Cybercity router -> Linksys
Fra : Brian

Dato : 05-04-05 20:14

Hejsa

Jeg har tidligere fået at vide, at jeg uden større problemer kan koble min
Linkys Wireless router (BEFW11S4ver.4) efter den router der følger med
standard hos Cybercity (Zyxel 650). Nu får jeg så Cybercity abonnementet
tilkoblet her på Torsdag, så lidt råd om hvordan jeg rent praktisk skal
koble de to ting sammen, vil være velset

Jeg går udfra jeg skal gøre et eller andet i CC routeren ?
Egentlig vil jeg helst at alt bare bliver sløjfet igennem CC routeren, så
jeg kan nøjes med at rode i Linksys routeren - altså CC routeren skal bare
lade alt passere, og videre til Linksys'n - giver det mening ?

Så hvad skal jeg rent praktisk gøre ? Hvilket kabel skal imellem de to
routere ? Eller er det kun at bede om problemer at koble to routere efter
hinanden ?
Jeg kobler kun min gamle Linksys router på, for at få Wireless funktionen.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 06-04-05 09:54

Jeg har også en Zyxel 650 router. Det optimale vil være at opsætte din
Zyxel til bridge mode og og derefter lade din linksys om resten.

Problemet er bare at CC tager penge for at opsætte routeren som bridge.
Det findes der to løsninger(måske 3) på. Du betaler pengene det koster,
du plager CC om at det skal være gratis, eller finder en firmware til
din router som understøtter half-bridge. Selv har jeg en firmware som
får Zyxel routeren til at opføre sig som half-bridge. Det betyder at min
server får ekstern IP-adresse.

Det har virket nogenlunde indtil videre :)

/mikkel

Fra : Brian

Dato : 06-04-05 20:52

Mikkel Bundgaard wrote:

> [...]
> Det betyder at min server får ekstern IP-adresse.
>
> Det har virket nogenlunde indtil videre :)

Det lyder alt for kompliceret til mit temperament, desværre.
Er det muligt at købe en helt anden wireless router/modem der kan erstatte
apperatet som CC leverer med ?
Jeg vil ikke leje den ved CC, deres priser
for en trådløs router, tangerer det respektløse

/Brian

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 07-04-05 17:14

> Er det muligt at købe en helt anden wireless router/modem der kan erstatte
> apperatet som CC leverer med ?

Ja!
Jeg mener faktisk linksys har lavet en model. Jeg ved ikke hvilken. Der
findes vidst en side på nettet som fortæller hvilke modeller som kan
anvendes. CC vil desværre ikke være behjælpelig med specifikationer hvis
man ønsker eget(bedre) udstyr (Det er afprøvet)

> Jeg vil ikke leje den ved CC, deres priser
> for en trådløs router, tangerer det respektløse

Enig, det gør deres pris på global IP også!

der findes vidst også et par forhandlere på edbpriser.dk som skriver
hvilke routere der virker med Cybercity. De skal som udgangspunkt
understøtte atm.

/mikkel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-04-05 20:55

On Thu, 07 Apr 2005 18:14:04 +0200, Mikkel Bundgaard
<mikkel@notfound.invalid> wrote:

> Jeg mener faktisk linksys har lavet en model. Jeg ved ikke hvilken.

Du tænker nok på Linksys WAG54G.

> Der findes vidst en side på nettet som fortæller hvilke modeller som kan
> anvendes. CC vil desværre ikke være behjælpelig med specifikationer hvis
> man ønsker eget(bedre) udstyr (Det er afprøvet)

Følgende skulle virke:

Cisco 677, 678, 827, 837, SOHO77, SOHO97
Cisco whatever med ADSL-WIC
D-Link DSL 300T
Draytek Vigor2600
Eicon Networks DIVA ADSL modem
Linksys WAG54G
U.S. Robotics SureConnect 9105, 9106
ZyXEL Prestige 640, 650, 660HW

(Når jeg skriver "skulle virke" er det fordi jeg ikke selv har prøvet
dem alle, men der er folk, der har skrevet, at de bruger dem).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kim

Dato : 13-04-05 13:29

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at købe en helt anden wireless router/modem der kan erstatte
> apperatet som CC leverer med ?
> Jeg vil ikke leje den ved CC, deres priser
> for en trådløs router, tangerer det respektløse

En router der understøtter PPPoE og har indbygget ADSL-modem
skulle kunne klare jobbet.
D-Link DSL-G604T og LinkSys WAG54G er et par exempler.
Er selv ude i samme problem. Overvejer at sætte en LinkSys WRT54G
efter den router CC har leveret. Mest p.g.a. prisen og de gode anmeldelser.

Mvh, Kim

Fra : Hans

Dato : 13-04-05 13:45

Kim wrote:
> [...]
> Er selv ude i samme problem. Overvejer at sætte en LinkSys WRT54G
> efter den router CC har leveret. Mest p.g.a. prisen og de gode

CC anvender PPPoA, ikke PPPoE.

Hans

Fra : Kim

Dato : 13-04-05 15:04

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> CC anvender PPPoA, ikke PPPoE.

Så er jeg galt informeret, så jeg undskylder...

Mvh, Kim

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-04-05 14:16

On Wed, 13 Apr 2005 14:29:10 +0200, "Kim" <No@money.dk> wrote:

> En router der understøtter PPPoE og har indbygget ADSL-modem
> skulle kunne klare jobbet.

Det skal være PPPoA, og bare fordi routeren kan PPPoA og har indbygget
et ADSL-modem kan man desværre ikke være sikker på, at det virker. Man
kan sige, at ADSL ikke 'bare' er ADSL. I praksis er man desværre nødt
til at teste, om det virker ordentligt.

-A