Hvordan er det nu man kan
Fra : Stampe

Dato : 08-04-05 07:52

Hvordan er det nu man kan tvinge netkortet til at bede om en ny IP adresse
fra
DHCP serveren? Jeg kører i netværk med XP & Win 2000 PCere. Er der ikke
noget
om at man ud i en kommando prompt kan frigive ip adressen til netkortet?

mvh
stampe

Fra : JF

Dato : 08-04-05 08:34

ipconfig /renew

Hilsen Jens

Fra : Stampe

Dato : 08-04-05 08:36

JF wrote:
> ipconfig /renew
>
> Hilsen Jens

Ja der var den takker
stampe

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 08-04-05 08:39

"Stampe" <stampe@ask-service.dk.spam> wrote in

> Hvordan er det nu man kan tvinge netkortet til at bede om en ny IP
> adresse fra
> DHCP serveren? Jeg kører i netværk med XP & Win 2000 PCere. Er der

ipconfig /release

ipconfig /renew

--
Fjern begge DYT
Remove both DYT's

Fra : Stampe

Dato : 08-04-05 08:57

Niels Kristian Jensen wrote:

> ipconfig /release
>
> ipconfig /renew

Mit prob. er at jeg har en maskine på netværket som tér sig lidt underligt,
den vil ikke optage en ip adresse
fra min DHCP server den uddeler adresser mel. 192.168.1.100 - 192.168.1.150
dem står til at
optage automatisk ip. når jeg genstarter PCen har den taget adressen
169.254.194.187 som må være en WAN
adresse af en eller anden art.

Mvh
stampe

Fra : Stampe

Dato : 08-04-05 09:04

Derudover er jeg bange for at jeg har haft fremmede inde på mit netværk -
der er nogen der har overtaget min
Wan ip http://212.242.53.163 og sat min webserver ud af kraft. Det hjælper
at lukke for port 80
i firewallen. Det hjælper ingenting at koble webserveren fra - hvad dælen
kan det være?

mvh
stampe

Fra : Johnn Nekman

Dato : 08-04-05 10:01

Svarer lige på to på en gang

> Niels Kristian Jensen wrote:

> 169.254.194.187 som må være en WAN
> adresse af en eller anden art.
Adresser der starter med 169.254. er autoconfigurerede adresser, dvs. når
maskinen ikke har fast ipadresse og ikke kan se at der er en dhcp server,
vil der blot blive tildelt en tilfældig adresse fra dette område.

> [...]
> at lukke for port 80
> i firewallen. Det hjælper ingenting at koble webserveren fra - hvad dælen
Lidt svært at give nogen entydig forklaring til hvad der går galt, uden at
have et helt overblik over dit setup.

Hvad er det der får dig til at tro der har været nogen på netværket, og
hvordan mener du de er kommet på?
Hvilken webserver kører du?
Hvilken router / firewall?
--
mvh Johnn

Fra : Calle.

Dato : 08-04-05 10:16

Stampe wrote:
> [...]
> at lukke for port 80
> i firewallen. Det hjælper ingenting at koble webserveren fra - hvad

du har nok fået byttet om på nogle kabler i routeren. Kunne tyde på du har
sat WAN kablet i en LAN port og en PC i WAN porten
--
Calle.

Fra : Stampe

Dato : 08-04-05 13:40

Calle. wrote:
> du har nok fået byttet om på nogle kabler i routeren. Kunne tyde på
> du har sat WAN kablet i en LAN port og en PC i WAN porten

Nej det er ikke tilfælledet

mvh
stampe

Fra : Calle.

Dato : 08-04-05 10:14

Stampe wrote:
> [...]
> 192.168.1.150 dem står til at
> optage automatisk ip. når jeg genstarter PCen har den taget adressen

Nej, det er den Windows tildeler sig, hvis den ikke finder en DHCP. Tjek
dine kabler
--
Calle.

Fra : Stampe

Dato : 08-04-05 13:42

Calle. wrote:
> Nej, det er den Windows tildeler sig, hvis den ikke finder en DHCP.
> Tjek dine kabler

Har prøvet at køre uden om X-feltet og det er kun den ene PC, har prøvet med
et andet netkort m.v.

mvh
allan

Fra : Stampe

Dato : 08-04-05 14:03

Johnn Nekman wrote:

> Hvad er det der får dig til at tro der har været nogen på netværket,
> og hvordan mener du de er kommet på?
> Hvilken webserver kører du?
> Hvilken router / firewall?

Jeg kører med en linux baseret firewall IPCop 1.4.1 som også fungere som
DHCP server
ellers bliver der kørt med Win 2000 / XP hernede

Mvh
Stampe