Kig
efter noget der hedder Crynwr packet drivers, hvor der blandt mange
andre er en packet driver, der hedder 3C509.com. Jeg ved ikke om det
virker med er 509b kort.

Derudover skal du bruge en applikation, der kører under DOS. F.eks
NuPOP, der er et e-mail program til DOS der osse har en FTP client, ping
og andre nyttige funktioner.

Du skal osse være opmærksom på 640KB grænsen i DOS. Det er nok
nødvendigt med en god Memory Manager.

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : Calle.

Dato : 10-04-05 14:32

Axel Hammerschmidt wrote:

> [...]
> ping og andre nyttige funktioner.
>
> Du skal osse være opmærksom på 640KB grænsen i DOS. Det er nok
jeg skal kun kunne hente nogle filer fra dos PCen, så mail mm. er
ligegyldigt
--
Calle.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-04-05 15:05

Calle. <fake@fake.fake> wrote:

> jeg skal kun kunne hente nogle filer fra dos PCen, så mail mm. er
> ligegyldigt

Det var ikke på gr af mail funktionen, men fordi der var en FTP-client
så du kan sende file fra DOS PCen. Ellers skal du ha' fat i en FTP
server til DOS.

Hvad er det for en DOS?

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : Calle.

Dato : 10-04-05 15:08

Axel Hammerschmidt wrote:

> Det var ikke på gr af mail funktionen, men fordi der var en FTP-client
> så du kan sende file fra DOS PCen. Ellers skal du ha' fat i en FTP
> server til DOS.
>
> Hvad er det for en DOS?
ms-dos 6.22
--
Calle.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-04-05 16:39

Calle. <fake@fake.fake> wrote:

> ms-dos 6.22

NCSA Telnet til DOS har en FTP server.

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-04-05 14:48

"Calle." <fake@fake.fake> writes:

> [...]
> 3com, den pakker en masse mapper ud, men hvad / hvor skal jeg sætte det op?

Er det noget i den her stil du har brug for?

http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/dosclnt3.html

Kortet er så gammelt at det godt kunne være med i distributionen.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Calle.

Dato : 10-04-05 14:52

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Er det noget i den her stil du har brug for?
>
> http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/dosclnt3.html
>
> Kortet er så gammelt at det godt kunne være med i distributionen.

Ja det er nævt i instruktionen, men linkene til de 2 filer er døde ;-(
--
Calle.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-04-05 15:05

"Calle." <fake@fake.fake> writes:

> Ja det er nævt i instruktionen, men linkene til de 2 filer er døde ;-(

Det problem havde jeg også, så jeg hentede dem manuelt med ftp i et
DOS-vindue. Det kort du nævner, er brugt som eksempel på den side der
omhandler opdatering af drivere i MSCLIENT.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Calle.

Dato : 10-04-05 15:10

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Det problem havde jeg også, så jeg hentede dem manuelt med ftp i et
> DOS-vindue.
ikke forstået

--
Calle.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-04-05 16:41

"Calle." <fake@fake.fake> writes:

> ikke forstået

Bemærk URL'en.

Start->Kør "ftp.microsoft.com"
login
cd til stien i ovenstående URL
bin
mget *

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-04-05 17:24

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> writes:

> Start->Kør "ftp.microsoft.com"

Suk, "ftp ftp.microsoft.com".
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Calle.

Dato : 10-04-05 17:55

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Suk, "ftp ftp.microsoft.com".
Ja suk, så skriver den "forbindelse lukket af fjernvært"
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 10-04-05 15:57

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> Det problem havde jeg også, så jeg hentede dem manuelt med ftp i et
> DOS-vindue. Det kort du nævner, er brugt som eksempel på den side der
> omhandler opdatering af drivere i MSCLIENT.

du har dem vel ikke tilfældigvis liggende på en FTP hvor jeg kan få lov at
hente dem.
Eller kan jeg få dig til at maile dem til min på
hongkongsnabelaget2net.danmark
--
Calle.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 10-04-05 21:36

Calle. wrote:
> [...]
> 3com, den pakker en masse mapper ud, men hvad / hvor skal jeg sætte det op?

Du kan fint få din maskine til at være client til en windows os2 maskine.
Men det er lettes at bruge den som client op mod en windows 95 98 xx xx
og OS2 warp connet eller bedre.

Da skal du have sat op netbios eller netbios over tcp alt after hvordan
du har sat dine windows PC op, men det kan være en fordel at install
netbios på en af windows PC for at lettere at få fri men i DOS

Fra : NoOne

Dato : 11-04-05 09:51

Hejsa ........

Du kan bruge denne net-bootdisk ..... den understøtter rigtig mange
netkort......

http://www.netbootdisk.com/

http://www.netbootdisk.com/download.htm

RaZoR :)