Remote styring af lysstyrke på ekstern skæ~
Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 11:17

Ved du, hvordan man via en trådløs mus til min notebook kan styre lysstyrken
på den eksterne skærm?

Behovet opstår i mit 'skiv', hvor notebooken ligger godt beskyttet i
kortbordsskuffen og jeg bruger en ekstern fladskærm som 'søkort-viser'. Også
skærmen er godt gemt af vejen bag et 'vindue', så den er heller ikke
tilgængelig fra cockpittet.

Måske findes der et lille program, der kan løse denne opgave? Jeg håber du
har en god idé!

Hvis dette spørgsmål skal stilles i en anden gruppe, vil jeg være
taknemmelig for en henvisning dertil.

--
Flemming Torp
'Even the worst day sailing is better than the best day working'

Fra : Kasper Dupont

Dato : 06-04-05 11:33

Flemming Torp wrote:

> Måske findes der et lille program, der kan løse denne opgave? Jeg håber du
> har en god idé!

Jeg kunne sikkert hurtigt skrive et. Hvilken kerne version
anvender du?

> Hvis dette spørgsmål skal stilles i en anden gruppe, vil jeg være
> taknemmelig for en henvisning dertil.

Eftersom spørgsmålet intet har at gøre med netværk er den
her gruppe et ret dårligt valg. Prøv en gruppe relateret
til den software du anvender.

--
Kasper Dupont

Fra : Kasper Dupont

Dato : 06-04-05 13:22

Kasper Dupont wrote:

> Jeg kunne sikkert hurtigt skrive et.

Ved nærmere eftertanke så er det nok kun den interne
skærm i en laptop, hvor det er nemt at styre lysstyrken
i software. Lysstyrken på en ekstern skærm følger jo
nok ikke lige sådan med af sig selv.

Der findes nogle skærme med USB stik. Det primære formål
er vist bare at have en USB hub placeret et praktisk
sted, men det kan da tænkes at nogle af skærmens
indstillinger kan styres via USB.

--
Kasper Dupont

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 22:55

Tak for dit input. Ja, det fungerer på 'notebook-skærmen' - men den eksterne
kan jeg ikke få til at følge med ...
Jeg har både notebook og 17" skærm, så jeg må klare mig med det, jeg har.
Jeg troede faktisk, at der fandtes sådant et program ...

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 06-04-05 11:46

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse
> Ved du, hvordan man via en trådløs mus til min notebook kan styre
lysstyrken
> på den eksterne skærm?

Det ser ud til at du skal have fat i en Samsung, Misubishi eller NEC
monitor:
http://jaffar.cs.msu.su/oleg/ddcci/

Men også der var nogen gamle Philips CRT skærme der brugte denne metode, men
jeg kan ikke lige huske hvilke.

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 22:56

Tak for tips. Jeg har stumperne - så jeg skal klare mig med det jeg har -
siger kaptajnen ...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-04-05 13:26

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev

> Ved du, hvordan man via en trådløs mus til min notebook kan styre
lysstyrken
> på den eksterne skærm?

Søg evt på google efter screen dimmer, screen darknes, monitor utils, screen
utils og ligende. De findes et sted derude. Kig også under de specielle
indstillinger under dit Nvidia kort.

http://www.silurian.com/ogle/dimmer.htm

Jeg har ikke genemmelæst det, men måske det kan bruges. Det var noget, jeg
lynhurtigt fandt. Kig også på http://tucows.cybercity.dk under utilitys og
diverse andre emner.

> Hvis dette spørgsmål skal stilles i en anden gruppe, vil jeg være
> taknemmelig for en henvisning dertil.

News:dk.edb.system.ms-windows må være en passende gruppe. Netværksgruppen
som jeg læser, er helt sikkert ikke den rigtige

Jeg har sat FUT til News:dk.edb.system.ms-windows

Claus
--
Ting til salg!
Lidt af hvert!